Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 50. hét (12.08-12.14.)

2014.12.11

2014. december 8. - A BMW i8-as a Top Gear Év autója

A világszerte elismert Top Gear magazin a forradalmian innovatív BMW i8 modellt választotta meg a 2014-es Év Autójának. A plug-in hibrid sportautó szoros versenyben, számos más prémium- és luxusautó-gyártó modelljét maga mögé utasítva hódította el az abszolút győzelmet.

bmwi8.jpg

A Top Gear magazin szerkesztősége a BMW i8 kiugróan széleskörű képességeivel indokolta döntését. A 231 lóerős, turbófeltöltővel lélegeztetett, 1.5 literes háromhengeres benzinmotor és a 131 lóerős elektromos motor kettőse vérpezsdítően intenzív gyorsulást, és mint ilyen, lélegzetelállító vezetési élményt garantál, mindezt a BMW EfficientDynamics filozófia alapelvei szerint, rendkívüli, kilométerenkénti mindössze 49 grammos emissziós és 100 kilométerenkénti csupán 2,1 literes átlagfogyasztási értékekkel párosítva.

„A BMW az autóipar történetének meghatározó mérföldköve, egy izgalmas és pozitív jövő hírnöke. Az i8 nem csupán egy autó – sokkal több annál. Az a fajta jármű, amit ünnepelnünk kell, hiszen egy csodálatos látomás a jövőből, itt, a jelenben. Átütő erejű sikertörténete és a szerkesztőség egyöntetű döntése alapján ez évben a BMW i8 a Top Gear magazin Év Autója” – mondta Charlie Turner, a Top Gear magazin főszerkesztője.

Bővebben: http://www.autosforum.hu/automarka/bmw/3992-a-bmw-i8-ev-autoja-top-gear.html


2014. december 8. - Zöld rendszámot kaphat több tucat autó

Zöld rendszámot javasol az elektromos autók számára a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).

Néhány tucat tisztán elektromos autó van forgalomban Magyarországon - mondta a Napi Gazdaságnak Erdélyi Péter, az MGE elnöke. Nemcsak a kis számuk miatt nem tűnnek ki ezek a környezetterhelés szempontjából kedvező adottságokkal rendelkező járművek a sokaságból, hanem azért sem, mert megjelenésükben semmiben sem különböznek a "hagyományos", benzines társaiktól.

A megkülönböztetésnek pedig fontos szerepe lehetne, ezért szakmai szervezetek azt javasolják, hogy zöld rendszámot kapjanak az elektromos autók. Ez azért lenne praktikus, mert a jelenlegi rendeletek alapján az elektromos járművek használhatják a budapesti buszsávokat, illetve kedvezményesen vehetik igénybe a parkolókat is. 

Bővebben: http://www.penzcentrum.hu/utazas/zold_rendszamot_kaphat_tobb_tucat_auto.1042930.html 


2014. december 8. - Kiderült a nagy titok

Az elektromos autók, ha nem is rohamosan, de kétségtelenül terjednek. Csak a Nissan LEAF-ből eddig több mint 30 ezer kelt el az európai piacon. Sokakat azonban visszatart, idegenkedésüket fokozza az akkumulátorok körül kialakult misztérium, nevezetesen az, hogy ha szükséges, mennyibe is kerül a cseréjük. A Nissan megadta a választ a kérdésre. 

leaf.jpg

Fokozott várakozás, nem ritkán találgatások előzték meg a mostani bejelentést, miszerint a brit LEAF tulajdonosok 4920 fontért, azaz nem egész 2 millió forintért tudják a teljes akkumulátor csomagot kicseréltetni, ha szükségessé válik. Az ár abban az esetben érvényes, ha a korábbi, meghibásodott akkupakkot leadják a szervizben, különben ezer fonttal drágább lenne a művelet.

Bővebben: http://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/kiderult_a_nagy_titok.207562.html


2014. december 10. - Percek alatt tölthető busz a Volvótól

A hamburgi Hochbahn AG december elején mutatta be a három új szerzeményt. Az elektromos-hibrid hajtású Volvók úgynevezett "plug-in" technológiával működnek, míg elektromos energiaellátásukat a Siemens biztosítja. Az új járművek Alsterdorf és az újonnan épült elektromos autóbusz végállomás között közlekednek majd. 

busz.jpg

A "plug-in hibrid" technológia lényege, hogy olyan akkumulátorokkal szerelték fel az autóbuszt, melyek a tetőn található áramszedő sínek segítségével tölthetők újra. Így ezek nem csak a dízelmotor által, illetve fékezéskor töltődnek, hanem külső energiaforrásból is nyerhetnek energiát. A nagyobb tárolókapacitású, lítiu-ionos akkumulátoroknak köszönhetően az autóbusz akár 7-10 kilométert is képes tiszta üzemmódban megtenni. A 7900-asban az 150 kilowatt összteljesítménnyel rendelkező elektromotorok mellett egy 5 literes dízelmotor dolgozik. 

A jármű Wifi-kapcsolaton keresztül automatikusan kommunikál a töltőállomással, melyek azonosítják az akkumulátor töltöttségi szintjét. Az áramszedők a töltőoszlopba vannak beépítve és amikor a busz elég közel ér a töltőponthoz, elég csak a rögzítő féket aktiválni, hogy a töltés automatikusan elkezdődjön. A töltőoszlop áramszedői leereszkednek a jármű tetején levő sínekre, a busz földelése ekkorra már megtörténik és megkezdődik a töltés, melyet a rendszer folyamatosan szabályoz és illeszt az adott töltöttségi szinthez és akkumulátor típushoz.

Bővebben: http://www.vezess.hu/haszonjarmu/percek-alatt-toltheto-elektromos-busz/57084/


2014. december 10. - Konnektoros hibrid sportmodellek a Peugeot-Citroëntől

Városban károsanyag-kibocsátás nélkül, országúton nagy távolságon, dinamikusan vezethető: ezt az álmot jelenleg csak a konnektorról tölthető hibrid modellek képesek beváltani, ezért a PSA csoport is ezt az utat követi sportos modelleivel, mondta brit újságíróknak Carlos Tavares elnök-vezérigazgató.

quartz.jpg

A főnök sem műszaki részleteket nem árult el, sem az érintett típusokról nem nyilatkozott, ám utalt arra, hogy elsősorban alsóbb méretosztályokban szeretnének érvényesülni. A fejlesztésben egyébként a Peugeot versenysport-részlege is fontos szerephez jut majd; az ő közreműködésükkel épült meg annak idején az RCZ R sportkupé.

Bővebben: http://www.vezess.hu/hirek/konnektoros-hibrid-sportmodellek-peugeot/57116/


2014. december 10. - Célzottabbak a környezetkímélő újítások a lyoni szakkiállításon

Folyamatosan változó világunkban kell megküzdeni a környezetvédelmi és az energetikai kihívásokkal.

A Pollutec elnevezésű szakkiállítást a franciaországi Lyon városában tartják. Több mint 30 országból kétezer kiállító van jelen, mondhatjuk, hogy a zöld technológia fontos képviselői. A rendezvény jó alkalom az eszmecserére is a felelőségteljesebb ipari termelésről, a környezetbarátabb közszolgáltatásokról, a városokban jobb életkörülmények megteremtéséről.

Egy francia cég innovatív töltőállomást mutatott be, elektromos autók számára. Egy különleges azonosítókártya és okostelefon használatával a vezetők feltölthetik a szerkezetet, miközben összesítés készül az energiafogyasztásról. Választhatják azt is, hogy például éjszaka töltik fel autójukat, amikor az áram díja alacsonyabb.

Gyakran látjuk, hogy a kukásautók szinte üres szemeteseket emelgetnek, ami idő- és energiapazarlás. De itt egy szenzor, ami jelzi, hogy mennyire vannak tele a kukák. A jelenlegi hulladékgyűjtés rendszere szinte mindenfelé állandó útvonalakon és állandó időrendben történik, nem aszerint, hogy mennyi szemét keletkezett az elszállítási helyeken. Egy finn cég mutatta be azt az ultrahangos drótnélküli érzékelőt, amelyek a szemétgyűjtő tartályok 

telítettségét figyelik, és az adatokat továbbítani képesek egy központba. Ezek után a központ képes az igényeknek megfelelő elszállítási tervet készíteni, így a kukásautók sokkal nagyobb kihasználtsággal járhatnak, ami akár 50 százalékos megtakarítással is járhat. 

Bővebben: http://hu.euronews.com/2014/12/09/ok-celzottabbak-a-kornyezetkimelo-ujitasok-a-lyoni-szakkiallitason/


2014. december 10 - A Panasonic megva­lósí­totta a jövő városát

3000 ember számára készítettek számítógépek által vezérelt világot, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A társaság által megálmodott új település Tokió déli részén épült fel. Hivatalos neve Fujisawa Smart Town és elővárosnak minősül. A projektet még 2011-ben jelentette be a Panasonic. A várost hivatalosan a héten nyitották meg, egy egykori gyárterület helyén található. A település alapterülete 190 000 négyzetméter. A projektre eddig több mint 400 millió eurót költött a társaság, az első lakosok ez év elején költözhettek be.

A PanaHomes nevű otthonokban tucatnyi szenzor méri a fényviszonyokat és figyeli a lakók mozgását, hogy optimálisan szabályozni lehessen az áramfogyasztást. A saját fejlesztésű klímaberendezések, hűtőszekrények és televíziók automatikusan eljuttatják az adatokat a világhálóra és a fogyasztásukat hozzáigazítják a külső körülményekhez. A vécék önmagukat tisztítják és mindent az óriáscég energiarendszere irányít.

Az intelligens életstílus része az autók megosztása is: a kapott táblagépek segítségével bárki megvizsgálhatja, hogy melyik elektromos autó érhető el éppen. A gépkocsikat bárhol fel lehet tölteni. A hosszú távú cél az, hogy a város 100 éven át önellátó legyen. A pozitívumok mellett vannak negatívumok is. A házak, illetve a szenzorok lehetővé teszik a lakók életének folyamatos megfigyelését és a mozgási profiljaik elkészítését. Mindez meglehetősen kiszolgáltatottá teszi a felhasználókat és a központi vezérlőrendszer vonzó célpont a hackerek számára. 

Bővebben: http://sg.hu/cikkek/109360/a-panasonic-megvalositotta-a-jovo-varosat