Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 17. hét (04.20.-04.26.)

2015.04.22

2015. április 22. - Árában Tesla-szintű az első kínai elektromos sportkocsi

A tervek szerint 400 lóerős Qiantu K50 Event! jövőre kerül gyártásba, és 113 ezer dollárnak megfelelő jüanba fog kerülni, vagyis átszámítva mintegy 31,6 millió forintba.

A mai napon nyitja meg a kapuit a Sanghaji Autószalon, ahol a nagy nemzetközi gyártók mellett természetesen a kínai márkák is felvonultatják a modellpalettájuk színe-javát. 

cc1.jpg

Idén az egyik legizgalmasabb modell a jópofa, szitakötős logót viselő, Qiantu K50 Event! (így, felkíáltójellel a végén) nevű elektromos sportkupé, amely egy tavaly bemutatott prototípus gyártásra kész változata. Az oldalnézetből a Bugatti Veyronra hajazó, közel 1,7 tonnás újdonság mozgatásáról egy 400 lóerőt és 650 Nm maximális nyomatékot produkáló elektromotor gondoskodik, amely öt másodperc alatt gyorsítja nulláról százra.

cc1b.jpg

Az otthoni hálózatról hat óra alatt feltölthető 41,1 kWh-s akkumulátora 200 kilométeres hatótávot biztosít a kínai autócsodának, melynek gyártása a tervek szerint 2016-ban kezdődik. A pletykák szerint 113 ezer dollárnak megfelelő jüanba fog kerülni, vagyis átszámítva mintegy 31,6 millió forintba, ami megegyezik a Tesla Model S helyi árával. Ennyi pénzért valószínűleg csak az fog ilyet venni, akit erre köteleznek.

Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20150422_Araban_Tesla_az_elso_kinai_elektromos_spo

 

2015. április 22. - Tisztább és olcsóbb, nekünk mégsem kell

Nem voltak büdösek, nem voltak hangosak és még csak kurblizni sem kellett őket, mégis elbuktak. Pedig száz éve még több villanyautó közlekedett a városokban, mint benzines. Vajon visszaáll-e valaha az elektromos meghajtásúak dominanciája? Az arányok érezhető megváltozására biztosan évtizedeket kell még várni.

Jelentősen megugrottak a villanyautó-eladások az európai piacon, a növekedés egy év alatt nyolcvanszázalékos volt. A JATO Dynamics adataiból azonban az is kiderül, hogy a dinamikus tempó legfőbb magyarázata az alacsony bázis. A tavalyi eredmény ugyan már hatvanezer feletti eladást jelent, ám ez elenyésző része a 12,8 milliós európai darabszámnak, vagyis könnyen belátható: továbbra is a belső égésű motorosok dominálnak. Ez valószínűleg még sokáig így lesz, és nem azért, mert a vevők ne lennének környezettudatosak, hanem mert a villanyautó drága, a hatótávolsága pedig messze elmarad a benzines és dízelmodellekétől, amelyekkel néhány perces tankolás után akár ezer kilométeres utat is meg lehet tenni.

cc2.jpg

A villanyautók egy kilométerre eső üzemköltsége messze kevesebb a hagyományos erőforrásúakénál, igaz a benzint, a gázolajat és a gázt jövedéki adó is terheli, miközben az otthoni konnektor használatakor ennek behajtásától eltekintenek a hivatalok. Az állam – legalábbis egyelőre – még inkább érdekelt az elektromos autók elterjedésében, mintsem a megadóztatásában. Így aztán villanyautóval nagyjából hét forintból lehet megtenni egy kilométert, míg ugyanez benzines autóval háromszor annyiba kerül.

Bővebben: http://nol.hu/auto/nem-razza-meg-a-dugodij-1529493


2015. április 21. - Újabb ipari forradalom van kilátásban

A klímaváltozás elleni küzdelem nem veszélyforrás, hanem lehetőség a gazdasági és kormányzati szereplők számára, hogy összefogjanak, és olyan új, fenntartható megoldásokat találjanak, amelyeket gazdaságilag is megéri működtetni - mondta Roland Galharague, Franciaország budapesti nagykövete kedden Budapesten. 

A Klímaváltozás gazdasági lehetőségei elnevezésű konferencián a nagykövet hozzátette: mára Kína és az Egyesült Államok is felismerték, hogy érdekükben áll a klímaváltozás elleni küzdelem. Kínában valószínűleg a legnagyobb politikai potenciált jelenti most ez a terület, mivel az ázsiai ország az alternatív és megújuló technológiák legnagyobb befektetője - mondta. Az ipari forradalom társadalmat átalakító hatásához hasonlította Roland Galharague azt a változást, ami a következő időszakban történni fog a klímaváltozás és fenntartható fejlődés területén. 

cc3.jpg

Egyetemes, jogi kötelezettségvállalásokat is tartalmazó megállapodás megkötésére kell törekedni a 2015 végén Párizsban tartandó ENSZ klímakonferencián - hangsúlyozta a nagykövet a budapesti francia nagykövetség, a Francia Intézet és a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért közös rendezésében tartott konferenciáján.

A rendezvényen több francia nagyvállalat magyarországi vezetője között Maróthy Miklós, a Renault Hungária ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy a nulla kibocsátású elektromos autók gyors elterjedésének egyelőre gátja, hogy kifejlesztésük többszöröse egy hagyományos autóénak, és árukat 50 százalékkal megdobja az akkumulátorok ára. Úgy vélte, a városi közlekedés jövőjét annak ellenére is az elektromos autók jelenthetik, hogy hatótávolságuk korlátozott, mivel a legtöbb ember kevesebb mint 80 kilométert utazik naponta autóval városban. 

Bővebben: http://www.ma.hu/vilagvege/247076/Ujabb_ipari_forradalom_van_kilatasban


2015 április 22. - Ezekre a járgányokra figyel most a világ legnagyobb autópiaca

Kína nem csupán a lélekszám alapján világelső. Az emberek itt vásárolják évente a legtöbb új autót a világon, az elmúlt esztendőben több mint tizennyolcmilliót. Nem meglepő, hogy a nemzetközi autóipar számára kiemelt fontosságú a sanghaji nemzetközi autóipari kiállítás és vásár.

cc4.jpg

Ennek megfelelően az idén tizenhatodik alkalommal megrendezendő Sanghaji Autoshow-n ott is van mindenki, aki a szakmában számít. Az autógyári szakemberek úgy gondolkodnak, a kínai piac szinte önmagát "generálja" egyre feljebb és feljebb. Három évtizeddel ezelőtt még mindössze hétezer új autó lelt gazdára, jóllehet akkor is meglehetősen népes volt az ázsiai állam. Annyira fontossá vált ez a piac, hogy a gyárak számos típust kifejezetten ide készítenek.

A kiállítóközpont nagy, új és mozgalmas. Megtalálható minden fajta külsőség, amely a kínai kiállításokat jellemzi, elegancia, udvariasság, csillogó-villogó autócsodák között lengén öltözött lányok.Bár az elektromos meghajtású autók nem jutnak idén különleges szerephez, a kínaiak számára fontos volt hangsúlyuk a kiállításon. Kína igyekszik eloszlatni azt a képet önmagáról, hogy túlzsúfolt városaiban keveset tesz a környezetvédelemért, a levegő tisztaságáért. Nem véletlen, hogy több nagy autógyár is elhozta a környezetet kímélő gyártmányát.

Bővebben: http://www.tozsdeforum.hu/extra/auto/hongqi-a-haromtonnas-kinai-monstrum-neve-51188.html


2015. április 22. - Ez a kínai villanyautó egyszerre Ferrari és Porsche

Az idei Sanghaji Autószalon is tele van olyan kínai modellekkel, amelyek erősen emlékeztetnek már ismert típusokra. A Suzhou Eagle Ferrarit és Porschét másolt egyszerre.


A Suzhou Eagle kifejezetten elektromos autókra specializálta magát, de korábban csak golfkocsikat és kukásautókat készített. Sanghajban bemutattak egy sportkocsi(ra emlékeztető) tanulmányt, amely valójában egy Porsche CaymanFerrari F12 Berlinetta-féle front résszel.

cc5.jpg

A 4,3 méter hosszú autó a 260 kilós akkucsomaggal éppen csak átlendül az egytonnás tömeghatáron, elektromos kerékagymototorjai nem erősek, de együttesen 600 Nm-es nyomatékot biztosítanak. Százra 4,8 másodperc alatt gyorsul az autó, de hogy igazából nem sportkocsi, azt jelzi a 120 km/h-s végsebesség is.


Bővebben: http://www.origo.hu/auto/20150422-ez-a-kinai-villanyauto-egyszerre-ferrari-es-porsche.html


2015. április 22.- Régen láttunk ennyire ronda Hondát

A Honda a Sanghaji Autószalonon bemutatta a Concept D névre keresztelt tanulmányát. Csak Kínában lesz kapható a szériamodell.

Az SUV-k nemcsak Európában, hanem Kínában is népszerűek, a helyi vevőknek fejleszti a Honda a Sanghaji Autószalonon még Concept D néven bemutatott modellt. Ezúttal csak remélni tudjuk, hogy a szériaváltozat nem ilyen lesz, mert a tanulmány formavilágában (a hátsó lámpaburáktól eltekintve) kevés pozitívumot lehet felfedezni.

cc6.jpg

Mivel hátul nem látszik kipufogóvég, valószínű, hogy a tanulmány elektromos hajtást kapott, de erről a japánok nem árultak el részleteket. A szériamodell minden bizonnyal benzinmotorral is kapható lesz.

Bővebben: http://www.origo.hu/auto/20150421-honda-concept-d-sanghaji-autoszalon.html