Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 11. hét (03.09.-03.15.)

2015.03.13

2015. március 09. - Bemutatták a magyar fejlesztésű és magyar gyártású elektromos buszt

Az evopro cég magyar fejlesztésű és magyar gyártású elektromos buszát mutatta be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter, aki azt szeretné, ha Magyarország Közép-Európa vezető országa az elektromobilitás terén.

Az a cél, hogy Magyarország az elektromos busz használata és az elektromobilitás terén is Közép-Európa vezető országa legyen - mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter hétfőn Budapesten.

image.jpg

Az evopro cég magyar fejlesztésű és magyar gyártású elektromos buszának bemutatóján a Budai Várban a nemzetgazdasági miniszter azt mondta, 2050-re a Nemzetközi Energiaügynökség előrejelzése szerint az újonnan értékesített autók 70 százaléka elektromos, hibrid, vagy plug-in hibrid lesz, ami komoly kihívást jelent. Nemzetgazdasági érdek, hogy Magyarország is minél jobban részese tudjon lenni ennek a fejlődésnek, amihez  technológiai innovációra van szükség - mondta. A miniszter közölte, hogy ehhez minden adott. A cél elérését szolgálja a Jedlik Ányos terv és klaszter is, amelynek keretében egyebek mellett innovatív, versenyképes magyar járművek készülhetnek, bár a világ színvonalától  a magyar elektromos járműgyártás nem marad el - jegyezte meg a miniszter.  

Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20150309_Bemutattak_a_magyar_fejlesztesu_es_magyar


2015. március 11. - Tesla rivális elektromos crossover és SUV dömping várható az Auditól

Az ingolstadtiak komoly modelloffenzívába kezdenek az elkövetkező években, melynek részeként mindkét végén bővülni fog a Q-széria, előtte azonban még idén bemutatják az A4 következő generációját.

Addig kell ütni a vasat, amíg forró, az Audi pedig meg is fogadja ezt a tanácsot, hiszen a tavalyi évben több mint tíz százalékkal több autót értékesítettek az egy évvel korábbi szinthez képest. Ezt a növekedési iramot szeretnék tartani vagy inkább fokozni az elkövetkezendő években, melynek érdekében számos újdonsággal fog gyarapodni a jelenleg mintegy 50 modellből álló kínálatuk.

audi.jpg

Elsőként az új A4-ről rántják le a leplet még idén, a szeptemberi Frankfurti Autószalonon, ezt követi majd 2016-ban a Q5 második generációja, amit a vállalat új, mexikói üzemében fognak gyártani. 

Eddig semmi váratlan nincs a dologban, hiszen már meglévő modellek utódairól, melyek az érkezése igencsak időszerű. Nem úgy, mint a Q1-nek, amivel jövő év végén bővítik a Q-szériát, új belépőmodellként. A Q3 alá pozicionált crossovert a Nissan Juke, az Opel Mokka és az egyéb kisautó-platformos szabadidőautók prémium ellenfelének szánják.

Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20150311_Tesla_rivalis_elektromos_crossover_es_SUV


2015. március 11. - Áramot termeló gumik a Goodyeartől

A Goodyear a napokban megrendezésre került genfi autókiállításon mutatta be elsősorban elektromos autókhoz szánt új gumijának koncepciótervét. A rejtélyes nevű BH03-at a cég úgy tervezte meg, hogy az haladás közben képes legyen visszanyerni az autó mozgatása során befektetett, illetve keletkező - és normál esetben elvesző - hő- és mozgási energia egy részét, amit elektromos árammá alakít és visszatáplál a járműbe. A különleges gumi így gyakorlatilag mozgás közben tölti az autót, aminek kerekein pörög.

gy.jpg

Bővebben: http://pcforum.hu/mediatar/video/2768/Aramot+termelnek+a+Goodyear+uj+koncepciogumijai.html

 

2015. március 15. - A BMW első hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású modellje egy Sports Activity Vehicle.

Állandó összkerékhajtása és a BMW EfficientDynamics eDrive technikája egyfelől magával ragadó sportossággal és kiegyensúlyozott karakterrel, másfelől kiemelkedő gazdaságossággal ruházza fel a BMW X5 xDrive40e modelleket. A BMW TwinPower Turbo technikával működő négyhengeres benzines erőforrás és az elektromos szinkronmotor produkálta 230 kW/313 LE összesített rendszerteljesítmény mellett a BMW X5 xDrive40e kombinált üzemanyag-fogyasztása 3,4 - 3,3 literre, kombinált elektromosáram-fogyasztása pedig 15,4 - 15,3 kilowattra adódik 100 kilométerenként. A kombinált szén-dioxid-kibocsátás kilométerenként 78 - 77 gramm. Az adatokat a hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású modellek számára megállapított EU-ciklus során határozták meg, s a választott gumiabroncsméret függvényében változhatnak.

bmw.jpg

A BMW eDrive alkalmazása a kivételesen gazdaságos teljesítmény, valamint igény szerint a nulla károsanyag-kibocsátású elektromos mobilitás szolgálatában a SAV-modellek kínálta vezetési élmény egészen újszerű és innovatív formája felé vezet. A BMW X5 xDrive40e a BMW i modellekből származó technika és know-how széles körű felhasználásával született. A BMW i8 hatékonyan készítette elő az utat a hálózatról tölthető (plug-in) hajtásrendszer által a vezetés környezetvédelmi szempontból is hosszú távon fenntartható élménye számára, amely most első ízben élvezhető egy BMW modellben.

Lítiumion-akkumulátor rugalmas töltési lehetőségekkel, jellegzetes SAV-sokoldalúság és exkluzív hangulat 
A nyolcfokozatú Steptronic sebességváltóba integrált elektromos motort korszerű lítiumion-akkumulátor táplálja, amely a megfelelő feszültség-átalakítón keresztül a BMW X5 xDrive40e kisfeszültségű, 12 voltos fedélzeti hálózatát is ellátja energiával. Az akkumulátor minden szabványos háztartási elektromos csatlakozóaljzatból, illetve a BMW i Wallbox falitöltőből is ellátható energiával, akárcsak a nyilvános töltőállomásokon. Helytakarékossági okokból a nagyfeszültségű akkumulátor a csomagtér-padlózat alatt kapott helyet, ahol baleset estén is magas fokú védelmet élvez. 500 - 1720 literes csomagterével, három részre osztva lehajtható hátsó üléstámlájával és luxusszínvonalú utasterével a BMW X5 xDrive40e maradéktalanul nyújtja mindazt a sokoldalúságot, ami a nagyméretű SAV-modellektől elvárható, ám kimondottan exkluzív stílussal kiegészítve.