Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 25. hét (06.15.-06.21.)

2015.06.18

2015. június 16. - Mi ütötte ki száz évre az elektromos autó intézményét?

SAz 1910-es évekig még közel nem dőlt el, hogy a belsőégésű motorra épül majd minden a XX. században. Az elektromos autók fejlesztése – némi képzavarral – gőzerővel folyt, sőt: a töltőhálózat kiépítésére is nagyszabású tervei voltak az iparnak. Detroitban nem csak villanyautók, de házi töltőberendezések és utcai töltőoszlopok is készültek. Valahol szánalmas, hogy a légköri CO2-tartalom feldurrantása után az emberiség most ugyanott kezdi újra az egészet, ahol egyszer már abbahagyta.

eaurtotolton.png

A GreenCarReports cikkét olvasgatva tényleg csak csóválja az ember a fejét: 1910-ben már akkumulátor-csereállomások fogadták a villanyautókat Amerika nagy városaiban, és elkészült az első utcai gyorstöltő is, az Electrant a General Electricnél. Pont a gyors hálózatépítés lehetősége volt az elektromos mobilitás egyik versenyelőnye a jóval bonyolultabb benzin-disztribúciós rendszer kiépítésével szemben. Az otthoni töltés sem okozott gondot, a mikroelektronika korszaka előtt sem.

Ahogy ma is, a gyártók és az elektromos autók tulajdonosait, felhasználói tömörítő egyesületek az autók gyártásának, fejlesztésének és a töltőhálózat építésének párhuzamosságát próbálták megvalósítani: ahogy egyre több elektromos autó van az utakon, legyen egyre több töltő is hozzájuk!

A büdös, hangos, bonyolult, nehézkesen vezethető benzines autóknál kezdetben nem volt lassabb az elektromos kocsi sem, Londonban és New Yorkban elektromos taxik rótták az utcákat. Amerikában, ahol a legnagyobb ívet futották be (na, ez nem képzavar!) a villanyautók, a századfordulón a gépkocsik 40%-át még gőz hajtotta, de már 38% volt az elektromos autók aránya és csak a maradék 22% ment benzinnel.

Bővebben

2015. június 15. - Új szintre lép hazánkban a villanyautózás

Megjelent a magyar piacon az elektromos autókat gyártó Tesla, elsőként felsőkategóriás modelljét vezette be, amelyet flottaautóként, tartós bérleti konstrukcióban kínál - tájékoztatta a Business Lease mobilitási szolgáltató.

A szolgáltató a Tesla Europe vállalattal együttműködésben Kelet-Közép-Európában elsőként Magyarországon kínálja a cégvezetői autók szegmensébe illeszkedő modellt, az év végéig azonban Szlovákiában és Csehországban is ezzel a flottakonstrukcióval jelenik meg.

tesla.jpg

A Tesla autói normál kereskedelmi forgalomban nem kaphatók jelenleg ezeken a piacokon. Az S modellt a flottapiac felső szegmense számára szánják, így a Business Lease csak teljes szolgáltatáscsomaggal kínálja. Ez magába foglalja az autót, egy intelligens töltőberendezést és ennek üzembe helyezését, továbbá a különféle költségeket.

A Tesla S egy feltöltéssel 400-500 kilométert képes megtenni. A közleményben Vincent van der Meijdent, a Business Lease ügyvezető igazgatója kifejtette, hogy nagy érdeklődést tapasztalnak a régióban a modell iránt. A cég arra alapoz, hogy a tiszta autók iránt érdeklődő cégvezetők különösen nyitottak az új technológiákra.
A cégvezető az előzetes várakozások alapján a régiós piacon 2015-re 25, 2016-ra 80 autóval bővülő Tesla-portfólió kialakításával számol. A Business Lease Csoport az AutoBinck Holding N.V. teljes tulajdonú leányvállalata, teljes portfóliója 45 ezer autóból áll. A Business Lease teljes körű operatív lízing és mobilitási megoldások szolgáltatója Hollandiában, Lengyelországban, Szlovákiában, a Cseh Köztársaságban, Magyarországon és Romániában

Bővebben


2015. június 21. - Németország végre tehet valamit a villanyautózásért

Úgy tűnik, hogy hosszú idő után végre történhet valami a németországi elektromos autózásban, a múlt héten ugyanis a német kormány és a legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen is fontos bejelentéseket tett, első ránézésre mindenki az elektromos autózás gyors elterjedésében érdekelt. Első ránézésre. 

nemetorszag.png

Angela Merkel, Németország kancellárja bejelentette, hogy a jövőben sokkal jobban fogják támogatni az elektromos meghajtású járművek terjedését. Ígérete szerint adókedvezményben részesítik majd azokat a vásárlókat, akik zéró-emissziós járműveket vásárolnak. Továbbá létrehoznak egy 1,5 milliárd eurós alapot annak érdekében, hogy olyan kutatási projekteket finanszírozzanak, amelyek a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére koncentrálnak.

A lépéssorozat célja továbbra is az, hogy Németország útjain 1 millió elektromos meghajtású jármű közlekedjen 2020-ig. Ettől nagyon távol van az ország. A kellő politikai támogatás (financiális és egyéb ösztönzők) hiányának ugyanis az lett az eredménye, hogy az elmúlt három évben csupán 19 ezer darab elektromos autót regisztráltak Németországban. Ez az érték pedig gyakorlatilag kerekítési hiba ahhoz képest, hogy körülbelül 43 millió autó van forgalomban a németeknél. 

Az eddigi késlekedésnek persze van racionális magyarázata. Németország egyik meghatározó iparága az autógyártás, így az új technológia túl gyors elterjedése, idő előtti térnyerése jelentős károkat okozhatna az egész ágazat, ezen keresztül pedig az ország gazdasága számára. Ezt pedig egyik politikai erő sem vállalhatta fel. Ez a fő oka egyébként annak is, hogy Merkel mostani bejelentéseit is érdemes fenntartásokkal kezelni.

Bővebben


2015. június 20. - Horvát gyártású elektromos szörnyeteg

A coloradói Pikes Peaken minden évben megrendezett hegyi verseny a világ egyik legrégebbi motorsporteseménye. És az egyik legbrutálisabb is. A horvát Rimac most erre épített egy 1475 lóerős, négykerék-meghajtású elektromos vadállatot a hegyet legjobban ismerő mesternek, a japán Tadzsima „Monster” Nobuhirónak, aki a történelemben elsőként teljesítette tíz perc alatt a felhők közé futó versenyt – még mielőtt teljesen leaszfaltozták volna az utat.

Újabban egyre erősebb az elektromos autók mezőnye a Pikes Peaken. Tadzsima is váltott legutóbbi rekordja után, hiszen a 4302 méteres csúcson célba érő felfutón már rendkívül ritka a levegő, ezért teljesítményük jelentős hányadát vesztik el a belsőégésű motorok, mire felérnek. Az elektromos autókat viszont nem fenyegeti ilyen veszély.

Bővebben

 

2015. június 16. - Új dízel hibrid Land Rovert kapott II. Erzsébet

A királynőről köztudott, hogy régebben előszeretettel furikázott saját Jaguarján, míg az állami eseményeken egy különleges Bentley, valamint a hozzá tartozó sofőr is kijár őfelségének. Az uralkodónak a katonai eseményekre is külön jármű áll rendelkezésére: ezt mindig a Land Rover biztosítja, amely a napokban új járgányt üzemelt be erre a célra.

erzsebet_lr.jpg

II. Erzsébet járműparkjának legújabb példánya egy nyitott dízel hibrid, amelyet a gyártó tervezői, valamint a különleges járművekért felelős részleg munkatársai együtt alkottak meg. A jármű – amely tisztán elektromos hajtással is képes működni – már túl is van a bemutatkozáson, a hadsereg főparancsnoki tisztségét is ellátó uralkodó néhány napja a nyitott modell fedélzetéről üdvözölte a walesi katonákat Cardiffban tett látogatása során.

Bővebben