Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 08. hét (02.16.-02.22.)

2015.02.18

2015. febuár 16. - Nőnek az elektromosautó eladások

Több, kulcsfontosságú európai piacon is óriási emelkedésen vannak túl az elektromos autók eladási mutatói, jelentette az Európai Autógyártók Szövetsége. A legnagyobb növekedés az Egyesült Királyságban mutatkozott, ahol a mostani adatok a tavaly ilyenkoriakhoz képest 300%-os növekedést mutatnak. Összesen már 75.331 darab elektromos autót regisztráltak az öreg kontinensen az ACEA számításai szerint, melyből a legnagyobb részt Norvégia teszi ki, ahol majdnem 20.000 elektromos autó rója az utakat.

tablazat.jpg

Németországban és Franciaországban  is nagy a növekedés, előbbiben 70, utóbbi országban 30%-kal nőtt az eladások száma 2013-hoz képest. 

Bővebben: http://formula-electric.hu/lenduletesen-nonek-az-elektromos-auto-eladasok/


2015. február 16. - Miért akar elektromos autót gyártani a legtöbb technológiai óriás?

Az Apple egy Project Titan nevű titkos projektjéhez autóipari szakembereket toboroz: a Financial Times szerint tavaly óta már több tucat ilyen szakember dolgozik az Apple újonnan létrehozott, szupertitkos kutatólaborjában. Ez tavaly nem sokkal az iPhone 6 bemutatója után nyílt meg egy ismeretlen Szilícium-völgyi helyszínen.

taxi_14.jpg

A Business Insider Mickey Drexlertől, az Apple igazgatótanácsának egykori tagjától úgy értesült, hogy Steve Jobs, a cég 2011-ben elhunyt társalapítója többször is hangoztatta, mennyire szeretné lenyomni az amerikai autógyártókat egy saját fejlesztésű "iCar"-ral.  A Wirednek nyilatkozó szakértő szerint most ideális alkalma van az Apple-nek arra, hogy belépjen a gépjárművek piacára.  Sam Jaffe, a Navigant Research elemzője szerint a mai autók már tömve vannak miniatűr komputerekkel, és ezeket nem csak a fedélzeti szórakoztatórendszerekben alkalmazzák. Ilyet egyébként az Apple is fejleszt CarPlay néven, ennek szolgáltatásai azonban a belső térre korlátozódnak.

Bővebben: http://www.origo.hu/techbazis/20150216-milyen-autot-szeretne-sony-t-vagy-apple-t.html


2015. február 16. - Jót tenne a szabványosítás az elektromos autók elterjedésének

Egy egységes töltőrendszer nemcsak kényelmesebbé tenné az elektromos autókkal utazást - minden elektromos töltőállomást tudna használni a tulaj, nemcsak az autójához passzolót - hiszen egyelőre nagy átlagban 100-200 kilométerenként tölteni kell az akksikat. Emellett azok, akik csak azért nem váltanak villanyautóra, mert nem tudják, melyik változat terjed majd el, azok sem halogatnák tovább a villanyautó vásárlást. 

kia-soul-ev---tuv-nord-certification-2.jpg

De persze az új szabvány bevezetése felveti annak a problémáját is, hogy akinek már van villanyautója, az mit csináljon a régi rendszerű csatlakozójával.

Bővebben: http://phys.org/news/2015-02-standards-key-electric-vehicles.html

 

2015. február 18. - A Sony is az önvezető autót piacával kacérkodik

A nagy technológiai cégek komoly érdeklődést mutatnak az önvezető autók piaca iránt, ami nem is véletlen, hiszen sokak szerint e technológia képviseli a nem is oly távoli jövőt. A napokban röppent fel a pletyka, hogy az Apple önvezető elektromos autó fejlesztésén munkálkodik, ami elsőre kissé meredeknek tűnik, de az biztos, hogy ha máson nem is, a CarPlay rendszer mély integrációján komolyan dolgozik a vállalat.

sony.jpg

A legfrissebb hírek szerint nem csak a Google és az Apple kacsintgat a komoly növekedés előtt álló szegmens felé, hanem a Sony is. Az informátorok szerint a Sony nemrégiben 100 millió jent fektetett be egy japán nagyvállalatba, a ZMP-be, amely önvezető autókhoz használatos technológiák fejlesztésével foglalkozik.

Bővebben: http://ipon.hu/hir/a_sony_is_az_onvezeto_autok_piaca_fele_kacsintgat/32690