Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 03. hét (01.12.-01.18.)

2015.01.14

2015. január 12. - Rá sem lehet ismerni a hibrid Chevrolet-re

A Detroiti Autószalonon bemutatkozott a Chevrolet Volt új generációja, amely kívül-belül alaposan átalakult elődjéhez képest. Az új Volt nemcsak takarékosabb, hanem jobban is gyorsul elődjénél, tisztán elektromos hajtással már 81 kilométert képes megtenni.

volthibr.jpg

A General Motors továbbfejlesztette az autó hibrid hajtását, a 61 lóerős villanymotor és a 102 lóerős 1,5 literes benzines kettőse 5,73 liter/100 km-es kombinált átlagfogyasztást ígér. A Voltec rendszer 12 százalékkal hatékonyabb és 45 kilóval könnyebb az első generációs modellben találhatónál.

Bővebben: http://www.origo.hu/auto/20150112-chevrolet-volt-bemutato.html

 

2015. január 12. - Elektromos jövőben gondolkodik a BMW

Egyre inkább úgy tűnik, hogy az autóipar végleg letette voksát az elektromos hajtás mellett, legyen szó hibrid, teljesen villanyos vagy éppen hidrogénhajtású járművekről. Nincs ez másként a BMW-nél sem.

Mostanra az i széria képében egy új modellcsaládot is létrehoztak, mely a különböző alternatív hajtásláncokkal operál, és igencsak jövőbe mutató képet produkál. Hamarosan azonban a normál típusaik esetében is nagyobb hangsúlyt kaphatnak az elektromotorok. A hírek szerint a kicsit távolabbi jövőben a bajorok teljes kínálata konnektorról tölthető hibrid hajtásláncokat fog használni, míg a hagyományos üzemanyaggal működő motorok nagyrészt csak hatótávnövelőként lesznek jelen a járművekben – akárcsak az i3 egyes változataiban. Az ide vezető úton pedig hamarosan nagyot léphetnek előre a németek.

villbmw.jpg

Az i szériával a BMW egy jól felépített stratégia első, kifejezetten fontos állomását valósította meg, hiszen a kívül-belül csúcstechnológiát felvonultató modellek minden jövőbeli bajor típus alapjait fektetik le. Az elektromos autózás egyik legnagyobb rákfenéje még mindig az akkumulátorok „fejletlensége”: az elfogadható hatótávhoz súlyos, nagy helyet foglaló csomagokat kell elhelyezni az autókban. A BMW megoldása erre a súlycsökkentés és a hatótávnövelő benzinmotor lehet. 

A bajorok jövőbeli típusaiban egyre nagyobb arányban találkozhatunk majd szénszálas és alumínium elemekkel, melyekkel radikálisan lehet csökkenteni egy autó súlyát, míg a megfelelő méretű akkuk és egy egyszerűbb felépítésű hatótávnövelő benzinmotor megfelelő egyensúlya szintén hozzájárulhat a kívánt eredmény eléréséhez. Mindehhez persze még társulnak a technológiai megoldások, mint a magasabb sebességnél lejjebb ereszkedő futómű, vagy az aktív aerodinamikai elemek, melyek tovább csökkentik a légellenállást – nem is beszélve az okos navigációról, mely előre látja, hogy melyik szakaszokon lehet spórolni.

Bővebben: http://mno.hu/autopult/a-bmw-elektromos-jovot-lat-maga-elott-benzinmotorral-1267239

 

2015. január 13. - Vásárlás közben ingyen tankolhat

Elektromos benzinkutat nyitott tavaly év végén az Auchan. A budaörsi az első hazai hipermarket, ahol a benzinkút mellett elektromos töltőállomás is üzemel. A töltőpontot a vásárlók díjmentesen használhatják.

„Egy elektromos autó töltése 1-2 órát is igénybe vesz, ezért kifejezetten célszerű bevásárlás közben kihasználni a parkolási időt. 2050-re a személygépkocsik 60-70 százaléka várhatóan elektromos lesz, ezért is fontos, hogy lehetőség nyílik az autók töltésére a bevásárlóközpontokban vagy a hipermarketekben is. Előnye a budaörsi áruház elhelyezkedésének, hogy a fővárosi agglomerációban található, így akár a napi, környezetbarát ingázáshoz is használható a töltőállomás. Reméljük, egyre többen fogják használni ezt a Magyarországon még kuriózumnak számító lehetőséget" – fogalmazott Jászay Tamás, az ELMŰ vállalatfejlesztési igazgatója.

vill_1.jpg

Az Auchan az elmúlt 16 évben mintegy 200 milliárd forintot fektetett be Magyarországon és közel 7000 főt foglalkoztat jelenleg. A vállalat célja, hogy újabb töltőállomásokat nyisson meg azok mellett az áruházak mellett, ahol még nincs benzinkút. Jelenleg a 19 áruház közül már 16 mellett található töltőállomás. Az idei 5 milliárd forint értékű beruházás feléből, mintegy 2,5 milliárd forintból 5 benzinkutat adott át a cég.


Bővebben: http://fn.hir24.hu/energia24/2015/01/13/vasarlas-kozben-ingyen-tankolhat/


2015. január 13. - Csodakutyáról nevezték el az elektromos Chevyt

Az alapjaitól újjáépített új Volt mellett egy elektromos hajtású tanulmányt is bemutatott a Chevrolet a Detroiti Autószalon. A koncepciójában és bizonyos értelemben formavilágában is a BMW i3 riválisának szánt autó sorozatgyártásáról egyelőre nincs hír, de a General Motors 30 ezer dollár (nyolcmillió forint) körüli alapárat képzelt el hozzá.

chevy.jpg

A névválasztás miatt az amerikai sajtó gúnyolódott egy sort az autón, a Bolt név ugyanis a csodakutyáé, aki a magyar mozikba már Volt néven érkezett meg. Nem mellesleg a szó még csavart is jelent, amely ugyan jelenleg még alapvető fontosságú alkatrész minden autóban, nem éppen a modernizáció szimbóluma.


Bővebben: http://www.origo.hu/auto/20150113-chevrolet-bolt-bemutato.html


2015. január 13. - Hibrid hajtással jön az új Honda NSX

Észak-Amerikában, a Honda ottani prémium almárkájának, az Acurának a színeiben mutatkozott be az NSX régen várt új generációja. Kevés autót vár ilyen lélegzetvisszafojtva a közönség: az eredeti NSX korának egyik legcsodálatosabb autója volt, a zseniális Ayrton Senna szívszerelme, egyike azon kevés japán autóknak, amelyek a tömegpiacon kívül képesek voltak elismerést kivívni maguknak.

vill3.jpg

A kilencvenes évek persze rég elmúltak, így a második szériának egészen más elvárásoknak kell megfelelnie, miközben meg kell őriznie elődje szellemiségét, és olyan közvetlen, mégis felhasználóbarát sportautóvá válni, amelyben a vezetőnek nincs félnivalója a volán mögött. 

Az egykori alumínium V6-os szívómotor helyébe most egy szintén hathengeres, de ikerturbós blokk lépett, amely mögé saját fejlesztésű, kilencfokozatú duplakuplungos sebességváltót akasztottak. A hajtáslánc szerves része a három villanymotorból álló hibrid komponens; az egészet különösen könnyű és merev, többféle anyagból készült vázszerkezetben helyezték el. A szénszálas padló alumíniumból és acélból készült térvázhoz csatlakozik, a gyártásnál az öntés és a kovácsolás előnyeit egyesítő, világelső folyamatot alkalmaztak.

vill3b.jpg

A legfontosabb újdonság a sport hibrid rendszer, amelyet a középkonzolon található Power gomb megnyomásával izzíthatunk be.
A száraz karteres benzinmotor ereje áttétel nélkül beépített villanymotor támogatásával hajtja a hátsó kerekeket, a villanymotor a lassításban és a fékenergia visszanyerésében is segít.


Bővebben: http://www.vezess.hu/hirek/honda-nsx-2016/57799/