Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 32. hét (08.03.- 08.09.)

2015.08.05

2015.augusztus 03. - Újabb elektromos modellt fejleszt a BMW

A Tesla Model S ellenfelének szánt klasszikus négyajtós limuzin állítólag i5 néven kerül majd piacra. Iparági pletykák szerint egy i5 nevű modell jelenik meg majd a kínálatban három éven belül, a négyajtós limuzin a Tesla Model S konkurense lenne. Az i8-aséval egyező hosszúságú karosszéria szénszálból készül majd, így a kocsi tömege nem lesz nagyobb 1,6 tonnánál. Tisztán elektromos és konnektoros hibrid változat is készül majd, utóbbi hajtáslánca hasonló lesz az i8-aséhoz, de fordítva: az 1,5 literes, háromhengeres benzinmotor az első, a villanymotor a hátsó kerekeket fogja hajtani. 

i8.jpg

A BMW az idei első hat hónapban 12,5 ezer elektromos autót értékesített, ebből minden tizediket Németországban. Az elektromos autók viszonylag alacsony eladási számait Harald Krüger több tényezőre, egyrészt a nem kellően kiépített töltőállomás-hálózatra, másrészt az elektromos járművek még mindig viszonylag alacsony hatótávolságára vezeti vissza. „Sokaknál nem szűnő aggodalom, hogy egy elektromos autóval egyszer csak lefulladhatnak valahol” - mutatott rá. 


Bővebben 

 

2015. augusztus 04. - Kész az új magyar rendszám, amivel a buszsávban is autózhatunk

Hosszas tárgyalások után elkészült az elektromos autókra és konnektorról tölthető hibridekre igényelhető zöld rendszám. Már lehet igényelni, de még nem világos a kedvezmények köre, valószínű viszont, hogy megnyitja a buszsávot, és dugódíj-mentességet ad.

A Jedlik Ányos Klaszter közleménye szerint egyes Kormányhivataloknál már igényelhető a zöld rendszám, elkészült az első próbanyomat is. Július 1-től a jogszabályok módosításával minden akadály elhárult, hogy a környezetkímélő járműveket zöld alapszínű, különleges rendszámtáblával szereljük fel. Ez természetesen nem tévesztendő össze a mezőgazdasági és erdészeti kiközelítő járművek fehér alapon zöld karakteres, két betű négy számos azonosítójával.

zr.jpg

A zöld rendszám megjelenése nagy előrelépés, ez majd jogalapot a különböző kedvezményekre. A Jedlik Ányos Klaszter munkacsoportjai szeptember 30-ig teszik le a kormány azt a javaslatukat, hogy mely konkrét kedvezmények szerepeljenek a törvénymódosításban.

Bővebben

 

2015. augusztus 09. - Fogyó eszközök: az elektromos autók mellékhatásai

Gyökeresen átalakítja az autóipart, a szervizek munkáját és az energiahálózatok működését az elektromos autók terjedése. Még akkor is, ha hosszabb távon sokan inkább az üzemanyagcellás autókat tartják a jövő járműveinek.

elekr.jpg

Dugattyúk, olaj- és üzemanyag-szivattyúk, szelepek, benzinbefecskendezők, differenciálművek, sebességváltók, turbófeltöltők, gyújtógyertyák – csak néhány olyan, könnyen elromló vagy elhasználódó alkatrész, amelyekre nincs szükségük az elektromos meghajtású autóknak. Igaz, van helyettük több száz kilogrammos akkumulátor, illetve villanymotor, ám ezek jóval tovább működnek szerviz nélkül, mint a belső égésű motorral szerelt járművek. A BMW új i3-as elektromos autóit – még a hatótávolságot növelő, a hajtásban közvetlenül részt nem vevő kiegészítő benzinmotoros változatot is – például csak két évvel a gyártás után kell elvinni az első kötelező szervizre.

Bővebben

 

2015. augusztus 07. - Robotkígyóval is lehet Teslát tölteni

A Terminátor és a Mátrix filmekből ismerős robotkarokhoz hasonló elektromos töltővel jelentkezett a Tesla, de a találmány egyelőre csak prototípus.

tesletolto.jpg

A Tesla bemutatott egy videót, amelyen egy fémből készült, kígyószerű robot-töltő látható. Úgy tűnik, a prototípus már teljesen automatizált vezérlésű, mindössze arra van szüksége, hogy az autóval mellé parkoljanak, és kinyissák a töltőcsatlakozó fedelét. Utána a robotkígyó automatikusan megtalálja a csatlakozót, és összekapcsolódik az elektromos autóval a töltés idejére.

Bővebben

 

2015. augusztus 05. - Magyar találmány sikere Amerikában

Egy magyar fiatalember mozgássérülteknek fejlesztett ki egy újfajta elektromos autót, de itthon nem talált rá befektetőket. Egy amerikai ügyvédnek viszont megtetszett a dolog, és most ott indul a villanyautó sorozatgyártása. Még Barack Obama is rajong a mini autóért. A kerekesszékes emberek nem könnyen közlekedhetnek a nagyvilágban. Egy magyar találmány viszont segíthet ezen: az Egyesült Államokban gyártott elektromos autót a mozgáskorlátozottak is könnyen használhatják – írta meg az Atlantic Cities, a Nationswell és több más amerikai lap is. És arról is beszámoltak, hogy a Kenguru magyar találmány.

146459_magyar_auto.jpg

A hazai Rehab Zrt. fejlesztette ki, mégis egy amerikai cég fogja gyártani a kerekesszékkel élők számára kialakított mini elektromos autót, a Kengurut. Az apróság teste egy fém alvázra épített üvegszálas héjszerkezet, melynek egyetlen ajtaja az autó hátulján található, az egyszemélyes utastérbe az itt lenyitható rámpán keresztül lehet fel- illetve legurulni, maga az autó pedig motorkerékpár jellegű kormánnyal irányítható, a gázvillany adagolása is a markolat forgatásával lehetséges. A magyar cég által 2005 környékén bemutatott kocsit a két hátsó kerékhez beépített két darab 2 kW-os villanymotor mozgatja: akkumulátorai nagyjából 8 óra alatt tölthetők tele, amivel körülbelül 80-100 km-es hatótávot ad használójának.

Bővebben