Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 44. hét (10.26.- 11.01.)

2015.10.29

2015. október 28. - Itt az újabb Tesla-kihívó: elektromos autót fejleszt a Honda

Az utóbbi idők fejlesztéseinek köszönhetően több remek autó koncepciójáról is hallani lehetett a Honda háza tájáról. Ezek közül kétség kívül az egyik legérdekesebb egy tisztán elektromos meghajtású jármű, amin keresztül a cég a következő generációs SH-AWD nyomatékelosztó rendszerét is bemutatná.

honda_vill.jpg

A szakemberek a januárban bemutatott, ám forgalmazásba még mindig nem került új Honda/Acura NSX elektromos meghajtását vették alapul. A 16 év után végre visszatérő autónak az első kerekeit két, míg a hátsót egy villanymotor hajtja, emellett pedig hagyományos üzemanyaggal működő motort is kapott. A japánok ezt gondolták tovább még egy lépéssel, így a CR-Z név alatt futó prototípus már négy elektromotort kapott. A technológiát korábban már bemutatták egy másik CR-Z versenyautóban, ami versenyhelyzetben a 11. legjobb időt eredményezte a kocsinak.

Bővebben 


2015. október 29. - Felrobbant a villanyautó piac

Több mint 60 százalékkal nőtt az elektromos autók eladása Európában. Magyarország a növekedést tekintve az élbolyban foglal helyet.

A százalékos növekedést nézve túlzás nélkül robbanás történt az idén az elektromos autók európai piacán – derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének csütörtökön közzétett adataiból. A harmadik negyedévben 28,3 ezer elektromos autó talált gazdára az uniós országokban, ami 62 százalékos növekedésnek felel meg az előző év azonos időszakához képest. A hibrid elektromos autók (HEV) eladása 35 százalékkal, 53,2 ezerre nőtt. Az alternatív üzemanyaggal (gázzal) hajtott járművek (AFV) eladása viszont 17 százalékkal, 46 ezer darabra csökkent.

villpiacmo.jpg

Magyarország a növekedést mértékét nézve az élbolyban található az elektromos autók harmadik negyedéves eladási listáján. Igaz, kicsit torzítja a képet, hogy nagyon alacsonyak a darabszámok. Mindenesetre az 54 darabos magyarországi eladás 440 százalékos bővülést jelent, ennél csak Románia és Litvánia ért el jobb eredményt. Romániában 8 darab villanyautó kelt el, ami 700 százalékos növekedés, Litvániában pedig 500 százalékkal nőtt a piac, de ezzel mindössze 12 darab elektromos autó kerül a litván utakra.

Bővebben


2015. október 31. - Ez történik, ha átkapcsolunk nyuszi fokozatból teknősbéka fokozatba

Ugrásszerűen fejlődik az elektromos járműipar. Jól mutatja ezt a zürichi egyetemisták által nemrégiben felállított gyorsulási világrekord. Elektromos autójuk álló helyzetből 1,785 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-s sebességre és ehhez mindössze 26 métert tesz meg.

Ha nem is ilyen gyorsan, de ma már a legegyszerűbb városi elektromos autók is könnyedén megtesznek 100 kilométert egy töltéssel. A fejlesztők mindent bevetnek, hogy vonzóvá tegyék az e-autókat, és ösztönözzék az átállást.

A hazai elektromobilitás elterjesztéséhez az áfa- és adókedvezmény mellett az egyik legfontosabb feltétel az országos töltőhálózat létrehozása. Jelenleg ugyanis mintegy 61 nyilvánosan elérhető töltő van Magyarországon, melynek csak töredék villámtöltő.

Vörös Tamás, a Jedlik Ányos Klaszter főtitkára elmondta: a villámtöltés nélkülözhetetlen ahhoz, hogy ez a technológia elterjedjen, de azért azt tudni kell, hogy a töltések 90 százaléka otthon történik.

Bővebben 


2015. október 28. - Az eddigi legnagyobb villanyautóflotta

A Renault-Nissan Alliance vállalatszövetség a valaha látott legnagyobb, elektromos járművekből álló flottát biztosítja a nemzetközi konferencia számára. Az ENSZ párizsi COP 21 klímakonferenciájának hivatalos autóipari partnereként a vállalatszövetség 200 tisztán elektromos járművet biztosít a november 30. és december 11. között megrendezésre kerülő éves csúcstalálkozó résztvevőinek. 

renault-nissanflotta.jpg

A járművek együtt várhatóan több mint 400.000 zéró-emissziós km-t tesznek majd meg a 21. Részes Felek konferenciája (ismertebb nevén a COP21) küldötteinek szállítása során. A COP21-re 195 országból több mint 20 000 ENSZ-résztvevőt várnak. 
"Az elektromos járművek praktikus és olcsó közlekedési eszközök, ugyanakkor megoldást kínálnak a kipufogó gázokból származó CO2-kibocsátás drasztikus csökkentésére is. Emellett csökkentik a kipufogógázokkal a levegőbe kerülő egyéb szennyezőanyagok jelenlétét is, aminek köszönhetően javíthatjuk a levegő minőségét városainkban. A hivatalos és magánszektorok összefogása felgyorsíthatja a zéró-emissziós társadalomra való átállást" - mondta Carlos Ghosn, a Renault-Nissan vállalatszövetség elnök-vezérigazgatója.

Bővebben


2015. október 30. - Bemutatták az autót, ami kenterbe veri a Ferrarit, a Lamborghinit és a Bugattit is

CNN készített egy tesztet az új Tesla Model S P90D-ről. Igen, ez egy utcai terepjáró, egy hétüléses családi autó. A tisztán elektromos gyártó olyan járművet mutatott most be, ami 2.6 másodperc alatt éri el a 100 mérföld/órás (96 km/órás) sebességet, ami jobb gyorsulási adat, mint egy Bugatti Veyroné és jobb, mint a többi konkurensé, mint például a Ferrari vagy a Lamborghini. Ráadásul azokba csak ketten férnek be, nem heten.

Csupán két-három olyan autó van, ami ennél jobb gyorsulási adatot tud produkálni, köztük a Ferrari LaFerrari és a Porsche 918 Spyder. A hasonló SUV-ok amúgy 8-9 másodperc alatt érik el a 100 km/órás sebességet, ehhez tessék viszonyítani a Tesla értékeit. Az új szuperautó alapára százhúszezer dollár, ami ugyan rengeteg pénz, de ebbe beletartozik az az új szoftverfrissítés is, melynek köszönhetően az autó az Egyesült Államok bizonyos területein magától tud közlekedni, a sofőrnek nem kell se a pedálokhoz, se a kormányhoz nyúlnia. Az autót két külön működő elektromos motor hajtja, egyik az első tengelyt, másik a hátsót, összteljesítményük 762 lóerő.

Bővebben


2015. október 31. - Bemutatkozik a Nissan IDS koncepció

A 2015-ös Tokiói Autószalonon a Nissan Motor Co., Ltd. egy olyan tanulmányautót mutatott be, amely a Nissan jövőképét testesíti meg az önjáró autók és a zéró-emissziós elektromos járművek terén: ez a Nissan IDS tanulmányautó.

niss.jpg

A Nissan elnök-vezérigazgatója, Carlos Ghosn a következőket nyilatkozta a rendezvényen tartott bemutatója során: „A Nissan hamarosan megjelenő technológiái forradalmasítják az autó és a vezető kapcsolatát, valamint a jövő mobilitását.”

Az elektromosjármű-technológia kifejlesztésében és széles körű elterjesztésében vezető szerepet játszó Nissan ismét az autóipar úttörőjének szerepét veszi magára. Az élvonalbeli mesterséges intelligenciával ellátott, fejlett járművezérlési és biztonsági technológiák integrációja révén a Nissan vezető szerepet tölt be az önjáró autózás valós bevezetésének terén.

Bővebben