Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 2. hét (01.05-01.11.)

2015.01.08

2015. január 05. - A Lexus GS 300h a legtakarékosabb, legzöldebb felső középkategóriás autó

A 2013 decembere óta piacon lévő modellt egy független, környezetvédelmi témákkal foglalkozó kuattóintézet és az Auto Test című autós lap közösen választotta a legjobbnak. A vizsgálat során nem csupán az autó fogyasztását vették figyelembe, hanem az autó teljes életciklása alatti környezeti terhelést. Magyarul a gyártástól, szervizelésen át egészen az újrahasznosításig, mindent megvizsgáltak és kivétel nélkül minden kategóriában jól szerepelt az autó.  

gs300h.jpg

Bővebben: http://newsroom.toyota.eu/newsrelease.do;jsessionid=79DA0D6BA4BB34CC51CAE3D5189058D9?&id=4173&allImage=1&teaser=lexus-gs-300-h-most-ecological-premium-middle&mid=204

 

2015. január 05. - 2020-ban tömegével jönnek az elektromos autók

Az autóipart előbb-utóbb az elektromos járművek határozzák majd meg, a Panasonic vezérének CES-en tett bejelentése szerint pedig pár év múlva már tömeggyártásról lesz szó. Természetesen a Tesla lesz a főszerepben.

Korábban már komolyan foglalkoztunk az elektoromos autókat gyártó Tesla Motors-szal, de nem csak az iparágban tett komoly lépései miatt, hanem azért is, mert komoly jelek mutatnak arra, hogy az Apple felvásárolja a céget. Ha ez nem történik meg, a Tesla akkor sem lesz megszorulva, hiszen egy Gigafactory névre keresztelt gyárat épít, amelyre csak az akkumulátorok fejlesztése miatt költenek 5-6 milliárd dollárt.

teslas.jpg

A gigagyár a Panasonic-kal együttműködésben épül, a japán technológiai cég vezetője, Joe Taylor ezért szólalt fel az ügyben a Las Vegas-i CES-en. A szakember elárulta, hogy a 2017-ben nyitó gyár a tervek szerint 2020-ban már olyan szintre juthat, hogy évi fél millió akkumulátort gyártson, tehát évente ennyi elektromos autót adhat el csak a Tesla. Ez a tavalyi adatokhoz képest 15-szörös növekedés. 

Bővebben: http://hvg.hu/tudomany/20150105_Ez_aztan_a_bejelentes_2020ban_tomegevel/


2015. január 07. - A Porsche egyelőre nem tervezi elektromos autó gyártását

A német Porsche sportautó gyártó nem tervezi kizárólag elektromos árammal működő autók sorozatgyártását a közeljövőben, így az sem várható, hogy versenyre kel az amerikai Teslával ebben. 

Wolfgang Hatz, a stuttgarti székhelyű autógyártó fejlesztési igazgatója szerint még a legjobb elektromos sportautók sem képesek óránként 150 kilométernél nagyobb sebességre, ezenkívül "ma még túl kevés az elektromos autókkal levezethető távolság, ennek a sportautók esetében legalább a 350-400 kilométert el kellene érnie".

A fejlesztési igazgató szerint az akkumulátor technológia még nem tart ezen a szinten, valamint a jelenleg elérhetőknél kisebb és könnyebb elemekre is szükség volna.

Bővebben: http://sg.hu/cikkek/109902/a-porsche-nem-tervezi-elektromos-auto-gyartasat


2015. január07. - A Mercedes már a XXII. században jár

Büszkék lehetünk az európai iparra, mert az autógyártóink fantasztikus bemutatókat tartottak a világ legfontosabb technológiai rendezvényén. Most kell elkezdeni gyűjteni egy okosautóra, mert még öt évet várni kell a megjelenésükre, és nagyon drágák is lesznek.

Az Audi A7 Sportback prototípusa 880 kilométert tett meg robotpilótával a Szilícium-völgy és Las Vegas között, amihez külön engedélyt kellett kérni a Kalifornia és Nevada közlekedési hatóságaitól. Hogy a "Jack" névre keresztelt autó a csúcsforgalomban araszolva és 110 km/órával is önállóan tudjon közlekedni, az Audi, a Volkswagen és a Stanford Egyetem által közösen kifejlesztett műszereket kellett beleépíteni: radarokat, lézerszkennereket és 3D videokamerákat.

 

Az Audi A7 inkább a mai autókra hasonlít, még az a látványos dudor is hiányzik a tetejéről, amit a Google használ a robotvezérelt autóin. Ezzel szemben a Mercedesnél azt akarták kihangsúlyozni, hogy nekik már a következő évszázadra is vannak terveik.

Bővebben: http://index.hu/tech/szemlemorzsa/2015/01/07/a_mercedes_mar_a_xxii._szazadban_jar/