Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 34. hét (08.17.-08.23.)

2015.08.20

2015. augusztus 17. - Napelemes autó a Kecskeméti Főiskoláról


Bemutatták hétfőn a Kecskeméti Főiskola Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai Karának (GAMF) MegaLux nevű napelemes autóját, amellyel fejlesztői az ausztráliai World Solar Challenge versenyen indulnak az idén.

megalux.jpg

A felsőoktatási intézményben tartott bemutatón Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára rámutatott: az előrejelzések szerint 2050-re az új autók 65 százaléka részben vagy teljesen elektromos hajtású lesz a világban. Ez a fejlődés, valamint az Európai Unió környezetvédelmi vállalásai egyaránt szükségessé teszik Magyarország számára, hogy részese legyen alternatív gépjárműipari technológiák kikísérletezésének, megvalósításának.


Bővebben


2015. augusztus 18. - Hangjelzéssel a biztonságért

A Nissan a márkától már megszokott innovatív módon vezető szerepet vállalt az Európai Bizottság elektromos járművekbe épített gyalogosfelismerő rendszerek fejlesztését kezdeményező eVADER projektjében, melynek célja egy úttörő technológiájú, hangjelzéses gyalogosfigyelmeztető rendszer kifejlesztése volt.

Az elektromos járművek elterjedésével egyre több szó esik zajmentes működésük előnyeiről és hátrányairól, ami a figyelem középpontjába állítja a gyalogosfigyelmeztető rendszereket. Az elektromos járművek alacsony zajszintjét a legnagyobb előnyök között tarják számon, hiszen ez hozzájárul a zajszennyezés drasztikus csökkentéséhez.

nissan.jpg

A Nissan az elektromos járművek piacának vezető gyártójaként, illetve a gyalogosokat figyelmeztető hangjelző-rendszer (VSP - Approaching Vehicle Sound for Pedestrians) kifejlesztőjeként - ami minden elektromos járművében az alapfelszereltség része - kiemelt fontosságot tulajdonít e kutatási területnek.

Ahogy David Quinn, a Nissan eVADER projektvezetője fogalmazott: „A Nissan a lehető legnagyobb figyelmet fordítja a gyalogosvédelemre, ezért is szereltük fel minden eddigi elektromos meghajtású modellünket a baleset-megelőzést szolgáló gyalogosfigyelmeztető jelzőrendszerrel. Az elektromos járművek piacának vezető szereplőjeként szeretnénk az eddig felhalmozott tapasztalatainkat hasznosítani a jövőbeli fejlesztés alatt álló technológiák vizsgálatában. Célunk, hogy megtaláljuk a tökéletes egyensúlyt az autók észlelhetőségének biztosítása, illetve az alacsony zajterhelési szint megtartása között, hiszen éppen ez jelenti az elektromos járművek egyik legnagyobb előnyét."

A Nissan úttörő szerepet vállalt az elektromos járművek széleskörű elterjesztésében. 2010-ben a Nissan LEAF, az első sorozatgyártásban előállított, globális piacon elérhető elektromos jármű bemutatása forradalmasította az autózás világát. Ez a modell továbbra is minden idők legkeresettebb elektromos járműve.

Bővebben


2015.augusztus 19. - Végre megmutatták az elektromos Audi SUV-t

Az Audi kiadott pár gyári grafikát a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó E-Tron Quattro koncepciójáról, amelynek 2018-tól megvásárolható szériaváltozata a gyártó első, nagy sorozatban gyártott teljesen elektromos autója lesz.

audisuv.jpg

Az új szabadidő-autót már az alapoktól elektromos hajtásúnak tervezték, így nem kellett kompromisszumokat kötni a hajtáslánc-elemek és az akkumulátor elhelyezése terén. Teljesen zárt lesz a kocsi padlója, emellett elöl, oldalt és hátul is lesznek mozgó, tehát aktív aerodinamikai elemek, amelyek a légáramlatok optimalizálásával 0,25-re javítják a cw-értéket. Ennek a szabadidő-autók között rekordnak számító értéknek is köszönhető, hogy egy töltéssel több mint 500 kilométert képes megtenni az E-Tron Quattro.

Bővebben


2015.augusztus 19. - Mire jó a zöldrendszám?

Tartják az értékesítési tempót és már jelentős szeletet hasítottak ki a piaci tortából az alternatívok: háromszázezer villanyautó és hibrid kelt el a első fél évben az Európai Unióban, ami 25 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Az ACEA adatai szerint egyelőre még csak minden hatodik alternatív hajtású jármű tisztán villanymotoros, de nem lanyhult a vásárlási kedv, hiszen az 53 ezer elektromos autó 78 százalékos növekedést jelent egy év alatt. A fejlődő piac miatt bővül a kínálat, de a piacvezető Nissan Leaf modellt sokáig nehéz lesz behozni. A japán villanyautóból eddig közel negyedmillió kelt el, az európai lista második helyén a Leaf testvérmodellje, a Renault Zoe áll.

zr.jpg

A zöldautók különösen azokban az országokban népszerűek, ahol jelentős állami támogatást kapni vásárlásukhoz és üzemeltetésükhöz. Igaz, ez fordítva is elsülhet, mert a hollandoknál a túlzott cégbeszerzések miatt korlátozták a villanyautók támogatását, így a tavalyi 8273-nál 1500 darabbal kevesebbet regisztráltak idén. Villanyautóra szinte mindenütt van adókedvezmény, hiszen egyik európai országban sem terheli jövedéki adó a konnektorból tankolt villanyáramot, annak ellenére, hogy a járműhajtásra használt valamennyi energiára a törvény szerint ez kötelező lenne.

http://nol.hu/auto/mire-jo-a-zoldrendszam-1558053


2015. augusztus 22. - Sofőr nélküli taxikat tesztelnek Angliában

Hivatalosan is megkezdődött a tesztelés 4 helyen is az Egyesült Királyságban. Habár a Heathrow reptéren 2011 óta hasonló járművek viszik az utasokat a parkoló és a reptér között, most először próbálják majd bevezetni ezt az új technológiát széles körben.

A LUTZ Patchfinder névre keresztelt elektromos autók 65 kilométert tesznek meg egy feltöltéssel, és radart, kamerákat, valamint különböző szenzorokat használnak az akadályok érzékelésére és elkerülésére. Egyszerre két személyt képesek szállítani maximum 25 km/h sebességgel.

soformentes.jpg

Ilyen tempó mellett nyilván még nem kerülnek forgalomba a taxik, hanem bicikliseknek és gyalogosoknak kialakított területeken, például parkokban folynak a tesztek. A tervek szerint 2030-ra olyan biztonságosak lesznek, hogy a hagyományos közlekedés alternatívájaként szolgálnak majd a britek számárára, lehetővé téve az utazás közbeni dolgozást, pihenést és kikapcsolódást.

Bővebben