Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 22. hét (05.25-05.31.)

2015.05.28

2015. május 25. - Nem csak attól lehet vonzó a közösségi közlekedés, hogy elektromos, füstmentes buszokkal járhatnak az emberek, hanem attól is, ha a buszoknak mindig zöld a lámpa! Egy ír projektben a buszsofőrök "varázsgombot" kapnak a műszerfalukra, melyekkel zöldre válthatják a lámpát maguk előtt. A műszaki háttér persze bonyolultabb annál, mint amit az utasok tapasztalnak majd: a menetrend, az aktuális időpontban jellemző forgalmi helyzet és a forgalom sűrűsége is szerepet kap a lámpák intelligens működtetési algoritmusában. A jövőbeni "okos városok" egyik alapvető funkciója kell, hogy legyen a forgalom minél zavartalanabb szervezése is, ennek egyik aspektusát mutatja meg az ír kísérlet.

Forrás: Verde.hu

cw1_9507.jpg

A Harley-Davidson nem csak az Ultron kora című mozifilm kedvéért készítette el elektromos motorkerékpár-prototípusát, a Project LiveWire-t. Egész flottát hozott a zéró-emissziós gépekből egy európai turnéra (az első állomás London), ahol megmutatja a közönségnek, mit hozhat a jövő, és felméri, miként vélekedik a HD törzsközönsége és a motoros-társadalom a klasszikus V2-es szentségtörő utódjáról. A kontinentális Európában június végén, Párizsban próbálhatják majd ki elsőként az érdeklődől az elektromos Harley-t.

Forrás: Harley-Davidson sajtóközlemény

A Solar Impulse 2, az első, napelemes repülőgép, ami megkerülni szándékozik a Földet, váratlanul megszakította útját Japán felett. A gép június elsején indult volna a rekordkísérlet leghosszabb, hat napig tartó leszállás nélküli etapjára, de a felhős időjárás miatt a földi irányítás nem látta biztonságosnak, hogy a gép nekivágjon az útnak a Csendes-óceán felett. Nagoyában simán landolt a Solar Impulse, leszálláskor akkumulátorai teljesen feltöltött állapotban voltak, az extra leszállás kizárólag biztonsági óvintézkedésnek tekinthető.

Sajnos a sajtó egy része kudarcként tálalta az eseményt, a közönség részéről a napenergia, alternatív energiaforrások ellenzői hangot tudtak adni annak, hogy mennyire bizonytalan dolog ez az egész iparág. Holott a gép több mint 40 órás folyamatos repüléssel a nagoyai leszállás előtt épp csúcsot döntött: soha még elektromos repülő nem volt ennyit az égben leszállás nélkül korábban.

Forrás: Solar Impulse projekt

 

2015. május 26. - Nehezen lesz 2020-ra egymillió villanyautó a német utakon

Nemigen érhető el a német autóipari szakértők szerint a kormány azon célja, hogy 2020-ig egymillió elektromos autót helyezzenek forgalomba Németországban.

bmw.jpg

A hálózatról tölthető elektromos autók számának növelésére kitűzött politikai cél csak vágyálom - állítja Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen Egyetem CAR autóipari kutatóintézetének igazgatója. "A kancellár által kitűzött célt, hogy 2020-ra egymillió elektromos autó rója a német utakat, szinte lehetetlen lesz teljesíteni" - szögezte le az egyetem professzora. A CAR intézet tanulmánya szerint sem a tisztán elektromos hajtású, sem pedig a "plug-in" hibrid, vagyis az elektromos hajtást belsőégésű motorral kombináló autók forgalomba helyezése nem halad 
az elképzeléseknek megfelelő ütemben.

Bővebben: http://www.blikk.hu/blikk_rovidhir/nehezen-lesz-egymillio-elektromos-auto-a-nemet-utakon-2020-ra-2362443


2015. május 27. - Újabb elektromos gyorstöltő. De miért éppen itt?


Átadásra került Debrecenben, a Nagyerdei mélygarázsban a város első elektromos autó villámtöltője. A Nissan által felajánlott ChaDeMo szabványú villámtöltő berendezéssel az E-ON és a város megállapodása értelmében, az elektromos autó tulajdonosok két éven át ingyen tölthetik fel autójukat. Az üzemeltetést a DV Parking Kft. végzi. 

Az kétségtelen, hogy Európában, így hazánkban is szükség van a közlekedésben felhasznált energiahordozók átalakítására. Magyarországon, az elfogadott közlekedési stratégiában kiemelt helyet kapott a közlekedés környezeti kárainak csökkentése, a nem megújuló energiaforrások és nyersanyagok felhasználásának mérséklése. Az elektromos gépjárművek elterjesztése a többi között a környezetvédelem, az egészségvédelem és energiaracionalizálás egyik központi kérdése.

2013 januárjában életbe lépett az az európai uniós direktíva, amely előírja, hogy 2020-ig Magyarországon mintegy 68 ezer elektromos töltőállomást kell létesíteni, és ebből 7 000-nek nyilvánosnak kell lennie. Hazánkban a Jedlik Ányos Terv lesz az Európai Unió vonatkozó irányelvének hazai végrehajtó rendelkezése. Első lépésben rövid időn belül összesen 150 db villámtöltő telepítése történik meg az országban.

Bővebben: http://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/ujabb_elektromos_villamtolto_de_miert_pont_ott.214668.html


2015. május 28. - Átalakítanák az autók adóztatását

Valószínűleg nem lesz nulla százalékos áfa a villanyautókra, és a dízeleket igyekeznének kiszorítani a belvárosi forgalomból. A Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkárával készített interjút a Vezess.hu. Glattfelder Bélát leginkább az elektromos autók tervezett mielőbbi elterjesztésével kapcsolatban faggatták, és számos érdekes dolgot derítettek ki. Például azt, hogy még ebben a ciklusban készülhet olyan jogszabály, amely kötelezné a magánszféra szereplőit, hogy töltőket építsenek ki az elektromos autókhoz.

villanykia.jpg

Hogy milyen intézményeket, cégeket köteleznének? Bevásárlóközpontokat, mozikat, esetleg színházakat, gyorséttermeket. De lehet, hogy kórházakat, különböző közhivatalokat és a polgármesteri hivatalokat is bevonnának a programba. Az államtitkár szerint a közterületeken, utcákon is egyszerűen lehetne szabályozni a dolgot, a parkolás cégeket is bevonva.

Az adóztatással kapcsolatban pedig azt tervezik, hogy teljesítmény-alapúról CO2-kibocsátás alapúra változtatnák, mert az EU tagállamainak többségében így megy a dolog. Viszont azt nem szeretnék, hogy emiatt elszaporodjanak a rákkeltő kipufogógázt kibocsátó dízelek. Ezért a Nox-kibocsátást is vizsgálnák és a belvárosi forgalomból, amennyire lehetséges, kiszorítanák a dízelautókat.

 

2015. május 28.- Thomas Geier, a kecskeméti Mercedes-gyár vezetője (a Mercedes-Benz Manufacturing Hungária Kft. ügyvezetője) a Portfoliónak adott interjúban fejtette ki, hogyan látja a német prémiummárka az elektromos mobilitás jövőjét:

"kijelenthetjük, hogy a jövő az elektromos meghajtású autóké, ez egyértelmű. Az autó mindig meg fog maradni, mint szállító eszköz, a kérdés csak az, hogy milyen hajtást kap. Amire viszont kiemelten kell figyelnünk az az, hogy a munkatársainknak új képzéseket kell biztosítanunk, ahol megtanulhatják az új típusú hajtásláncnak, az elektromotoroknak, az akkumulátoroknak a beszerelését, hiszen ezek egészen más kvalifikációkat igényelnek, mint a hagyományos hajtáslánc beszerelése."

A cikk linkje a Portfolión