Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 15. hét (04.06.-04.-12.)

2015.04.08


2015 április 06. - Nincs meglepetés a legnépszerűbb villanyautók slágerlistájának élén

Amerikában továbbra is a Tesla S a legnépszerűbb villanyautó, amelyet a Nissan Leaf követ, dobogós a BMW i3-asa. Aztán jönnek az olyan egzotikus modellek is, mint a Cadillac ELR, a Honda Fit, vagy az elektromos Focus. A teljes lista, darabszámokkal alább olvasható:

zz_table.jpg

Bővebben: http://cleantechnica.com/2015/04/06/us-electric-car-sales-no-surprises-tesla-model-s-nissan-leaf-bmw-i3-on-top-again/

 

2015. április 08. - Egy szárnyas ajtós sportkocsi a világ legzöldebb autója?

A World Car Awards amolyan konkurencia a Car of The Year (COTY), vagyis az Év Autója díj, az Európában legismertebb autós szakújságírói értékelési rendszer mellett. 2005 óta osztja ki a World Car címeket a 22 ország 48 újságírójából álló bizottság, 2006 óta egy Világ Zöld Autója (World Green Car) díjat is kiadnak minden évben.

Ezek a díjak leginkább l’art pour l’art-jellegű kitüntetősdik, a szerencsés nyertes márkák kiadhatnak egy-egy diadalittas közleményt, a zsűritag újságíróknak meg jó dolguk van egész évben, az autógyártók a tenyerükön hordozzák őket, prototípusokat mutogatnak neki, amikről persze az autóbuzi nagyközönség aztán érdekes cikkeket olvashat. Szóval senki nem árt senkinek, mindenki örül. Kivéve, aki a végén nem nyer díjat.

zzi8.jpg

Nos, az idén a BMW is örül, mert bár a C-osztályos Merci lett a VilágÉvAutója, vagy mi, az i8 kapta meg az Év Zöld Autója címet. Gratulálok a győztesnek, elismerem a méregdrága hibrid sportkocsi királyságát is, de egy kis zöld méregbuborék csak ki kell, hogy pukkadjon belőlem.

Bővebben: http://www.vezess.hu/hirek/nap-kepe-elektromos-barkacs/59658/


2015. április 08. - Napelemes kerekekkel jön az új elektromos kerékpár

Manapság egyre többen fordítanak hátat az autózásnak és a tömegközlekedésnek, helyettük pedig a motorozást és a kerékpározást választják. Ennek egyrészt költséghatékonysági okai vannak, másrészt sokan a dugót próbálják így kijátszani, hiszen a kétkerekű járművekkel nem szükséges a dugóban rostokolni.

zzebike.jpg

Sokan vannak olyanok is, akik ugyan eljátszanak a gondolattal, hogy autó vagy tömegközlekedés helyett inkább kerékpárral járnak majd be dolgozni, ám az elhatározást nem mindig követi tett – vagy azért, mert veszélyesnek érzik az útvonal kerékpárral történő megtételét, vagy csak azért, mert nem akarnak izzadtan megérkezni munkahelyükre. Utóbbi sok helyen már nem probléma, hiszen van zuhanyozási lehetőség. 

Szóba jöhet a távolság áthidalására egy elektromos kerékpár is, amivel izzadtság nélkül juthatunk munkába – ha ezt az akkumulátoros hatótávolság lehetővé teszi. Ezeket a kerékpárokat a munkahelyen és otthon egyaránt hatékonyan lehet "tankolni", ha pedig út közben lemerül az akkumulátor, hagyományos pedálozással még mindig célba érhetünk. A jelek szerint egyébként sem tisztán elektromosan hajtott kerékpárról van szó, inkább elektromos rásegítéssel működő megoldásról, amit minimális erőkifejtéssel mindenképpen tekerni kell a haladáshoz. A gyártó egyelőre nagyon szűkszavú a pontos technikai megoldást illetően, de később lehullhat a lepel a részletekről is.

Bővebben: http://ipon.hu/hir/napelemes_kerekekkel_jon_az_uj_elektromos_kerekpar/33206


2015. április 08. - A Citroën Kínában leplezte le a jövő crossoverét

A Citroën érdekes módon Kínában, a kapuit rövidesen megnyitó sanghaji autószalonon fogja először megmutatni a nagyközönségnek legfrissebb vízióját, a jövő crossoverét előrevetítő Aircross koncepciót.

zzcitroen.jpg

A szériagyártású változatra még várnunk kell, de a koncepciót minden bizonnyal nem véletlenül állították talpra a franciák időt és pénzt nem kímélve, így vélhetően – persze jó néhány változtatással – sorozatgyártásba kerülhet az autó, amit a C4 Cactus nagy testvéreként köszönthetünk majd. Az Aircross a közepes méretű crossoverek szegmensébe lépne be, amely állítást elsősorban az autó 4,58 méteres hossza támasztja alá. A koncepció különben nagyon széles (teljes szélessége 2,1 méter) és 180 centis magasságával kimondottan magasra nőtt, s vélhetően a szériamodell majd zsugorodik utóbbi két tekintetben. Ugyanígy a kész változaton a gyáriak a tanulmány 22 colos kerekeit biztosan kisebbekre cserélik le.

zzcitron2.jpg

A koncepcióautó lemezei alá egy konnektorról is tölthető hibrid hajtásláncot építettek a mérnökök. Az elsődleges hajtást az 1,6 literes, 220 lóerős (275 Nm) THP turbós benzinmotor biztosítja, hátul pedig egy 96 lóerős, 200 Nm csúcsnyomatékú villanymotort találunk. Az összkerékhajtású terepes teljesen elektromos hatótávja a gyáriak szerint 50 kilométer.A rendszerteljesítmény mintegy 315 lóerő, aminek köszönhetően sportos menetteljesítményekre képes az Aircross tanulmány: a 0–100 km/h-s sprintet állítólag mindössze 4,5 másodperc alatt abszolválja, a gyárilag megadott vegyes fogyasztás pedig – persze a konnektoros hibridek ciklusával mérve – 1,7 l/100 km, amihez mindössze 39 g/km-es széndioxid-kibocsátás tartozik.

Bővebben: http://mno.hu/autopult/a-citron-kinaban-leplezte-le-a-jovo-crossoveret-1280922