Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 47. hét (11.16.- 11.22.)

2015.11.19

2015. november 19. - A Teslát is lenyomná a Chevrolet elektromos autója

Nem lehet azt mondani, hogy az utóbbi egy évet karba tett kézzel ülték végig a fejlesztők a General Motorsnál. A GM alelnöke Mark Reuss ugyanis a szerdán elstartolt Los Angeles-i Autószalonon bejelentette: a néhány hét múlva kezdődő CES elektronikai kiállításon már a Chevrolet Bolt gyártásra szánt verzióját láthatja a közönség – számolt be róla a Verge.

Az autó koncepcióját a tavalyi Detroiti Autószalonon mutatták be, vagyis egy év alatt valósággá vált a tervezett gép. A járművet korábban is 2016 elejére ígérték, így ebből a szempontból nem sok meglepő van a dologban, ám az, hogy az igen szoros határidőt sikerült tartani, mégis csak szép teljesítmény.

1.jpg

Hogy pontosan milyen is lesz ez az autó, azt egyelőre nem tudni, bár sokat elárul, hogy a CES-en az utóbbi évtizedekben a jövő vezetési technológiái kerültek fókuszba. Az eseményen maga a GM elnök-vezérigazgatója Mary Barra is részt vesz majd, így minden bizonnyal valami nagy bejelentés van készülőben. Márpedig a cégnél most nincs nagyobb durranás a Boltnál, amiről tavaly azt állították, több mint 200 mérföld (kb. 320 km) megtételére lesz képes egyetlen feltöltéssel. Persze mindez vajmi keveset ér majd, ha a Tesla-vezér Elon Musk beváltja ígéretét.

Bővebben


2015. november 20. - Elsők akarunk lenni az elektromos autók fejlesztésében

A magyar kormány kezdeményező és aktív részese kíván lenni az elektromos közlekedés térnyerését szolgáló nemzetközi törekvések megvalósításának. Ezt Varga Mihály jelentette ki a Nemzetgazdasági Minisztérium által szervezett „Új úton az elektromobilitás az Európai Unióban” konferencián. A konferenciát megnyitó beszédében Áder János államfő emlékeztetett rá, a modern kori közlekedés az elektromos járművekkel kezdődött, ezt követően fordult a világ a robbanómotorok felé.

alloszt.jpg

A tanácskozáson a közép-európai térség szakpolitikusai és a vezető járműgyártók az elektromobilitás terén a térségünket érintő legfontosabb kérdéseket vitatták meg. Varga Mihály elmondta, a kormány segítséget kíván nyújtani ahhoz, hogy minél több magyarországi kutatóműhely és vállalkozás vegyen részt az elektromos járművek fejlesztésében.

Hozzátette, ha élére állunk a közúti közlekedés elektromos megújulásának, azzal országaink gazdasága komoly versenyelőnyre tehet szert. Emlékeztetett rá, uniós cél, hogy 2050-ig a közlekedésből származó üvegházhatású gázkibocsátások mennyiségét 60%-kal csökkentsük. Ezzel összefüggésben Áder János arra hívta fel a figyelmet, hogy ha sürgősen nem teszünk a károsanyag-kibocsátás ellen, a következő fél évszázadban katasztrófák és tragédiák sorozatával számolhatunk

A változás az európai utakon már megkezdődött. Az idei év első 9 hónapjában több mint 115 ezer új elektromos jármű került az európai utakra. Ehhez a trendhez kíván kapcsolódni Magyarország is. A várakozások szerint 2020-ig 50 ezernél több elektromos gépjármű fut majd a magyar utakon.

Bővebben 


2015. november 20. - MINDENT A VILLANYAUTÓZÁSRÓL SZOMBATON A MILLENÁRISON!

Szombaton, Budapesten a Millenáris B épületében felvonul az összes, Magyarországon kapható elektromos autó, megtekinthetők kívül-belül!

i8.jpg

Már most érdemes tervezni a hétvégi programot! Szombaton, Budapesten a Millenáris B épületében felvonul az összes, Magyarországon kapható elektromos autó, megtekinthetők kívül-belül. Tesztvezetés lesz, nagyoknak igazi, kicsiknek gokart méretben, továbbá kísérletek, bemutatók, lélegzetelállító mutatványok. Rajzversenyen lehet nyerni egész hétre autót, és kiállítanak egy hosszában félbevágott LEAF-et, meg egy elektromos versenyautót is. Ráadásul az esemény ingyenes, és az időjárás is jónak ígérkezik, irány a villanyhajtású jövő!

Bővebben


2015. november 22. - Villanyautózás: Magyarország nem Norvégia

Öt év múlva már több tízezer elektromos autót vizionálnak a szakemberek a magyar utakra. Egyelőre azonban sem ezeknek a járgányoknak az árai, sem pedig a szükséges infrastruktúra kezdetleges kiépítettsége nem teszi túl vonzóvá a villanyautókat idahaza. De jönnek feltartóztathatatlanul, és ez nem is nagyon múlik a kormányokon.

Bővebben


2015. november 22. - Íme a kormány kedvenc VW-e

Az elektromos Golfról nem látszik, hogy villanyautó, épp ez benne a jó. A Buksza megnézte, mennyiért közlekedhetünk az e-Golffal.

Különleges autó járt a Bukszánál, mégpedig az elektromos Volkswagen Golf. Nem az elektromos mivolta jelenti a különlegességet, mivel korábban tesztelhettük a BMW villanyautóját is, és várhatóan még érkeznek további típusok.

Az e-Golf itteni bemutatkozása egyrészt az időzítés miatt kivételes, mert a Volkswagennek az elektromos autók jelenthetik a kilábalás egyik pillérét a károsanyag-kibocsátási trükközés miatt világméretűvé dagadt botrány után.

vw.jpg

Másfelől pedig a magyar kormány elektromosautó-birodalom kialakítását tervező lépései miatt. A kormány első lépésként elindította a Jedlik Ányos Tervet, amelynek fő célja, hogy elterjessze az elektromobilitást, ezen belül az elektromos autókat. A minisztériumok dolgoznak az elektromos autók áfakedvezményén, esetlegesen áfamentességén, valamint egyéb kedvezményeken, továbbá a Nemzetgazdasági Minisztérium meg szeretné sokszorozni az elektromos töltőállomások számát a következő időszakban.

A korábban kipróbált villanyautók (BMW i3, Nissan Leaf) esetében a forgalom többi szereplője meg-megfordult az autó után, mivel az elektromos autók ritkaságnak számítanak, és az alakjuk is az újdonság erejével hat. Utóbbi azonban a villany-Golfra nem igaz. Az e-Golf azért rendhagyó, mert majdnem pont olyan, mint egy sima társa. A tesztautó esetében a ráragasztott matricákból kiderült ugyan, hogy villanyautóról van szó, de matricák nélkül nem igazán lehet észrevenni a különbséget – persze csak addig, amíg el nem indulunk az autóval. Ugyanis a hangtalan közlekedés és a gyorsulás egyértelművé teszi, hogy nem kőolajszármazék hajtja. A villany BMW-nél kicsit szolidabban gyorsul, de az látszik, hogy a közlekedőket meglepte a fürgesége.

Bővebben 


2015. november 22. - Állami ösztönzők kellenek az e-autók terjedéséhez

A következő 10-20 évben a városi autók nagy része elektromos meghajtású lesz, az autók hatótávolsága nőni, az áruk pedig csökkenni fog. Kormányzati ösztönző programok és az infrastruktúra fejlesztése nélkül ugyanakkor nem lehet tömegpiacot teremteni az elektromos autók számára - véli Julien Foucher, a Nissan Europe elektromos autó részlegének marketingigazgatója, akivel a New Way on Electromobility in EU című budapesti konferencián beszélgettünk. Megtudtuk, mitől különleges a harmadik generációs Nissan Leaf modell, és az is kiderült, hogy a Volkswagen-botránynak nincs közvetlen hatása a vállalat eladásaira. 

- Miért tekintik fontosnak a Nissannál, hogy az ehhez hasonló konferenciákon részt vegyenek?

- Két szempontot tudnék kiemelni. Az első, hogy most mutatjuk be a Leaf modellünk harmadik generációs változatát, amely új akkumulátort kapott és hatótávolságát is megnöveltük 250 kilométerre. Ez nagyon fontos modell a Nissan számára, amely hatalmas fejlődésen ment keresztül négy évvel ezelőtti bemutatása óta. Az egy töltéssel megtehető távolságot ez idő alatt kétszeresére növeltük, így egy olyan autót kaptunk, ami illeszkedik a legtöbb autós igényeihez, ráadásul az sem mellékes, hogy a Leaf népszerűségét kihasználva felgyorsíthatjuk az elektromos autók elterjedését. Ez az első ok. A második pedig, hogy Magyarországon számos olyan ösztönző megoldást látunk, amelyek miatt érdekes és dinamikusan növekvő lehet az itteni piac számunkra. Tehát mindenképpen fontos eseménynek tartjuk ezt a mostani konferenciát.

- Mennyiben jelent új fejlesztést a Leaf harmadik generációja és mi a leglényegesebb különbség az előző verziókhoz képest?

- Egyrészt a már említett nagyobb hatótávolságot biztosító akkumulátor, másrészt újdonságnak számít, hogy a Leaf modellen belül az eddigi egy felszereltség helyett most már a két magasabb felszereltség is megjelenik a magyar piacon. Például van olyan modell, amit bőrülésekkel kínálunk, lehet rendelni 360 fokos látószöget biztosító parkolást segítő kamerarendszert, a NissanConnect EV információs és szórakosztató rendszert, vagy példáule lől és hátul fűthető üléseket, amelyeket akár okostelefonról is be lehet kapcsolni.

Bővebben: 


2015. november 22. - A jövő az elektromos gépjárműveké

Bővül az igénybe vehető adókedvezmények köre, több töltőállomás lesz, mint jelenleg – Számos kedvezmény vár a tulajdonosokra.
Radikálisan csökkenteni kell a károsanyag-kibocsátást. A kormány minden támogatást megad az elektromos közlekedés elterjesztéséhez. Azok, akik ilyen autót üzemeltetnek, akár adókedvezményben is részesülhetnek.

Rövid távon huszonöt százalékkal kell mérsékelni a szén-dioxid-kibocsátást. Ez nagy kihívást jelent a következő időszakban, a jövő a légszennyezésmentes közlekedési eszközöké, elektromos autóké (e-autó) – fogalmazott Áder János köztársasági elnök a Nemzetgazdasági Minisztérium által szervezett, Új úton az elektromobilitás az Európai Unióban címmel rendezett konferencián. Emlékeztetett: a gőzgép nyolc-tíz, a mostani robbanómotorok negyven-, az árammal hajtott motorok nyolcvanszázalékos hatásfokkal dolgoznak, de a lényeg az, hogy a levegőt nem szennyezik. Fenntartásuk pedig pénztárcabarát, hiszen olcsó éjszakai árammal lehet feltölteni a gépjárműveket.

vmbmw.jpg

A kormány minden támogatást megad a környezetkímélő közlekedés fejlesztéséhez, erre az új európai uniós pénzügyi ciklusban lehetőség van – közölte Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a konferencián, amelyen a környező országok szakpolitikusai, szakértői is részt vettek. Hangsúlyozta: hosszú távon, azaz 2050-ig előírás az EU részéről, hogy hatvan százalékkal csökkenteni kell a szén-dioxid-kibocsátást, ehhez pedig drasztikus változások kellenek, amelyek elkezdődtek. A kormány megalkotta a Jedlik Ányos-tervet. Így július óta létezik a környezetkímélő járművek fogalma a magyar jogrendben, szeptembertől pedig igényelhető a zöld rendszám, sőt az ilyen kocsik számára a parkolás is sok helyen ingyenes lehet. A miniszter örömtelinek nevezte, hogy a zöld rendszámtáblából az idén százzal többet adtak ki. Januártól egyszerűsödik a töltőberendezések üzemeltetése, bővül az igénybe vehető adókedvezmények köre. Az előnyök között említendő, hogy az e-autó szmogriadó esetén is használható. A terv az, hogy egy év alatt százötven töltőponttal bővüljön a hálózat, ez jelentené az első ütemet, amelyhez már keresik az üzemeltető partnereket. Fontosnak nevezte azt is, hogy Európában egységes fizetési és töltőrendszer legyen.


Bővebben