Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 23. hét (06.01.-06.07.)

2015.06.05

2015. június 04. - Több villanyautót gyártana VW Kínában

Fokozná Kínában az elektromos autók gyártását a Volkswagen. A német autógyár együttműködési megállapodást írt alá a SAIC Motorral, ami érinti a gyártást és a kutatás-fejlesztést is. A VW tervei szerint az elkövetkezendő négy évben 15 elektromos autó modellt, köztük hibrideket is gyártana a Shanghaj melletti Antingban található üzemben. Szintén Antingba kezdik az új, C-szegmens modellek gyártását.

A beruházás 22 milliárd euróba kerül. Tavaly 3 millió 700 ezer jármű került le a VW kínai futószalagjairól.

Bővebben

 

2015. június 02. - 250 villanyautóból álló taxiflotta startol Bécsben

2017-ig mintegy 250 járműből álló elektromos taxiflottát hoz létre az osztrák főváros. A projektbe beszálló taxitársaságok járművenként akár 8 ezer eurós támogatást is kaphatnak. Gyorstöltő-hálózat és ingyen áram is segíti a környezetkímélő autók térhódítását Bécsben.

xxx_1.jpg

A világ egyik legnagyobb elektromos taxiprojektjét hirdette meg a Wiener Stadtwerke és két bécsi taxitársaság. Az osztrák közlekedési minisztérium által is támogatott projektet két szakaszban valósítják meg és három évig tart.

Az első szakaszban, 2016-tól mintegy 120 elektromos taxi áll majd az utasok rendelkezésére, a következő évben pedig 250 környezetkímélő járműre bővítik a flottát. Az elektromos autóra váltó taxitársaságok járművenként akár 8 ezer eurós támogatást is kaphatnak, ezen kívül pedig az igényeikhez igazított gyorstöltő-hálózat is a rendelkezésükre áll majd. Azok a taxisok, akik az elsők között szállnak be a projektbe, egy éven át ingyen tankolhatnak a Wien Energie gyorstöltőinél, utána pedig kedvezményes tarifával juthatnak az üzemanyaghoz.

Bővebben


2015. június 03. - Hamarosan itt az olcsó villanyautózás kora?

Három éven belül anyagilag is megérheti elektromos autóval járni – derül ki a P3 automotive tanácsadó cégnek a német Auto Motor und Sport autós magazin felkérésére született tanulmányából.

taxi_5.jpg

A közzétett adatok szerint évi 15 ezer kilométeres futásteljesítményt alapul véve egy benzin- vagy dízelmotoros kompakt autó fenntartása átlag 561 euróba kerül havonta, míg ugyanez villanyautó esetében 603 euró. A legnagyobb hátrány az értékvesztés, amely a belső égésű motoros kocsiknál 351, a villanyautóknál viszont 443 euró havonta – utóbbiból 93 euró csak az akkumulátor elértéktelenedésének költsége. És bár az elektromos autók használói valamivel alacsonyabb szervizköltségekre – és ezzel összességében olcsóbb üzemeltetésre – számíthatnak, egyelőre a hagyományos kocsik nyerik a költség-összehasonlítást.
A tanulmány készítői szerint azonban 2018-ra fordulhat a kocka. 

Bővebben


2015 június 02. - 1445 lóerős villanyautó

Valószínűleg a világ legfelkapottabb hegyiversenye a Pikes Peak, ahol az utóbbi években egyre több elektromos autó állt rajthoz. Végül is a villanymotorok nyomatékos karaktere nagy gyorsításokkal járó üzemre még alkalmasabb, mint bármiféle benzinmotoré, és a 19,99 kilométeres távot még nem lehetetlen nagy tempóval megtenni az akkumulátorok utántöltése nélkül. Monster Tajima, a többszörös Pikes Peak győztes az idén például egy együléses, összkerék-hajtású elektromos versenygéppel próbálja megdönteni Sebastian Loeb két éves rekordját.

xxx_2.jpg

A Rimac nevű, amúgy horvátországi központú villanyautógyár neve alatt futó buboréktetős együléses nem mindennapi példány. A négy kereket négy különálló villanymotor hajtja, amelyek összesen 1455 lóerőt adhatnak le, de ami ennél is érdekesebb, minden keréken külön szabályozza az elektronika a nyomatékot, így maximálisan kihasználható a kerekek tapadása. Az E-Runner nevű szerzet természetesen ultrakönnyű anyagokból készült, ennek ellenére 1,5 tonnát nyom, ami nagyrészt az 57 kWh-s akkumulátor-csomagnak köszönhető – ennek ellenére a 2,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, 5,4 alatt 200-ra, a végsebessége pedig 275 km/h körül van.

Bővebben