Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 31. hét (07.27.-08.02.)

2015.07.30

2015. július 27. - Model M lehetne a Tesla elektromos motorja

Az elektromos kétkerekű egyelőre csak egy önjelölt tervező tanulmánya, de a képeket elnézve biztosan sokan elcsábulnának.

A Tesla kínálatában egyelőre csak elektromos autók szerepelnek, de a jövőben talán motorkerékpárokkal is bővülhet a paletta, ha olyan ötletekkel bombázzák őket, mint a képeken látható virtuális prototípus. A Model M nevet viselő elektromos kétkerekű megálmodója Jans Slapins, aki egy 28 éves, Londonban élő független tervezőgrafikus.

ff5.jpg

A tehetséges fiatalember olyan motort tervezett, amely magában hordozza a Tesla modellek összes kívánatos tulajdonságát. A klasszikus túramotorokat idéző robosztus megjelenése kellően dögös, az elektromotorja 150 kW, vagyis 204 lóerő teljesítményű, a lítium-ion akkumulátorai pedig a lehető legalacsonyabb helyre kerültek, ahol külön légbeömlővel hűtené őket. Hogy mindezek mellé mekkora hatótávot képzelt el a tervező, az nem derült ki, mindenesetre a praktikum jegyében az üzemanyagtank helyére csomagtartót tervezett, amibe laptoptól kezdve a bukósisakig mindent be lehetne gyömöszölni.

Bővebben

 

2015 július 28. - Gátlás nélkül másolják a Teslát a kínaiak

Az egyre sikeresebb elektromos sportszedán sem úszhatta meg, hogy az eredetiségről egy kissé más elveket valló kínai ipar úgy, ahogy van, magáévá tegye.

Alig néhány nappal az után, hogy a Range Rover Evoque kínai másáról, a LandWind X7-ről bejelentették, hogy forgalmazni fogják, hiába is tiltakozik az európai gyártó, most adtak egy másik pofont is az eredetiségnek a távol-keletiek. 

ff3.jpg

Bemutatták a Youxia Ranger X-t, amely gyakorlatilag ikertestvére a Tesla Model S-nek.A kocsi különben, ahogy az Evoque-hasonmás is, nem is rossz első ránézésre. A Ranger X teljesítményadatai meggyőzőek, a 367 lóerő és 440 Nm-es nyomaték, illetve a 6,5 másodperces nulla-százas sprint, vagy az 460 kilométeres hatótáv elismerésre méltó. (Összehasonlításul a Tesla Model S belépőszintű darabja 328 lóerős, és 5,2 mp alatt van százon.) A hajtásláncot állítólag a BMW i3-ról másolták le.

Ha már hajtásban és külsőben is egy az egyben megvolt a koppintás, akkor természetesen a kabinban is lemásolták a kaliforniai elektromos limuzint. 

ff4.jpg

Annyi különlegesség azért van, hogy a cég 28 éves tulajdonosa, aki nagy rajongója a Knight Rider sorozatnak – annyira, hogy a cég neve is erre utal, amely Youxia néven futott a kína tévében – kapott néhány eredeti megoldást is. Így például lehet futófényt kapcsolni a kocsi elején. Az autó saját operációs rendszerét is KITT OS-nek keresztelték el utalva Hasselhoff Trans Am-jére – írja a brit Autocar, a hír kapcsán.

Bővebben

 

2015.július 29. - Így újítja meg a BMW a villanybringákat

A BMW i, azaz a BMW Group azon részlege, ahol a jövő olyan jármű-technológiai megoldásait fejlesztik és készítik elő, amelyek a már ismert és sorozatgyártásban kínált BMW i3 és BMW i8 modelleken is messze túlmutatnak, most a kerékpármeghajtás terén tett le újat az asztalra.

Az innovatív lengőkar-szabadalom, amelyet a BMW kutató és technológiai részlegével szoros együttműködésben fejlesztettek szériaérett koncepcióvá, az elektromos kerékpárokat gyártó HNF Heisenberg üzemében kerül sorozatgyártásba.

ff1.jpg

A lengőkar-hajtómű az agymotorral szerelt, összteleszkópos elektromos kerékpárok újfajta váztechnológiáját kínálja. A szabadalom a kerékpár vázszerkezetének stabil hátsó egységét alkotja, amelynek technológiai kialakítása mellőzi a hagyományos láncfeszítőt, és mint ilyen, az összteleszkópos elektromos kerékpárok történetében első ízben kínálja a hátsó teleszkóp és a strapabíró, karbantartás-mentes karbonszíj-hajtás kettősét, kiemelkedő menetdinamikát és manőverezhetőséget eredményezve.

Bővebben

 

2015. július 29. - Egy UAZ-t is megszégyeníthet a francia pókautó

Teljesen új koncepció alapján készült az ingaüléses, padlólemez nélküli villanyterepjáró, és egészen extrém terepviszonyok között boldogul. Persze kell viszont hozzá némi bátorság, mert a fedett karosszéria is kimaradt belőle.

Leginkább egy négylábú pókhoz hasonlít a különös szerkezet, tárgyilagosan nézve pedig az autók, a quadok és az elektromos kerékpárok határmezsgyéjén mozog. Aki a videó alapján méregdrága giroszkópokra vagy szenzorokra tippel, téved, az inga effektust használták ki ügyesen a tervezők.

ff2.jpg

A sofőr egy csuklós fémvázra szerelt ülésben foglal helyet, ajtó, szélvédő és tető sincs, van viszont bukókeret, és kötelező a bukósisak. Terepjáráskor a vezetőülés mindig vízszintes, kanyarodáskor pedig a motorokhoz hasonlóan befelé dől, négy kormányzott kerekével hihetetlenül fordulékony gép.

Bővebben

 

2015. augusztus 02. - Nagyon ráfekszik az elektromos autókra a BMW

További elektromos modelleket készül piacra vinni a BMW - derül ki Harald Krüger vezérigazgatónak a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) című lapnak adott interjújából. "Az i3 és az i8 között pusztán számszerűen akad még hely" - mondta, hozzátéve, hogy konkrétumokkal egyelőre még nem szolgálhat. Szakmai körökben egy BMW i5 modell megjelenéséről rebesgetnek értesüléseket.

A BMW az idei első hat hónapban 12,5 ezer elektromos autót értékesített, ebből minden tizediket Németországban. Az elektromos autók viszonylag alacsony eladási számait Harald Krüger több tényezőre, egyrészt a nem kellően kiépített töltőállomás-hálózatra, másrészt az elektromos járművek még mindig viszonylag alacsony hatótávolságára vezeti vissza. Sokaknál nem szűnő aggodalom, hogy egy elektromos autóval egyszer csak lefulladhatnak valahol - mutatott rá.

Az elektromos autók gyártása az informatikai technológiai szektor érdeklődését is felkeltette, olyannyira, hogy már vezető szakembereket igyekeznek elcsábítani az autóipartól. Bennfentes értesülések szerint tavaly Tim Cook, az Apple vezérigazgatója személyesen is felkereste a BMW központját, az Apple más felső vezetői pedig a BMW lipcsei üzemébe látogattak el, hogy tanulmányozzák az i3 gyártását. A felek között semmilyen megállapodás nem jött létre, mivel értesülések szerint az Apple saját elektromos autó kifejlesztésén dolgozik.

Bővebben