Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 19. hét (05.04-05.10.)

2015.05.07

2015. május 6. - Minden kereskedésből viszik az elektromos autókat

A Cleantechnica egy érdekes ábrát publikált egy blogger munkája nyomán. Pedig José Pontes nem csinált mást, mint összeítette a 2015 márciusi, regisztrált elektromos autó eladásokat.

Azt találta,hogy a számok drasztikus emelkedést mutatnak, és jócskán felülmúlják az eddigi rekordnak számító 2013. decemberi adatokat (ami 14.197 volt). Európában ugyanis márciusban több mint 18 ezer megújuló energiával (is) hajtott személyautót adtak el a kereskedésekben. Itt a slágerlista:

ccc1.jpg

Ezzel csak az idén 36 ezer felé lépett az eladás, és így Európában áprilisra már több mint 150 ezer e-kocsi száguldozott.

Az ábrából látszik, hogy már régen nem a Toyota Prius a legkeresettebb; jelenleg épp a Mitsubishi Outlanderje az. De a  legnépszerűbb vételek közé tartozik a Nissan Leaf és a Tesla S is. Az ábrából azonban az is egyértelmű, hogy ma már az autókereskedésekben (lényegében gyártótól  függetlenül) szinte minden márkának megjelent a kereskedelmi forgalmoban is elérhető hibrid, illetve elektromos "verziója".  

Hogy a 18 ezer autó eladás mennyire sok (vagy kevés)? Magyarországon 2013-ban összesen 56.400 új autót adtak el. Ebből kalkuláltan a márciusi elektromos autó eladások Európában jóval többet mutatnak, mint amire a hazai autókereskedők egész negyedévben képesek voltak.

Bővebben: http://hvg.hu/gazdasag/20150506_Minden_kereskedesbol_viszik_az_elektromos


2015. május 4. - A Tesla akksija forradalmasíthatja az energiaellátást?

A megújuló energiaforrások, mint például a nap- és a szélenergia hátránya, hogy nem egyenletesen kapjuk, éjszaka például nem süt a nap, és a szél sem fúj mindig. Ezért energiatárolásra van szükség.

Az elektromos autóiról ismert amerikai Tesla e probléma feloldására dobta piacra  a családi használatra szánt Powerwall nevű lítiumion-akkuját. A közműszolgáltatóknak kitalált Powerpack nevű akkucsomagból a legkisebb 100 kilowattórás. Elon Musk cégvezető szerint utóbbi megoldással már nagy mennyiségű áramot tárolhatnak, s adhatnak le megfelelő időben.A Tesla hatalmas akkumulátorai az energia tárolására születtek. Egyetlen Powerwall akku 7 vagy 10 kilowattórányi áramot tárolhat, ebből akár kilenc egység is töltődhet egyszerre egy átlagos családi otthonban.

ccc3b.jpg

A 7 kWh-s modell 3000 dollárba, a 10 kWh-s változat 3500 dollárba kerülhet. Az újdonságot a vállalat Nevada államban 5 milliárd dollárból épített üzeme gyártja jövőre, ám az idén még a cég kaliforniai autógyárából kerülnek ki az akkuk. A Tesla akkuira tíz év garancia jár, amit újabb tíz évvel meghosszabbíthatnak. A 100 kg-os Powerwall 130x86x18 centiméteres, azaz akár egy előszobában, vagy a garázs falán is gond nélkül elfér.

Az akkuval tárolhatjuk és felhasználhatjuk a saját magunk által (napelemekkel) előállított villamos áramot, így kevesebbet kell vennünk a szolgáltatónktól. További előny, hogy időzíthető a Powerwall akkuk töltése, például éjszakai árammal is tölthetőek. Megfelelő körülmények között visszajöhet a befektetés ára, amihez az kell, hogy a saját napelemes rendszerükből származó energiát az áramszolgáltató az átlagárnál olcsóbban vásárolja meg.

Bővebben: http://nol.hu/tud-tech/forradalmasithatja-az-energiaellatast-a-tesla-napeleme-1531971

 

2015. május 5. - VW eGolf teszt

Kívülről kétségtelenül egy VW Golf. Mégpedig egy jól felszerelt változat, de ez önmagában nem indokolja a közel 12 milliós árcédulát. "Belülről" olyan, mint a többi elektromos autó. Csendes, jól gyorsul, és "csak" áramot kell bele tankolni. Most akkor sokba kerül, vagy értékarányos az ára? A választ talán a kabriókhoz történő hasonlítással lehet megadni. Sok "átlagos" autóból létezik fém, vagy vászontetős kabrió, de azok is jóval drágábbak a hagyományos társaiknál. Az eGolf sem egy Trend-, de még csak egy Highline-nal sem akar versenyezni, ahogy a kabriók sem az alapmodelljeikkel, hanem a többi elektromos autóval. 

ccc3.jpg
A Volkswagen úgy alakította ki az MQB padlólemezt, hogy az ne csak egészen eltérő karakterű karosszériák, hanem teljesen más működési elvű meghajtások befogadására is alkalmas legyen. Így már a tervezés elején világossá vált, hogy nem csak belső égésű erőforrások kerülhetnek a motorháztető alá, hanem akár hibrid, akár tisztán elektromos rendszer - annak minden tartozékával együtt - hajtani fogja a márka húzómodelljét. Az eGolf immár sorozatgyártású modell, de sokkal jobb úgy közelíteni hozzá, hogy ez egy elektromos autó, amit a VW készít, és a Golfra hasonlít, mint fordítva.

Bővebben: http://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/honnan_nezve_vw_egolf.213596.html

 

2015. május 5. - Csak sikerült lenyomnia  Teslát

Ma már meglehetősen vicces, ahogy az első Halálos iramban filmben „10 másodperces” autókról álmodoznak a főhősök, hiszen immár a szalonból kigördülve is el lehet hozni egy ilyet, nem is elérhetetlen áron.

A legendás autóépítő és autóversenyző, Carroll Shelby mondta, hogy „a nyomaték versenyeket nyer, a lóerő meg eladásokat produkál”. Nehéz vitatkozni egy négykerék-hajtású, elektromos autó gyorsulási képességével, amelynek nyomatékból szinte végtelen mennyiség áll rendelkezésére, nulla fordulattól, négy keréken, 691 lóerő teljesítménnyel. Illetve lehet, a szinte azonos teljesítményű, 700 lóerős Hellcattel, amennyiben profi versenyző ül a volán mögött, aki azt is tudja, hogyan kell felkészíteni az autót – például megfelelő gumikkal.

Így sikerülhetett egy hajszállal, 8 tizedmásodperc előnnyel megverni a Teslát negyed mérföldön. 11,08 kontra 11,92 másodperc. Íme:

 

Bővebben: http://vs.hu/magazin/osszes/nagy-rakeszulessel-de-csak-sikerult-lenyomni-a-teslat-gyorsulasban-0505