Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 53. hét (12.29-01.04.)

2014.12.31

2014. december 29. - Károsabb lenne a villanyautó a benzinesnél? Haha!

Időnként felbukkan a hír a sajtóban, hogy a villanyautók károsabbak a benzineseknél, dízeleknél. Ezúttal az Economist közölte le a szokásos elrettentő cikket az elektromos autók alattomosságáról. Itt: http://www.economist.com/news/science-and-technology/21636715-why-electric-car-may-be-much-dirtier- petrol-one-cleaner-what

jorossz.jpg

Aki nem szeretne kattintani, vagy NAV-os, annak a lényeg: egy tanulmány szerint bizony az elektromos autók teljes életciklusuk során, ha működésükhöz szénerőművekből származó elektromos energiát használnak, Háromszor Annyi Embert Ölnek Meg szennyezéssel, mint a benzines autók! A cikk alcíme: Miért lehet egy elektromos autó jóval mocskosabb, mint egy benzines? A cikk egy kis oszlopdiagrammal is bizonyítja, hogy aki elektromos autóval jár, az tulajdonképpen tömeggyilkos.

Bővebben: http://verde.444.hu/2014/12/29/o-azok-a-rohadt-gyilkos-elektromos-autok/

 

2014. december 30. - A Teslák hatótávja lassan eléri egy dízelautóét

Az elektromos autóknál a legnagyobb problémát a hosszú töltési idő mellett a korlátozott hatótávolság jelenti: sokszor – főleg kedvezőtlenebb körülmények között, például hidegben – alig 100 kilométeres gyakorlati értékekről beszélhetünk. Mindez jelentősen lekorlátozza a tiszta villanyos modellek használati értékét. Az elektromos autók gyártására specializálódott Tesla mindig komolyan vette a hatótávolság kérdését, s modelljei már most is messze a legjobbak között vannak.

tesla.jpg

Az amerikai cég persze nem elégszik meg ennyivel, és Elon Musk vezérigazgató a napokban bejelentette, hogy tovább kívánják növelni négykerekűik hatótávolságát. A legnagyobb fejlődést a kétüléses Roadster esetében figyelhetjük meg. A nyitható tetejű sportkocsi jelenlegi, 6821 cellás lítium-ionos akkucsomagja a gyári adatok szerint mintegy 392 kilométerre elegendő energiát képes a sofőr rendelkezésére bocsátani, a cél több mint másfélszer ennyi. A jövő évben esedékes frissítés során a Tesla közel 400 mérföldre, vagyis 644 kilométerre kívánja növelni a hatótávot.

Bővebben: http://mno.hu/autopult/a-teslak-hatotavja-lassan-a-dizeleket-ostromolja-1265360

 

2014. december31. - Airwheel elektromos járgány teszt

Az Airwheel tulajdonképpen nem igazi újdonság, csak egy újabb márka az őseredeti Solowheel klónjainak sorában. És hogy mi az a Solowheel? Amerikai találmány, mint a Segway, csak elméletileg sokkal praktikusabb – ugyanakkor sokkal nehézkesebben használható. Az egyetlen kerékben van egy agymotor, rajta egy lítium-ion akkumulátor meg giroszkópok, amik a motor előre-hátra hajtásával kiküszöbölik az előre-hátra billegés mozgásait. Viszont oldalirányban tehetetlen a gép, csak mozgás közben lehet egyensúlyban tartani, ha megállunk, felborul.

airwheel.jpg

De hol vagyunk még attól – elindulni is baromi nehéz vele, hosszas gyakorlásra van szükség, hogy az ember ráérezzen a balanszra. Most viszont megkaptuk a magyar importőrtől az Airwheel Q3 nevű modelljét, amelynek ugyan látszatra két kereke van, valójában ez a két biciklikerék ugyanazon a dobon, egymáshoz képest fixen áll egymás mellett. A pár centis nyomtáv mégis elég ahhoz, hogy a felszállás és a kis sebességű egyensúlyozás sokkal-sokkal könnyebben menjen, mint a valóban egykerekű Airwheeleknél. Igazi belépőmodell ez a két lábszár közti motoros egykerekezés világába, aki ezen a gépen eltölt pár órát, legurul pár tucat kilométert, alighanem lelkesen upgrade-el majd egy erősebb és tényleg csak egy kerekű ilyen izére. Már persze akkor, ha ő is beleesik a kissé elmebeteg cucc célcsoportjába.

Bővebben: http://verde.444.hu/2014/12/31/airwheel_teszt/