Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 35. hét (08.24.-08.30.)

2015.08.27

2015.augusztus 24. - Bármilyen kerékpár elektromossá alakítható egy új kiegészítővel

A kényelemre vágyó kerékpárosoknak készül az ONwheel, amely nem más, mint egy, a kerékpárra szerelhető kiegészítő elektromotor. A Go-e nevű startup által készített újdonság feleslegessé teszi a drága elektromos biciklik vásárlását, mivel egyszerűen fel lehet szerelni a 850 grammos terméket a normál kerékpárokra, a kitámasztó rögzítési helyére, és azonnal lehet is indulni.

onwheel.jpg

Az ONwheel érzékeli, ha a kerékpáros elkezd tekerni, és automatikusan hozzászorítja a rásegítést adó villanymotoros görgőt a hátsó kerékhez. Amikor a tekerés abbamarad, a szerkezet lekapcsolódik. Parkolás idejére a szerkezetet PIN kóddal is le lehet zárni, de valószínűleg okosabb leszedni a kerékpárról, ha azt tartósabb ideig köztéren tárolják.

Bár a kis villanymotor akár 0,8 kW-os teljesítményt is leadhatna (amivel 45 km/h-val lehetne repeszteni), az európai szabályozás miatt legfeljebb csak 250 watton lehet üzemeltetni, amivel körülbelül 25 km/órás sebességet lehet elérni. A hatótávolság 60 km, lemerülés után körülbelül 4-5 óra alatt töltődik fel a 200 wattórás akkumulátor, amelyet praktikusan a kulacs helyén lehet elhelyezni a vázon.

Bővebben

 

2015.augusztus 26. - Élethosszig tartó akkumulátort fejlesztettek

Ki mást zavarhat a legjobban a különböző eszközökbe rakott elemek és akkumulátorok cserélgetése és töltése, mint az MIT kutatóit és a Samsung fejlesztőit? Közös kutatásuk eredményeként egy új tipusú elemet alkottak, amely életünk végéig szolgálhat minket.

Az elterjedt tölthető elemek jelenleg folyékony elektrolitot tartalmaznak, amely a sorozatos újratöltések során fokozatosan elhasználódik. Az új fejlesztés egy szilárd elektrolit megoldást kínál erre a problémára, melyet "szuperionikus lítium-ion vezető" névre kereszteltek – bár a név nem feltétlen mutatja a mérnökök egyébként hihetetlen kreativitását.

Az MSN híroldal beszámolója szerint a lítium, germánium, foszfor, kén alkotta keverék több százezer újratöltésre és 20-30 százalékkal több energia tárolására alkalmas, azaz egy töltéssel tovább használhatjuk, mint átlagos társait. Valamint sokkal biztonságosabb is, mert az öregedésével nem kell tartani attól, hogy az elektrolit kifolyik az elemből, amely akár tüzet is okozhat. Az elektromos járművekben és telefonokból felcsapó tüzeket túlnyomó többségben elektrolit okozza – írta körül a fejlesztés fontosságát Dr. Gerbrand Cedertold, az MIT kutatója. A lítium nagyon erős reakciókra képes anyag, de az új megoldással ártalmatlan.

Bővebben

 

2015. augusztus 27. - Vasember is elámult, mit bír egy töltéssel a Tesla

Az elektromos autók egyik sarkalatos pontja még mindig a hatótávolság, hiszen többségük elsősorban csak városi rövid utakra ideális, mielőtt ismét töltőt kellene keresnünk. A Tesla Model S eddig is az egyik legjobb volt ezen a téren, most pedig saját magát is sikerült felülmúlnia.

Érdekes kísérletet vett videóra két fiatal diák, melynek célja egy világrekord hatótávolság felállítása volt a Tesla autójával. Az elkészült videót fel is töltötték az internetre, illetve Twitteren is megosztották. Erre persze felfigyelt a Tesla elnöke, Elon Musk (alias Vasember) is, aki továbbosztotta a bejegyzést.

teslarekord.jpg

A rekordhoz az egyik legerősebb, Model S P85D típust használták, mivel ennek az akkumulátora is megnövelt kapacitású. Dániában, Rodekro városából indultak és ugyanide tértek vissza, miután 453 mérföldet, tehát több mint 750 kilométert tettek meg az autóval. Ez majdnem a duplája a hivatalos, 203 mérföldes (407 km) hatótávolságnak.

Bővebben

 

2015. augusztus 30. - Új, merész jövőkép: Nissan és Foster

A Nissan újabb tanúbizonyságot tett megingathatatlan elkötelezettségéről egy tisztább, biztonságosabb és praktikusabb autós világ kialakításáért. A vállalat bejelentette, hogy egy egyedi projekt keretében a jövő töltőállomását tervezik meg a Foster + Partners neves építészeivel együttműködésben.

nissan_foster.jpg

A projektben résztvevő Nissan és Foster + Partners egyaránt innovatív, merész formaterveiről és a hagyományok újragondolásáról híresek. A projekt célja, hogy izgalmas betekintést nyújtson abba, hogyan igazodnak az elektromos autók töltőállomásai a folyton változó világ kihívásaihoz.

Az elektromos autók tervezésének, mérnöki fejlesztésének és gyártásának megkérdőjelezhetetlen vezetője, a Nissan új projektjében a jövő töltőállomásáról alkotott képet forradalmasítja. A márka felismerte, hogy a jövő töltőállomásainak infrastruktúrája tökéletes lehetőséget nyújt a környezet egyéb funkcióinak innovatív integrálására, így ezek az állomások a modern közösségek számára nemcsak közlekedési, de szórakoztató központokat is jelenthetnek.


Bővebben