Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 39. hét (09.21.-09.27.)

2015.09.24

2015. szeptember 22. - Az Apple is beszállna az elektromosautó-bizniszbe

Az Apple-nek az a célja, hogy 2019-re képes legyen elektromos autót gyártani, s ezért felgyorsította az erre irányuló erőfeszítéseit. A cupertinói cég több mint egy évet töltött el a saját autógyártás lehetőségeinek mérlegelésével. Az erre szakosodott, Titan kódnevű projekt vezetői a közelmúltban engedélyt kaptak arra, hogy megháromszorozzák a gépjármű-csapat 600 fős létszámát. Noha a cég számos szakembert vett fel vezető nélküli gépjárművek kifejlesztésére, szakértők szerint az Apple első elektromos autói nem lesznek teljesen önjáróak. 

77_2.jpg

Az elemek, a szenzorok és a szoftver-hardver integrációja területén a cég az iPhone révén már rendelkezik tapasztalatokkal, amelyeket hasznosítani tud majd az újabb generációs autóknál. A lap rámutatott, hogy egy-egy új jármű bevezetése azoknak a cégeknek sem könnyű, amelyeknek már van tapasztalatuk ezen a területen. 

Bővebben


2015. szeptember 24. - Elektromos autót készít a Porsche

A Porsche a frankfurti autószalonon mutatta be új elektromosautó-prototípusát, a Mission E-t. A cucc épp jókor jön, a Volkswagent (aminek az egyik tulajdonosa épp a Porsche) most kezdték el csesztetni az amerikai hatóságok, mert kiderült, hogy a dízelmotorjainak a megengedettnél nagyobb a károsanyag-kibocsátása.

77_3.jpg

A Mission E a Porsche szerint 310 mérföldet, azaz majdnem 500 kilométert tesz meg egy feltöltéssel és három másodperc alatt gyorsul 100 km/ó-ra. Az autó akkumulátora pedig 20 perc alatt tölthető fel 80 százalékosra.

Bővebben


2015. szeptember 24. - Ez a Volkswagen tényleg alig szennyezi a környezetet

Viszonyleg kedvező áron, egy átlagos taxizás áráért lehet egy órára kibérelni Magyarországon az Europcartól az e-Up!-ot. Az Europcar autókölcsönzőnél most akár egyetlen órára is elvihető a cég garantáltan környezetkímélő elektromos miniautója. Az e-Up! 81 lóerős villanymotorjának legnagyobb nyomatéka 210 Nm, ami a viszonylag könnyű, 1185 kilós az autónál 12,4 másodperces gyorsulási időhöz elég.

77_4.jpg

Persze a kölcsönző inkább hosszútávra keres bérlőket, hiszen 100 ezer forintot kell kifizetni letéti díjként a kulcsok átvétele előtt. Ez pedig nem kevés pénz, így inkább azoknak éri meg, akik hosszabb időt töltenek a városban, de nem akarnak saját autót vásárolni. Nekik viszont kifizetődő, a 2990 Ft/óra fogyasztói árral ugyanis egy átlagos taxizás árába kerül az e-Up!. További előnye, hogy a sárga autókkal ellentétben ez mindig rendelkezésre áll, nem kell beszélgetni benne, és az üléskárpitját jó eséllyel még egyetlen angol legénybúcsús társaság sem hányta le. Igaz, a bérleti díj akkor is ketyeg, ha a munkahely előtt parkol a kocsi.

Bővebben


2015. szeptember 25. - Zöldebb lesz a Magyar Posta

Jövőre vásárolna elektromos autókat és motorokat tesztel a Magyar Posta, ezért decemberig több modellt is letesztelnek, hogy ez alapján dönthessenek a későbbi beszerzésről.

Szarka Zsolt, a posta vezérigazgatója elmondta, a logisztikai munkák elvégzéséhez, a csomagkézbesítéshez költséghatékony és környezetkímélő megoldásokat keresnek. A tesztelés végén összesítik a tapasztalatokat, és kiderül, mennyiben lehet az elektromos járműveket a posta munkájában használni.

77_1.jpg

A Magyar Posta tájékoztatása szerint a tesztelés időszakában a elektromos gépjárműveket a Citroen (Citroen Berlingo), a Nissan (Nissan ENV 200), a Volkswagen (VW Golf7), a Kia (Kia Soul), valamint a Renault (Renault Kangoo) bocsátotta a cég rendelkezésére, a motorkerékpárokat pedig a Govecs biztosította. Az autókat az első hónapokban Budapesten, később pedig vidéken használják csomagkézbesítési feladatokra, a motorokat futárpostai szolgáltatásban tesztelik - mondta Szarka Zsolt. Megjegyezte, az elektromos járművek meglehetősen költséghatékonyak:
a hagyományos meghajtású járműveknél 100 kilométerre vetítve az üzemanyagköltség 3500 forint, elektromos autóknál 1000 forint alatt lehet.

Bővebben


2015. szeptember 26. - Száguldás, Tesla, szerelem

Az elektromos autózásé a jövő – hallani egyre többször. Nehéz azonban eldönteni, hogy e meghajtástípus valóban képes megfelelni a modern autókkal szembeni elvárásoknak, vagy csak a környezetvédő korszellem miatt kénytelenek az autógyártók erőltetni e termékvonalat. A rövid hatótávolság és a magas ár egyelőre kétségessé teszi a sikert.


A budapesti Fáy utcában hajtunk, előttünk – a zebra hiánya ellenére – kutyát sétáltató hölgy lép le a járdáról. Ő és állata maguk elé nézve haladnak, nem hallanak semmit, fogalmuk sincs, hogy jövünk. Csak akkor fordulnak felénk, amikor már vészes közelségbe kerülünk, és nekünk kell megállnunk, hogy elkerüljük az ütközést. Az efféle jelenségre a következő évtizedekben fel kell készülniük mind az autósoknak, mind a gyalogosoknak – már ha tényleg elterjednek idővel a tisztán elektromos meghajtású gépkocsik.

teslas.jpg

Egy elektromos Volkswagen Golfot próbálunk éppen, és az autónak tényleg nincs motorhangja. Ez pedig nagyon veszélyes lehet. Noha a forgalmas út mellett lakók sokszor átkozzák az állandó zajt, mégis sokszor a gyalogosok életét menti meg az, ha még idejében meghallják a feléjük száguldó autó hangját. A motorzúgás hiánya csak egyike lesz azoknak a változásoknak, amelyeket az elektromos autók hoznak majd a jövőben.

De ez nem holnap lesz. Ma az elektromos autók legtöbbször a különc amerikai milliárdos, Elon Musk vezette Tesla Motors nevű cég extravagáns, néha futurisztikus vívmányai kapcsán kerülnek be a hírekbe. Musk a minap egymilliárd dolláros adókedvezményt kapott Nevada államtól annak fejében, hogy náluk építi fel a Tesla autókba építendő akkumulátorok gyárát. A ma használatos akkukhoz elengedhetetlen a lítium, amelyből Nevada földje a becslések szerint 816 ezer tonnányi készletet rejt, a majdani gyár pedig évente 15 ezer tonnát fogyaszt majd el belőle.

Bővebben

 

2015. szeptember 26. - Egy lépésre vagyunk az okosautótól

Többszörösen rájár a rúd az autógyártókra, stagnálás, illetve visszaesés jellemzi jelenleg a globális autópiacot, még a számos gyártó számára legfontosabb piaccá előlépett Kínában is megtört a növekedés üteme. Mindez azonban nem fogta vissza az autógyárak újító kedvét és fejlesztési tempóját.

Visszaesés ide vagy oda, az autógyárak gőzerővel innoválnak. Az egyre szigorodó környezetvédelmi és biztonsági előírások meg a hatalmas nemzetközi konkurencia ugyanis folyamatosan új kihívások elé állítják őket. Az egyes márkák modelljei között drámaian lecsökkentek a különbségek, aminek persze mi, vásárlók csak örülhetünk, hiszen óriási a választék, és rossz autó már nem létezik. Európában immár két-három évente megújítják a legnépszerűbb volumenmodelleket: nemcsak külső csinosítják őket, hanem a felszereltséget is frissítik, bővítik. A német gyártók élenjárnak innovációk tekintetében, a többiek pedig szorosan mögöttük loholnak. Íme, néhány kiragadott példa, hol tart ma az autóipar.

Bővebben