Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 14. hét (03.30.-04.05.)

2015.04.02

2015. március 31. - Elektromos barkács-Trabant turistáknak

A helyi turisztikai központ az áprilistól októberig tartó szezonban naponta kétszer indít idegenvezetői járatot az egyedi építésű Trabanttal.  Biztosan nagy élmény.A jármű motorja 13,6 kW egyenletes teljesítményre képes, míg a maximális teljesítménye 28 kW (38 LE), csúcsnyomatéka 148 Nm. Az elektromos Trabant csúcssebessége 100 km/óra. 

1villanytrabi.jpg

Bővebben: http://www.vezess.hu/hirek/nap-kepe-elektromos-barkacs/59658/


2015. március 31. - Ennél gagyibb kínai autót még sosem láttunk

Régóta tudjuk, hogy Kína a pofátlan másolás melegágya autóipari tekintetben is: ennek újabb példáját szúrta ki az Autoblog, az egyik kínai gyártó most épp egy ultragagyi elektromos járgányon másolja a Range Rovert. Az ominózus gyártó a Longer, a modell pedig a Yuelang X1 EV nevet viseli: az alkotók olyannyira fittyet hánytak az égvilágon mindenre, hogy a kocsi elején ott díszeleg a Range felirat, a hátuljára pedig eredeti Land Rover logót ragasztottak. Ha ehhez hozzávesszük azt is, hogy a felniken BMW emblémája díszeleg, joggal számíthatunk arra, hogy a gyártó nyakába vaskos kártérítési pert varrnak majd az érintett márkák.

gagyikinai.jpg

A kocsi 3 KW-os elektromotorja egyébként hagyományos, savas (!) akkuval működik, a hatótávolsága 120 kilométer, a csúcssebessége pedig 50 kilométer/óra. A shangdongi autóexpón bemutatott förmedvényért állítólag 4500 dollárnak megfelelő jüant kell leszurkolni.

Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20150331_Ennel_gagyibb_kinai_autot_meg_sosem_lattu


2015. április 02. - Űrszobor a legújabb Lexus

Az NX optikáját idomították a nagyobb RX méretéhez és presztízséhez, kiegészítve egy még annál sem alkalmazott stíluselemmel: a "hiányzó C-oszlop" trükkjét mostanában egyre többen alkalmazzák az autóiparban, a Lexusnál most fordul elő először, de kifejezetten jól mutat, és pont az eddigi generációk legsutább részletét sikerült vele feldobniuk.

Az utastérben különleges anyagok, lézerrel metszett díszítőelemek, opciós, színes head-up kijelző, 12,3 colos központi monitor határozza meg a hangulatot. A váltókar lekerült a padlókonzolra, a hátsó lábtér megnőtt, új szolgáltatás a panoráma-napfénytető.  

urszobor.jpg

Az autó egyelőre kétféle hajtáslánccal lép színre: az RX350 3,5 literes hathengerese 300 lóerőt ad le, a közvetlen benzinbefecskendezéses motorhoz nyolcfokozatú automata csatlakozik. Az RX450h hibrid szintén 3,5 V6 Atkinson-ciklusú benzinmotorjához villanymotor-generátor csatlakozik, az összteljesítmény 300 LE körüli - érdekes elképzelés, hogy nincs teljesítménykülönbség a két hajtáslánc között.


Bővebben: http://www.vezess.hu/hirek/lexus-rx-2016/59730/