Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 18. hét (04.27.-05.03.)

2015.04.30

2015. április 27. - Ingyen parkolással és buszsávhasználattal megérné a villanyautó

Még idén 150 új elektromosautó-töltőállomást telepítenek Magyarországon - mondta Bottyán Balázs, az elektromos autózás terjedését segítő Jedlik Ányos Klaszter (JÁK) ügyvezető igazgatója.

A JÁK közgyűlésén a tájékoztatás szerint az ügyvezető igazgató az e-mobilitást ösztönző intézkedési javaslatok között említette a díjmenetes parkolást, a buszsáv használatát, illetve az elektromos járművek áfájának radikális csökkentését.

A közlemény szerint a közgyűlésen bejelentették: a kormány elfogadta a klaszter javaslatát arra, hogy zöld rendszámot kapjanak az elektromos autók, valamint azt, hogy négy új munkacsoporttal segítsék az e-mobilitással kapcsolatos kormányzati döntések előkészítését.

taxi_14.jpg

Két hónapon belül elkészülhet az a tanulmány, amely kijelöli, hova telepítsék az első 150 villámtöltőt Magyarországon, a klaszter négy új bizottsága még áprilisban elkezdi az előkészítő munkát a kormányzat számára - olvasható a tájékoztatásban.

Pethő József, a klaszter másik ügyvezetője a közlemény szerint elmondta: az e-mobilitás egyik forrása a szén-dioxid-kvóta értékesítéséből fakadó kormányzati bevételek, de támaszkodni fognak európai uniós és egyéb innovációs forrásokra is.

Bővebben: http://privatbankar.hu/fogyaszto/ingyen-parkolas-es-buszsavhasznalat-igy-megerne-az-elektromos-auto-280589


2015. április 30. - Családi vállalkozás gyárt hibrid buszokat

Krzysztof Olszewski 2001-ben alapította feleségével a Solaris Bus&Coach céget. A Neoplan Polska tapasztalatait hasznosító családi vállalkozás azóta Európa egyik legsikeresebb autóbusz-gyártó cége lett. A bolechowói székhelyű cég a kontinens 24 országában, illetve Dubajban van jelen trolibuszaival, autóbuszaival és villamosaival. A Solaris által kínált buszok közül a dízelesek mellett egyre nagyobb figyelmet kapnak az üzemeltetőktől a hibrid, illetve az elektromos változatok is. 

qq1.jpg

Jó példa erre, hogy az Üstra, vagyis a hamburgi tömegközlekedési vállalat újabb hét darab, 18 méteres csuklós Solaris Urbino autóbuszt vásárolt. A járművek érdekessége, hogy hibrid üzeműek, ezért kevesebb üzemanyagot égetnek el, mint a hagyományos társaik. A hibrid Solaris Urbinóban 278 lóerős (204kW), Euro 6-os Cummins dízelmotor, valamint két, egyenként 75 kilowattos (100 lóerős) elektromos motorgenerátor dolgozik. Az Allison párhuzamos hibrid rendszerével ellátott jármű vegyes üzemmódban hasznosítja ezen erőforrások nyomatékait. Az elektromos motorok hozzájárulnak a buszok indításához és a dízelmotorra kevésbé hagyatkozva állítják elő a szükséges erőt és nyomatékot.

qq2.jpg

A hamarosan forgalomba álló csuklós buszok olyan vonalakon teljesítenek szolgálatot, melyeken a megállók közötti távolság nem több 500 méternél, ezért átlagos sebességük mindössze 18-22 kilométer/óra között alakul. Ezek ideális körülmények lehetnek a hibrid buszok számára. A városi közlekedésben a hibrid buszok akár 30 százalékos üzemanyag-megtakarítást is elérhetnek. Ebből kiindulva majdnem harmadával kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a dízelesek. 

Bővebben: http://www.vezess.hu/haszongepjarmu/csaladi-vallalkozas-gyarthat-hibrideket/60312/


2015. április 30. - Szélerőmű rendszerhez kapcsolt villanyautó töltőt adtak át

Bükkaranyoson adták át az ABB legújabb egyenáramú gyorstöltő állomását. Ez az első olyan gyorstöltő Magyarországon, amelynek villamos energia ellátása egy szélerőmű rendszeréhez kapcsolódik. Az 50 kW-os egyenáramú gyorstöltő oszlop mindössze 15-30 perc alatt képes menetkészre feltölteni egy CHAdeMO csatlakozóval rendelkező elektromos autó akkumulátorát.

Az ABB gyorstöltő átadására a Bükk-Hegységi Megújuló Energiák Iskolák Alapítványa „LEADER Térségek Közötti Együttműködés” projektje alkalmából szervezett záró workshop részként került sor, a rendezvényt a helyszínen megjelent villanyautók felvonulása zárta. 

Megtörtént a gyorstöltő állomás tesztje is: egy elektromos Tesla a 225 kW maximális teljesítményű hálózathoz kapcsolt szélerőmű rendszerből vett fel mintegy 60 kWh villamos energiát. A Tesla rácsatlakozott a gyorstöltőre, a töltőt és a járművet az ABB hollandiai központja távelérésben azonosította, majd a jelenlévő műszaki csapat elvégezte az utolsó ellenőrzéseket és elindulhatott az első gyorstöltés. 

Bővebben: http://profitline.hu/hircentrum/hir/331844/Szeleromu-rendszerehez-kapcsolt-ABB-e-auto-gyorstolto-allomast-adtak-at

 

2015 április 29. - Túl olcsó a Tesla?

Egészen elképesztő új érv került napvilágra azzal kapcsolatban, hogy miért nem fogy a Tesla modellje Kínában: túl olcsó. Elon Musk ugyanis törekszik arra, hogy a Model S a világ minden táján nagyjából azonos áron jusson el a fogyasztókhoz. Más gyártók viszont előszeretettel árazzák felül autóikat a világ legnagyobb autópiacán. Így történhetett meg az, hogy míg a nyugati országokban a Model S a luxuskategóriába tartozik, addig Kínában az Audi A6-ossal és a BMW 5-össel került egy szintre. Ez pedig komoly visszatartó erőt jelent azoknál a gazdag vásárlóknál, akik kifejezetten adnak a külsőségekre - írja a Seeking Alpha. 

Most viszont egy egészen elképesztő érvel álltak elő a piaci viszonyokat ismerő szakemberek: véleményük szerint a Tesla Model S nem elég drága (durván 118 ezer dollárba kerül) Kínában.

qqq4.png

Elon Musk ugyanis törekszik arra, hogy a világ minden pontján nagyjából ugyan annyiért árulja modelljét. Éppen ezért Kínában sem él a konkurencia által alkalmazott magasabb áron történő értékesítéssel (ezt a bevetett gyakorlatot a hatóságok már tavaly elkezdték keményen szankcionálni). Ez pedig azt jelenti, hogy a Model S olyan modellekkel került egy kosárba az árazása alapján, mint az 5-ös BMW, az Audi A6, vagy éppen az E-osztályos Mercedes. Vagyis nem a luxuskategóriában mozog az árával, ez pedig visszatartó erőt jelent a kínai milliomosok körében attól, hogy Teslát vegyenek. Ők ugyanis kínosan ügyelnek arra, hogy járművükkel kifejezzék magas társadalmi státuszukat. Így számukra a Tesla Model S csak szabadidő-autóként, vagy harmadik autóként jöhet szóba vásárláskor.

Bővebben: http://www.portfolio.hu/vallalatok/autoipar/a_tesla_tul_olcso_ezert_nem_veszik.213321.html