Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 13. hét (03.23-03.29.)

2015.03.26

2015. március 23. - Tágas az elektromos családi autó

A LEAF-ból ismert elektromos hajtást kapta meg az NV200. Így a márka kínálatában már van elektromos kishaszonjármű és bőséges helykínálatú családi egyterű is. A személyautó-változat csak ötüléses kivitelben készül. Magas az alapfelszereltség, került bele visszagurulás-gátló, fűthető ülés és kormánykerék, valamint intelligens kulcs.

xxx3.jpg

Hivatalosan 123 km/órás a csúcssebessége, de nálunk 135 km/órát is mutatott a kilométeróra, így autópályán is lehet használni. Igaz, ilyenkor gyorsan fogy a még megtehető távolság. A hivatalos fogyasztási ciklus szerint 170 km az e-NV200 hatótávja, de ez a valóságban 130-150 km. Budapesten és az agglomerációban bőven elég, de oda kell figyelni, hogy minden este feltegyük töltőre az autót, ha valaki nem tud a munkahelyén tölteni. Ha nagyon lemerül az akkumulátor, akkor tíz óra feletti is lehet a töltési idő normál csatlakozóról való töltéskor, a teljes töltés így 12 óra. Opcióként beszerezhető fali csatlakozókkal 8 vagy 4 órára csökkenthető a teljes töltési idő, a leggyorsabb, 30 perces a villámtöltő.

Ugyanazon a 85 kilométeres útvonalon két vezetési stílusban is kipróbáltuk az e-NV200 Evaliát. Először a megengedett sebességnél 10-15%-kal lassabban közlekedtünk egész nap, ekkor 15,4 kWh volt a 100 kilométerenkénti átlagos fogyasztás, másnap lendületesen autózva már 21,4 kWh-ra nőtt ez az érték.

Bővebben: http://www.metropol.hu/mellekletek/konyha/cikk/1299647-rengeteg-a-hely-az-elektromos-csaladi-autoban


2015. március 24. - Kínai gigacégek szállnak be az elektromos autózásba

A Google ismert, illetve az Apple egyelőre titkos fejlesztéseivel párhuzamosan egyre több kínai mamutcég dönt úgy, hogy elektromos autók fejlesztésébe kezd. Az egyre szűkösebb energiaforrások és a környezet kímélése mellett komoly üzleti szempontok is szerepet játszanak ebben, hiszen Elon Musk már a kínai piacon is kínálja Tesla modelljeit.

Elsőként az Apple készülékeket összeszerelő üzemeiről ismert (hírhedt) Foxconn lépett, mivel a cég már tavaly jelentős összeget fektetett ebbe a területbe. Az előkészítési szakasz most odáig jutott, hogy a tajvani székhelyű vállalat két céggel is partneri megállapodást is kötött, aminek célja egy olcsó, intelligens elektromos autó megépítése.

Az egyik partner a WeChatről ismert Tencent, a másik pedig a luxus gépjárművek kereskedésére specializálódott China Harmony Auto. A leosztásra már ebből egyértelműen lehet következtetni: a Foxconn lesz a hardver felelős, hiszen az összeszerelési munkák mellett már jó ideje foglalkozik autóalkatrészek, akkumulátorok gyártásával. A Tencent szállítja a szoftveres megoldásokat, ami azért kézenfekvő, mert a cég a chat app kiszolgálása mellett komplett felhő és internet alapú szolgáltatásokkal rendelkezik.

tolton.jpg

Az összefogás elsődleges célja, hogy létrejöjjön egy 15 ezer dollárnál nem drágább elektromos autó, amivel komoly fejfájást okozhatnak a Tesla számára. Elon Musk cége egy ideje próbálkozik már autói értékesítésével Kínában, de nem sok sikerrel, mivel a 105 ezer dolláros autók túlságosan drágák a kínai piacnak.

A Foxconn tavaly már jelezte, hogy aktívan keresi a Sony, Apple, Amazon számára végzett bérmunkákon túlmutató azon területeket, ahol egyedi termékeket állíthat elő. A tavaly ősszel tett bejelentés szerint 811 millió dollárt fektetett be az elektromos autók gyártásába, amit most a partneri megállapodások nyilvánossá tétele követett.

Bővebben: http://bitport.hu/kinai-gigacegek-ugrottak-ra-az-elektromos-auto-gyartasra


2015. március 25. - Aszfaltból tölthető elektromos buszok Németországnak

A berlini tömegközlekedési vállalat (BVG) idén nyáron négy darab e-buszt állít forgalomba. A 12 méter hosszú buszokat a lengyel Solaris gyártja, az elektromos hajtás, valamint az üzemeltetéshez szükséges töltőinfrastruktúra pedig a francia Bombardier-től, valamint annak leányától, a Primove cégtől érkezik. Az alacsonypadlós, városi kivitelű szóló buszok külsőre teljesen hasonlóak a hagyományos hajtással szerelt autóbuszokéhoz. 

xxx0.jpg

A Primove által biztosított eszközökkel gyorsan és hatékonyan tölthetők fel a járművek energiatároló egységei. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy amíg a buszok a végállomáson tartózkodnak a menetrendben feltüntetett indulásra várva, addig akkumulátoraik legalább annyira feltölthetők, hogy kényszermegállás nélkül megtehessék a 6,1 kilométer hosszú buszvonalat, vagy még annál is többet. 

A e-buszok töltése hasonló az úgynevezett OLEV-rendszerű járművekéhez, melyek az érintkezés nélküli indukciós eljárást alkalmazzák a közlekedéshez szükséges energia felvétele érdekében. A Primove által telepített töltő pad lényegében egy aszfaltba ágyazott, tekercselt elektromos kábeleket tartalmazó eszköz, mely 5 méter hosszú, két méter széles és 25 centiméter vastag. Az ebben lévő kábelek pedig mágneses mezőket generálnak, az autóbuszok aljában található felvevő készülékek elektromos áramot hoznak létre és így jön létre az autóbuszok legalább 200 kilowatt teljesítményű töltése.

Bővebben: http://www.vezess.hu/haszonjarmu/veresen-komolyan-gondoljak-elektro/59502/


2015. március 25. - Fillérekből nyomtatott autót egy kínai cég

A nyomtatás viszonylag gyors volt: a fél tonna műanyagot öt nap alatt printelték, de az elektromos autó összeszerelése már másfél hónapot tett ki.

A kínai Sanya Sihai cég 3D-nyomtatással készítette el elektromos autójának teljes karosszériáját. A nem túlságosan tetszetős kinézetű jármű testének legyártásához ötszáz kilogramm műanyagot használtak fel, amelyet öt teljes napon át nyomtatott egy gép. Összeszerelése további másfél hónapot vett igénybe.

xxx1.jpg

Nem szép, de legalább olcsó. Az aranyszínű autó elektromos hajtású, ám beltere hagyományos alkatrészekből készült. Az előállítás költsége nagyon alacsony, átszámítva kevesebb mint félmillió forint volt, az összeszerelés költségeit is beleértve.Ezzel az autóval nem lehet majd száguldozni az utakon, maximális sebessége ugyanis 40 kilométer/óra körül van. Az autó egyébként 3,6 méter hosszú, és 1,63 méter széles - írja a 3DPrint.com.

Bővebben: http://www.origo.hu/techbazis/20150325-fillerekbol-nyomtatott-ki-autot-egy-kinai-ceg.html


2015. március 25. - A várost is hűtik az elektromos autók

A hagyományos gépjárműveknél jóval kevesebb hőt bocsátanak ki az elektromos autók, ez pedig komoly környezetvédelmi előnyökkel járhat, csökkenthetik a hőséget a városokban – érvelnek amerikai és kínai tudósok.

Az elmúlt években komoly vita alakult ki azzal kapcsolatban, hogy az elektromos autó vajon tényleg egy kevésbé környezetszennyező technológiát jelent a hagyományos, fosszilis üzemanyagokkal hajtott, illetve gázüzemű gépjárművekkel szemben. Az elektronikus autók használata ugyan az üvegház-hatású gázok kibocsátásának csökkenésével jár, viszont gyártása költséges és környezetszennyező.

tesla.jpg

A Michigani Állami Egyetem tudósai és kínai kutatók szerint azonban az elektromos autók használata további, eddig ismeretlen előnyökkel is járhat, mivel ezek a járművek lényegesen kevesebb hőt bocsátanak ki, mint hagyományos társaik. A kutatók szerint az elektromos autók a gázüzemű járműveknél is mintegy 80 százalékkal kevesebb hőt termelnek – közölte a kutatási eredményeket a Magyar Távirati Iroda.

A Scientific Reports című lapban megjelent tanulmány szerint a kisebb hőkibocsátás enyhítheti a nagyobb városok életét a nyári hónapokban megnehezítő hőszigeteffektus következményeit is. Mivel az épített városi környezet több hőt nyel el napközben, mint a természetes környezet, a felszálló meleg levegő hatására egyfajta hőcsapda alakul ki, amely forró katlanokká változtathatja a nagyobb települések belső területeit. “A hőhullámok gyilkosak, és a klímaváltozás esetében egy Celsius-fok eltérés is nagy különbséget jelenthet” – nyilatkozta Jianguo Liu, a Michigani Állami Egyetem kutatója. 

Bővebben: http://www.piacesprofit.hu/klimablog/a-varost-is-hutik-az-elektromos-autok/


2015. március 25. - A BMW elektromos teherautót állít munkába

A BMW Group partnerségre lépett a SCHERM Group logisztikai vállalattal, hogy egy 40 tonnás, tisztán elektromos hajtású teherautó mindennapos működtetésével idén nyáron Németország első olyan autóipari vállalatává váljon, aki ilyen jellegű járművet használ közúton.

xxx2.jpg

Az innovatív nyerges vontató idén nyáron azonnali, rövid távú anyagszállításokra áll munkába. Az elektromos teherautó a SCHERM Group logisztikai vállalat telephelye és a BMW Group müncheni gyára között ingázik majd naponta nyolcszor, amely a két kilométeres távolság tükrében napi harminckét kilométernek felel meg. Alternatív hajtásláncának köszönhetően az úttörő teherautó csendes, emisszió-mentes, és mint ilyen, nem szennyezi a környezetet. A környezetbarát teherautó évente 11,8 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsát ki dízelmotorral hajtott társainál, ami körülbelül annyi, mint ha egy BMW 320d Efficient Dynamics modellel háromszor körbeautóznánk a Földet.

Bővebben: http://www.autosforum.hu/elektromos-autok/hirek/4213-a-bmw-elektromos-teherautot-allit-munkaba.html