Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 43. hét (10.19.- 10.25.)

2015.10.22

2015. október 20. - Adókedvezménnyel futtatná a kormány a hibrideket

Komoly ösztönzőket kapnak a hibrid autók potenciális vásárlói: a kormány egy sor olyan adókedvezményt nyújtana a környezetkímélőnek minősített autók után, amely eddig csak a tisztán elektromos hajtású kocsikhoz járt. Pedig némelyik érintett kocsi egyáltalán nem zöld, inkább drága luxusautó.

Bár mindenki sejti, hogy az elektromos autóké a jövő, egyelőre csak nem akarnak elterjedni. Ennek egyik oka, hogy a hatótávolságuk még mindig nem az igazi, nem lehet velük megjárni oda-vissza egy feltöltéssel a Budapest–Debrecen távot. Erre találták ki amolyan áthidaló technológiaként az úgynevezett plug-in hibrideket, amelyeknek tölthető akkumulátoruk és robbanómotoruk is van: rövid távokon képesek kizárólag elektromos hajtással menni, hosszabb távon pedig bekapcsol a benzin- vagy dízelmotor is.

bbb.jpg

Ezek az autók egyelőre meglehetősen drágák, és nem is fut belőlük túl sok. Egy a parlamentnek múlt héten benyújtott törvényjavaslatban – amely nagyobb részt az adóeljárás átalakításáról szól – azonban a kormány most jelentős adókedvezményeket biztosítana az ilyen kocsik tulajdonosainak. A hagyományos, külső töltés nélküli hibridek eddig is kaptak kedvezményt a regisztrációs adóból, a tisztán elektromos autók pedig adómentességet élveztek, de most bevezetnek egy új kategóriát, a környezetkímélő járművekét, ezek mentesülnek egy sor közteher alól.

Bővebben 

 

2015. október 23. - Vágsellye városi rendőrei kizárólag elektromos autókkal közlekednek

Az önkormányzat saját költségvetéséből két elektromos meghajtású autót vásárolt a városi rendőrségnek. Egyetlen ilyen autó 25 ezer euróba került, a ragasztásokkal és a szirénával együtt a két kocsi pedig 54 ezerbe.

"Mostanáig egy benzines autónk volt, a másikat pedig egy baleset után ki kellett vonni a forgalomból" - jegyezte meg Jozef Belický, Vágsellye polgármestere.

A hagyományos autók elektromosra történt kicserélését támogatta Peter Žiga környezetvédelmi miniszter is. Szavai szerint most még csak azzal, hogy a helyszínen ő is részt vett a kocsik átadásán, a jövőben azonban pénzügyileg is szeretne támogatni ilyen kezdeményezéseket.

e_rendor.jpg

Mint mondta, keresni fogják annak lehetőségét, hogy EU-s alapokból merítsenek forrásokat ilyen célra. "Tárgyalásokat folytatunk az Autóipari Szövetség képviselőivel is. Az elektromos autók meglehetősen drágák, de a roncsdíjhoz hasonló támogatás még akár szóba is jöhetne" - fogalmazott.

Bővebben 

 

2015. október 23. - Di Caprio: Kipróbálnék egy Formula-E autót!

A híres hollywoodi színész, Leonardo di Caprio lett a nemrég létrehozott Formula-E Fenntarthatósági Bizottság elnöke: a sztár ennek kapcsán beszélt a környezettudatosságról és a bajnokságról.

Leonardo di Caprio köztudottan a környezettudatosság egyik nagykövete: elmondása szerint az 1990-es évek vége óta szentel kiemelt figyelmet ennek a témának, miután Al Gore-ral találkozott a Fehér Házban. Az amerikai színész szerint a technológia is fontos szerepet játszik ebben a kérdésben, ennek pedig az egyik zászlóshajója lehet a Formula-E, amelynek most szombaton startol a második idénye. Nem véletlen, hogy Di Caprio a nemrég megalakított Formula-E Fenntarthatósági Bizottságnak is tagja lett, sőt őt választották meg a szervezet elnökének. A bajnokságot irányító Alejandro Agag ennek apropóján beszélgetett a sztárral – többek között arról, hogy miért is támogatja a sorozatot.

dicaprio_formulae_vel.jpeg

„Először három éve, New Yorkban hallottam a Formula-E-ről, amikor még csak egy ötlet volt” – mondta Di Caprio. „Azóta támogatom ezt a bajnokságot, és lenyűgöz, hogy milyen messzire jutottak az első néhány év alatt. Néhányan kritizálták őket és azt mondták, hogy a Formula-E megbukik, de úgy vélem, a szervezők remek munkát végeztek annak érdekében, hogy bizonyítsák, hogy ezek az embereket, és megvalósítsák az elképzeléseket. A Formula-E egy fontos eszköze lehet annak, hogy megváltozzon az emberek felfogása az elektromos autókról.”

Bővebben 

 

2015. október 20. - A Toyota szerint 35 év múlva csak villanyautók lesznek

A japánok masszív sajtóközleményt adtak ki arról, hogy szerintük 30-40 év múlva milyen energiaforrással megy majd a közlekedés. A Toyotánál ugyanis azzal számolnak, hogy a a benzines és dízeles füstölgés helyett a szigorodó emissziós szabályoknak már csak az elektromos közlekedés tud megfelelni, az üzemanyagcellás és a hibrid hajtások is a foszilis hajtásmód végét jelzik. A tervezett előírások szerint ugyanis 2050-ig a kibocsájtási adatokat a tizedére kell csökkenteni.

toyota-fcv.jpg

Ez egyfelől jogos elvárás - hiszen eleget szennyeztük már bolygónk levegőjét, de ahhoz néhány kérdésre azért választ kel találni. Ilyen például az energiatárolás mellett maga az energia előállítása is, ami hosszútávon kérdéses mind a fosszilis, mind pedig a nukleáris hajtóanyagokkal. Mindezek ellenére azért érdemes odafigyelni a Toyota elgondolásaira, hiszen az összes gyártó közül a leghatékonyabb hajtásrendszerekkel ők rendelkeznek, és régóta elkötelezett hívei a környezetbarát autózásnak. Lassan minden járműkategóriában rendelkeznek hibrid modellel, és a szerint 2020-ra tervezett értékesítéseikből 1,5 milliót a hibrid és elektromos autók teszik ki. A Prius negyedik generációjával együtt bemutatott TNGA platform komoly előrelépés. 


Bővebben


2015. október 23. - A Nissan titkolózik és ez jó


Már egy hét sincs hátra a Tokiói Autószalon kezdetéig, a legtöbb gyár az elmúlt hetekben már megmutatta, mivel készül az eseményre. A Nissan viszont csak egy rendkívül sejtelmes, ám sokat mondó közleményt küldött szét.

niss_titok.jpg

A modellről semmit sem lehet tudni, csupán annyit írt a japán gyár: a jövő elektromos és intelligens autójának koncepciója érkezik. A szöveghez egy képet is küldtek, ami alapján az elektromos meghajtás nem is lehet kérdés. Az autó kinézetre meglehetősen agresszív, a gumik is szélesnek tűnnek, a hátsó része pedig minden valószínűség szerint csapott lesz. A kép alapján egy nagyon izgalmasnak ígérkező koncepciót áthatunk a jövő héten.

Bővebben

 

2015. október 22. - Hibrid kínai autó a londoni taxi

Londonban a taxiknak több évtizedes hagyománya van, amely most kínai segítséggel folytatódhat. A Geely nagy reményekkel készül és ha minden a tervek szerint halad, akkor 2017-től már ők készítik a legújabb generációt. Nem véletlenül időzítették október 21-re a TX5 névre keresztelt új londoni taxi bemutatóját, hiszen David Cameron és Xi Jinping, a két ország miniszterelnöke ekkor ült tárgyalóasztalhoz a szigetországban. Ezen is szóba került egy fontos persztízsberuházás, a londoni taxiflotta megújítása.

londontaxi.jpg

Az új típus formailag messzemenően követi a hagyományokat, azonban ezen kívül semmi köze a régebbi modellekhez, az alapoktól tervezték újra az egész autót.
Nem is akármilyen módon, mivel 2018-tól már csak zéró emissziós taxit szeretnének látni a brit fővárosban, így a TX5 is egy plug-in hibrid jármű lesz.

Összesen 250 millió fontos beruházásról van szó, ebből 50 milliót szánnak egy teljesen új gyár felépítésére, ahol évi 36 ezer autót készíthetnének, akár hét különböző, elektromos hajtású modellt is.

Bővebben