Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 07. hét (02.09-02.15.)

2015.02.12

2015. február 9. - Pekingben már elektromos autót is lehet kölcsönözni

A pekingi székhelyű BAIC Motor és a Foxconn társaság vasárnaptól közösen indította el elektromosautó-kölcsönzőjét, ami jelenleg a legnagyobb a világon.

kolcsonvillanyautopeking.jpg

A kölcsönözni vágyók mind az interneten, mind pedig telefonos alkalmazások segítségével lefoglalhatják a kiválasztott járművet; a bérleti díj óránként 30, egy teljes napra pedig 159 jüan. Éjszakára változik a kölcsönzési díj, akkor 99 jüanért lehet birtokba venni a környezetbarát járműveket. Az autókat bérbe adó társaság 12 kölcsönzővel és 17 feltöltőponttal rendelkezik a fővárosban, és a terveik szerint a közeljövőben még több új modellel bővítik a repertoárjukat.

Bővebben: http://hungarian.cri.cn/1321/2015/02/09/2s180706.htm

 

2015. február 9. - Idén is marad az ingyen töltés

Az ELMŰ és testvérvállalata, az ÉMÁSZ már összesen 43, az elektromos autók töltésére alkalmas, az európai szabványoknak megfelelő csatlakozóval felszerelt berendezést üzemeltet, amely a legnagyobb töltőinfrastruktúra ma Magyarországon. A Társaságcsoport kiemelt feladatának tartja a környezetkímélő autózás minél szélesebb körben történő elterjesztését. Ennek keretében a közterületi töltőpontjain 2015-ben is ingyenes töltési lehetőséget biztosít a regisztrált magánfelhasználók számára.

electriccar.jpg

Bővebben: http://fn.hir24.hu/energia24/2015/02/09/iden-is-ingyen-tankolhat-az-e-toltopontoknal/

 

2015. február 11. - Üzemeanyagcellás szabadalmat vásárolt az Audi

A Volkswagen konszern leányvállalata, az Audi 50 millió dollárért üzemanyagcella technológiai szabadalmat vásárolt a kanadai Partner Ballard Power Systems vállalattól, és azt a konszern összes márkájának a rendelkezésére bocsátotta.

A szabadalom megvásárlásán túl a Volkswagen a kanadai vállalattal folytatott technológiai együttműködés futamidejét is két évvel 2019 márciusáig meghosszabbította. A kanadai cég beszámolója szerint mintegy 80 millió dolláros üzletről van szó.

A tisztán elektromos meghajtás mellett az üzemanyagcellás a másik megoldás, amivel az autókat közvetlen szén-dioxid kibocsátás nélkül lehet üzemeltetni. Az üzemanyagcellák kémiai energiát alakítanak át elektromos energiává.

Az üzemanyagcellás meghajtás alkalmazásában a japán Toyota számít éllovasnak. A Toyota a Mirai modell gyártását 2019-ig évi 3 ezerre tervezi felfuttatni.

Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20150211_Uzemanyagcellas_szabadalmat_vett_a_Volksw

 

2015. február 12. - Titokban saját villanyautót fejleszt az Apple

Az Apple a személyi számítógépek, a laptopok, a mobiltelefonok, a táblagépek és az okosórák piaca után újabb fogyasztói szegmens meghódítására készülhet. A cupertinói vállalkozás ugyanis a legújabb hírek szerint azt tervezheti, hogy az autók piacára is belép egy saját - vélhetően elektromos meghajtású - modellel.Legalábbis ezt állítják a céghez közeli források, amik szerint az Apple szinte biztosan megkezdte egy "iCar" prototípusának kifejlesztését. Ezt látszik megerősíteni az a - egyébként másik forrásból származó - értesülés is, ami szerint az almás vállalkozás rekordszámban vesz fel az egyik legismertebb elektromos autógyártó cégtől, a Tesla-tól átcsábított szakembereket.

apple-auto.jpg

Egy művész ilyennek álmodta meg az almás autót. Persze nem valószínű, hogy így fog kinézni.

Az Apple autója esetében az eddig felmerült hírek nem szólnak arról, hogy egy hasonló, önállóan közlekedni képes modellről lenne szó - ami ellenére sanszos, hogy az almás vállalat autója is rendelkezik majd ilyen képességekkel. Egyrészt azért, mert ez lehet az az egyedi faktor, amivel saját termékét meg tudja különböztetni a számtalan másik autógyártótól, és amivel egyáltalán esélye lehet betörni az amúgy telítettnek mondható járműpiacra.

Bővebben: http://pcforum.hu/hirek/16854/Sajat+elektromos+autot+fejleszthet+titokban+az+Apple.html

 

2015. február 12. - Ezer lóerős villanyautó a Genfi autószalonon

Sirályszárnyas ajtók, négy ülés, négy elektromotor, 300 kilométer/óra feletti végsebesség és 800 kilométeres hatótáv a Quant F katalógusadatai között. Túl szép, hogy igaz legyen? Az egyik legérdekesebb tanulmányautóval érkezik a liechtensteini székhelyű NanoFlowcell cég a Genfi Autószalonra, itt mutatják be ugyanis elsőként a Quant F névre keresztelt elektromos hajtásláncú tanulmányautójukat, amely egy korábbi prototípus továbbfejlesztése. A sirályszárnyas ajtókkal és szénszálas utascellával szerelt négyszemélyes sportautó négy elektromotorral rendelkezik, amik a cég ígérete szerint együttesen akár 1090 lóerős teljesítmény leadására is képesek, korlátozott ideig.

1000loeros.jpg

A maximális teljesítmény elérésében a házon belül kifejlesztett kétfokozatú automata váltóra, és az intelligens összkerékhajtásra is szüksége van, amely igény esetén képes csak a hátsó kerekek felé továbbítani az erőt. További érdekessége az autónak, hogy az akkumulátorai eltérnek a szokásostól, ugyanis a cég saját gyártmányú akkumulátorcellái olyanok, mintha „kombinálnánk az akkumulátort és az üzemanyagcellát, amely folyékony elektrolitokkal üzemel. 

1000loeros2.jpg

A hidrogénnel és oxigénnel üzemelő hagyományos üzemanyagcella helyett pozitív és negatív töltetű ionizált folyadékokkal dolgozunk” – árulta el a rendszer lényegét a cég technikai vezetője. Ezzel a technológiával, valamint a két darab 250 literes folyadéktartállyal, mintegy 800 kilométeres hatótáv csikarható ki az autóból.

Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20150211_Ezer_loeros_elektromos_sportauto_debutal


205. február 12. - Felhők a Tesla feje felett?

Elon Musk igyekezete ellenére sem sikerült a bravúr a negyedik negyedévben. Úgy tűnik, mintha összefogtak volna az égiek a világ vezető elektromosautó-gyártója ellen: az eladások elmaradtak a várttól, a dollár pedig megállíthatatlanul erősödött, így az összes fontos soron az elemzői várakozásokat alulmúló eredmények születtek. A jövőbe vetet hit viszont csodákra képes, 2015 pedig sok jót ígér. Vélhetően ezért nem döntötték romba a cég árfolyamát, ami jelenleg 4 százalékos mínuszban tartózkodik.

teslas.jpg

A Tesla Motors 9 834 darab Model S-t értékesített a negyedik negyedévben, ami új rekordot jelentett. Ugyanakkor elmaradt a korábban előre jelzett közel 11 200 darabos eladástól. A vállalat ezt a rossz időjárással és szállítási problémákkal magyarázta, melynek hatására 1 400 darab Model S P85D átadása átcsúszott az első negyedévre. A gyártás viszont pörgött, ennek eredményeként 11 627 Model S készült el a negyedév során, így sikerült elérnie a Teslának a korábban kitűzött célt (35 ezer jármű legyártása). 

Bővebben: http://www.portfolio.hu/vallalatok/mit_muvelt_a_tesla_sokan_foghatjak_a_fejuket.210097.html