Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 10. hét (03.02-03.08.)

2015.03.06

2015. március 04. - 450 kilométert megy egy feltöltéssel az elektromos Audi R8

Kívülről ugyan nem túl nagy durranás az Audi R8 új generációja, az utastérrel látványos munkát végeztek a dizájnerek, és az elektromos változat is ütős lett. Az R8 e-tron két villanymotorja 462 lóerős, a csúcsnyomaték 920 Nm, százas tempóra 3,9 másodperc alatt gyorsul a sportkocsi.

20150304audi-r8-etron.jpg

Az Audi hatalmas, 92 kWh-s akkucsomagot fejlesztett az autóhoz, ezt T alakban építik be a súlypont alacsonyan tartása miatt. Az új elektromos R8 hatótávolsága (optimális körülmények között) 450 kilométer, a mérnökök ráadásul kifejlesztettek hozzá egy kísérleti töltési protokollt is, amelynek segítségével elvben két óra leforgása alatt százszázalékos töltöttségi szint érhető el.

Bővebben: http://www.origo.hu/auto/20150304-audi-r8-e-tron-bemutato.html


2015. március 04. - Autonóm járgány a Rinspeedtől

A BMW i3 elektromos autóból készített jópofa tanulmányt a svájci Rinspeed. A kocsi kormányát egy kis ipari robot kezébe nyomta, ami képes elvenni azt a vezető elöl, és eldugni középen, vagy áttolni az utas oldalára. A show-autó fő üzenete: a jövő önállóan közlekedni is képes autóiban semmi nem úgy működik majd, ahogy megszoktuk.

rinspeed.jpg

Apró probléma, hogy a névválasztás a mi nyelvünkön gondolkodó, infantilis autós újságírók számára lehetetlenné teszi, hogy komolyan vegyük a koncepciót. 

Bővebben: http://www.vezess.hu/genf/rinspee_harman_budii_genf_2015/58966/

2015. március 04. - Robotautón dolgozik a Renault is

Érdekes véleményt fogalmazott meg Carlos Ghosn, a Renault-Nissan csoport első embere. A menedzser a barcelonai Mobil Világkongresszuson kijelentette: az a trend, hogy egyre több technika kerül a gépkocsikba egyúttal azt is fogja eredményezni, hogy a járművek egyre drágábbak lesznek. Carlos Ghosn egyúttal bejelentette, hogy ők is piacra dobják az első önálló közlekedésre képes autójukat, amely az elképzelések alapján 2016-ban jelenhet meg. Elmondása szerint ez a trend át fogja formálni a piac termékeit. Az új modell képes lesz arra, hogy a dugókban önállóan haladjon, így a vezető leveheti majd a kezét a kormányról és más dolgokkal foglalkozhat. Ghosn kiemelte, hogy technikailag ez már most is megvalósítható, de szükség van az egyes országokban a megfelelő jogi keretfeltételekre.

renaultrobotauto.jpg

A következő lépés 2018-ban valósulhat meg, amikor a gépkocsik képesek lesznek az autópályákon való önálló közlekedésre, majd 2020-tól ezek a járművek a városokban is megjelenhetnek. Az utóbbi kapcsán szükség van ennyi időre, mert a technológia nagyon összetett a városi közlekedéshez. A robotautóknak képesnek kell majd lenniük arra, hogy az egyes helyzetekben racionálisan döntsenek, ami viszont közel sem mindig egyszerű.

Bővebben: http://sg.hu/cikkek/111008/robotauton-dolgozik-a-renault-is


2015. március 05. - BMW lehet az első Apple autó

Hetek óta téma a nemzetközi sajtóban az Apple állítólagos autóprojektje, amely Project Titan néven fut, és amelyhez egy rakás, korábban a Teslánál dolgozó mérnököt szerződtettek. A pletykák ellenére nem tűnne túlságosan ésszerűnek, ha az autógyártásban eddig finoman szólva sem túl sok tapasztalatot szerzett Apple hirtelen építene a semmiből egy autót, a német sajtó szerint első körben nem is erről lenne szó.

Az Auto, Motor und Sport szerint az Apple kezdésnek egy már meglévő autót alakítana át a saját igényei szerint, a lap szerint a kiszemelt partner a BMW. A terv, hogy az első Apple-autót az elektromos i3-asból készítik el.

i8.jpg

A németek szerint az Apple korábban a Mercedesszel is tárgyalt egy villanyautós együttműködésről, ezek a megbeszélések azonban hónapokkal ezelőtt megszakadtak. A mérnökök most azt vizsgálják, hogyan lehetne egy Apple-féle operációs rendszer futtatására átalakítani az i3-ast - a rendszer nemcsak az Apple-termékekkel kommunikálna, hanem hozzáférést biztosítana az áramfogyasztással és egyéb, az autó mozgásával kapcsolatos adatokhoz is.

A fejtörést éppen ez okozza, mert ezek az adatok titkosak, és a BMW értelemszerűen nem szívesen osztja meg őket külső partnerrel.

Bővebben: http://www.origo.hu/auto/20150305-egy-bmw-lehet-az-elso-apple-auto.html


2015. március 08. - Genfben parádézott a Nanoflowcell

Sokaknak talán nem is ismerős a Nanoflowcell név, pedig tavaly mi is beszámoltunk a német gyártó első tanulmányautójáról, melyet Genfben mutattak meg a nagyközönségnek. Idén még komolyabban vették a svájci seregszemlét.
Egy méretes standon mutatták meg nekünk, hogy nem tűntek el, sőt! Rögtön két modellel készültek, a Quant F és a Quantino képében. A fiatal márka természetesen az elektromos autózás terén szeretne üstökösként berobbanni a piacra, ami persze elnézve a villanyos modellek népszerűségét, nem is csoda. A nagyobbik típus a tavaly bemutatott tanulmány továbbfejlesztett verziója, így a külsőségek tekintetében nem is változott sokat az autó, noha eközben fontos módosításokat hajtottak végre a mérnökök.

nanoflowcell.jpg

Például új, karbon monocoque kabint kapott a Quant F, mely nagyobb belső teret eredményezett, de a hajtásláncon is módosítottak. A 800 kilométeres hatótávval kecsegtető elektromos autó nem kevesebb, mint 5,25 méter hosszú és 2,3 tonna. Mindezek ellenére a gyáriak 2,8 másodperces 0-100-as sprintet ígérnek, míg a végsebességet 300 km/h-ban határozták meg. Ezeket az adatokat elnézve cseppet sem csodálkozunk az 1090 lóerős teljesítményen, mely immáron egy kétsebességes váltón keresztül jut el mind a négy kerékhez.

Bővebben: http://mno.hu/autopult/genfben-paradezott-a-nanoflowcell-1276084