Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 38. hét (09.14.-09.20.)

2015.09.17

2015. szeptember 15. - Ködös vagy valós jövőkép az elektromos autóé?

Az állami MVM a kormányzati elképzelésekhez híven főként az elektromos autók térnyerésében hisz, de más újítások előtt is nyitott. Az elektromos autók szakszövetsége a széles körű elterjedés előtt álló komoly akadályokra figyelmeztet.
Az MVM Magyar Villamos Művek elnök-vezérigazgatójaként nem is mondhatnék mást, mint hogy a villamosenergia-hajtású gépjárművek hosszú távú térnyerésében hiszek - hangoztatta Csiba Péter, az állami villamosenergia-holding nemrég kinevezett első embere a nem hagyományos meghajtású járművek 5. MVM Energia Futam nevű szombati versenye beharangozó sajtótájékoztatóján arra a kérdésre, hogy meglátása szerint melyik nem hagyományos gépjárműhajtás hosszú távú sikerében bízik.

leaf_qq.jpg

Szavai szerint az MVM teljes mértékben elkötelezett a környezettudatosság népszerűsítése mellett. Szavai szerint noha (a még - a szerk.) az MVM tulajdonában lévő Paksi Atomerőmű "elsőre nem tűnik zöldnek", valójában egyáltalán nincs szén-dioxid-kibocsátása. Mint felvázolta, az elektromos autók éjjeli töltése olcsóbb és a paksi erőmű éjjeli termelése iránt is örvendetes többletkeresletet támaszt. Mindazonáltal az MVM-nek van szél- és vízerőműve is, rövidesen pedig napelemparkja is lesz - ugyanakkor ez az elképzelés egyelőre igen ködös -, de a többi nem hagyományos hasznosítás (legyen az megújuló, hidrogén vagy éppen gáz) iránt is érdeklődnek.

Bővebben 


2015. szeptember 15. - A Porsche hadat üzent a Teslának

A tisztán elektromos hajtású, négyajtós Porsche Mission E tanulmányautóból pár éven belül szériaautó lesz, ami nem túl jó hír a Model S számára.

Nem mindennapi koncepciót mutatott be a Porsche a mai napon megnyitott Frankfurti Autószalonon. A Mission E nevű tanulmány egyrészt a Panamera jövőjét mutatja meg, másrészt viszont egyértelmű jelzés arra, hogy Stuttgartban is az elektromos hajtásban látják a robbanómotor alternatíváját. Az idei Le Mans-i 24 órás versenyen diadalmaskodó 918 Hybrid technikájára épül az összesen 600 lóerős teljesítményt leadó elektromos hajtáslánc, amely két villanymotorból áll.

aa.jpg

Az autóban számos technikai finomság megtalálható, a karosszéria szénszál és alumínium keveréke, mind a négy kerék hajtott és kormányzott is, a 21 és 22 colos felnik szénszálból vannak, a hasmagasság csupán 13 centi, az aktív aerodinamikai elemek pedig az útra tapasztják a karosszériát. Impozáns menetteljesítményekre képes a hófehér Mission E: 3,5 másodperc alatt ugrik 100 km/h-ra, és a 200 km/h sem tart 12 másodpercnél tovább. Sőt, a Porsche szerint 8 percen belüli köridőt futna a híres Nordschleifén.

Bővebben 


2015. szeptember 15. - Elektromos SUV-val fenyegeti a BMW X6-ost az Audi

Bár a formája a Q7-est idézi, a karosszéria alatt a gyártó három év múlva megjelenő elektromos autójával találkozunk.Mivel a legújabb adatok alapján a Volkswagen már a világ legnagyobb autógyártójának számít, ezért nem meglepő, hogy a konszern még a szokásosnál is jobban készült a Frankfurti Autószalonra. A szalon előestéjén tartott hatalmas show-n minden újdonságról lerántották a leplet, az Audi a 2018-ban érkező elektromos SUV előfutárának tekinthető E-Tron Quattro tanulmányt mutatta be. A Tesla Model X ellenfélnek is tekinthető SUV leglátványosabb része mégsem a 0,25-ös alaktényezővel rendelkező, kupés tetővonallal rendelkező külső, hanem sokkal inkább a rendkívül fejlett technológia.

aa3.jpg

Az E-Tron Quattro meghajtásáról három elektromotor gondoskodik, amik összesen 320 kW teljesítménnyel (429 lóerő) rendelkeznek. Szükség esetén lehetőség van extra teljesítmény leadására is, ilyenkor rövid ideig 370 kW (503 lóerő) teljesítménnyel üzemelhet a három egység. Az elektromotorok a gyártó szerint 800 Nm-nyi nyomatékot adnak le, így nem csoda, hogy a méretes SUV alig 4,6 másodperc alatt éri el a 100 km/órát. A végsebességet a 95 wattórás akkumulátorcsomag védelme érdekében 210 km/órában limitálták.

Bővebben


2015. szeptember 18. - Hamarosan 55 ezer elektromos autó futhat a hazai utakon

Az idén második alkalommal megrendezett, számos európai szakértőt is vendégül látó Magyar Elektromobilitás Napján a Magyar Elektromobilitás Szövetség ünnepélyesen aláírta az Európai Elektromobilitás Szövetséghez való csatlakozást. Az eseményen részt vevő szakemberek szerint az elektromos járművek technológiai fejlődésében, illetve elterjedésében 2017 lehet a fordulópont, amelyre Magyarországnak is fel kell készülnie.

nissan.jpg

A nemzetközi trendek és előrejelzések is azt vetítik elő, hogy néhány éven belül áttörésre lehet számítani az elektromos közlekedés terén. Az idei Frankfurti Autószalonon bejelentett újabb csúcskategóriájú német e-autók várható megjelenése, a PwC Magyarország legfrissebb előrejelzései, illetve számos nagyvállalat tervezett gigaberuházásai is arra mutatnak rá, hogy 2017-től kezdve mind technológiai, mind mennyiségi szempontból jelentős felfutás várható a globális piacon – hangzott el a II. Magyar Elektromobilitás Napja keretében megrendezett Emobility Forum 2015 konferencián.

A PwC Magyarország mai konferencián bemutatott, legfrissebb előrejelzése szerint 2023-ra több mint 55 ezer elektromos hálózatról tölthető jármű róhatja a magyar utakat, de egy még pozitívabb forgatókönyv szerint, ha az elektromosautó-használat elterjedését ösztönző intézkedések erősebb hatásúnak bizonyulnak, nyolc év múlva akár már több mint 80 ezer e-jármű is lehet az országban. A nagyobb arányú növekedés előreláthatóan 2017-ben kezdődhet meg.

Bővebben

 

2015. szeptember 18. - Két év múlva itt van az elektromos kocsik aranykora

A nemzetközi trendek és előrejelzések is azt vetítik elő, hogy néhány éven belül áttörésre lehet számítani az elektromos közlekedés terén. A szakemberek szerint az elektromos járművek technológiai fejlődésében, illetve elterjedésében 2017 lehet a fordulópont, amelyre Magyarországnak is fel kell készülnie.

Az idei Frankfurti Autószalonon bejelentett újabb csúcskategóriájú német e-autók várható megjelenése, a PwC Magyarország legfrissebb előrejelzései, illetve számos nagyvállalat tervezett gigaberuházásai is arra mutatnak rá, hogy 2017-től kezdve mind technológiai, mind mennyiségi szempontból jelentős felfutás várható a globális piacon – hangzott el a II. Magyar Elektromobilitás Napja keretében megrendezett Emobility Forum 2015 konferencián.

Bővbben

 

2015. szeptember 18. - Harcsaszájú tajvani autó ütné ki a Teslát

Egy töltéssel akár 650 kilométert is mehet a tajvani Thunder Power most bemutatott elektromos autója, és jóval olcsóbb lesz, mint a Tesla. De a formáját még szokni kell, az biztos.

Az elektromos autók piaca még gyerekcipőben jár, így lehetőséget ad korábban nem létező vállalatoknak is a kitörésre. Így történhetett, hogy pár év alatt az Elon Musk nevével fémjelzett Tesla mára az egyik leginkább előremutató márkává nőhetett a piacon. Valószínűleg ezt a célt tűzhette ki a tajvani startup is, hiszen a most bemutatott Thunder Power sok szempontból emlékeztet a Teslára.

aa4.jpg

A figyelem felkeltése nem maradt el, az olasz Zagato stúdióval közösen igencsak előremutató formatervet alkottak meg a kocsinak: egyszerre modern és retro. Elég fura az orra, állítólag arra emlékeztet, amikor a vízbe dobnak egy kavicsot. A beltér már egységesen 21. századi, hiszen a műszerfal teljes egészét egy nagyméretű érintőképernyő foglalja el. A fedélzeti rendszer természetesen képes videók lejátszására, illetve internetezni is lehet róla.

Bővebben