Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 48. hét (11.24.-11.30.)

2014.11.27

2014 november 24. - A DHL meghirdette a Blue Sky Transport Design Díjat

A DHL meghirdette a Blue Sky Transport Design Díjat, melynek célja a közlekedés ökológiai lábnyomának csökkentése és fenntarthatóságának támogatása. A felhívásra már ismert tervezők és feltörekvő tehetségek pályázatait várják világszerte, melyek megoldást kínálnak a fenntartható közlekedés kihívására.

A FIA Formula E bajnokság, a világ első elektromos autóversenyének környezettudatos szemléletét alapul véve, a jelentkezőknek egy elektromos közlekedési eszközt kell megtervezniük, magán-, köz-, vagy kereskedelmi használatra. A díjátadó ceremóniára 2015. június 28-án a FIA Formula E bajnokság utolsó állomásán, a londoni versenyen kerül majd sor, a nyertes 10 000 font (3,8 millió forint) értékű ösztöndíjat kap elismerésül.

48_3.jpg

A beérkezett pályázatokat a Formula E, a DHL, az Andretti FE versenycsapat és a Wired magazin elismert képviselőiből álló zsűri értékeli majd. A zsűri elnöke a világhírű logisztikai tervező, Paul Priestman, aki a díjnyertes dizájn ügynökség, a PriestmanGoode alapítója is egyben.

Bővebben: www.blueskyaward.com


2014. november 25. - Ez lenne az elektromos autók Dacia Loganja?

Kétségkívül előremutató dolog az elektromos autózás, leszámítva, hogy drága, alacsony a járművek hatótávja, ráadásul az is csak valamiféle elméleti érték. Azonban kompromisszumot sokan kötnének, ha legalább olcsóbb lenne.

48_1.jpg

A kínai Zotye Auto éppen erre tesz kísérletet Cloud 100 elnevezésű modelljével. Alapjában véve a modell nem más, mint egy Suzuki Alto, egy miniautó négy ajtóval és öt üléshellyel, városi közlekedésre. A menetjellemzőiben is abszolút ezt teljesíti, hiszen a maximális sebessége 85 km/h. Az elméleti hatótávja nem rossz 150 km elvileg, ami nagyjából 10 kWh-s 100 kilométerenkénti fogyasztást jelent esetében. A töltés szokásos módon háztartási feszültségről 6-8 óra, míg 380 voltos csatlakozásról egy óra alatt feltölthető 80 százalékra.

48_2.jpg

Ami az árát illeti, a 20 ezer euró körüli összeggel az elektromos autók közt sem számítana kiugróan olcsónak, ám úgy, hogy Kínában alaposan megtámogatják állami szubvencióval, a Cloud 100 ára elvileg 6400 euróra jön ki a vásárlóknak.

Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20141125_Olcso_elektromos_auto


2014. november 25. - Alig van töltő Romániában

Lelenleg még 100 darab elektromos autó sincs Romániában forgalomba helyezve, hibridből pedig 2800 körüli rója a román utakat. 2020-ig 10 ezer töltőállomást kellene üzemképessé tenni Romániában. Jelenleg csupán kettő működik: egy Bukarestben és egy Brassóban. További néhány ilyen töltőállomás magáncégek tulajdonában van, amelyek elektromos autókat vásároltak. A bukaresti töltőállomás az Egyesülés tere mögött, a Transelectrica mellett található, és még 2011 nyarán átadták.

electriccar.jpg

Bővebben: http://think.transindex.ro/?p=36116


2014. november 26. - Nyomul a Tesla! - Kettészakad az autóipar?

Egyre inkább úgy tűnik, hogy válaszút elé érkezett az autóipar, ahol mindenkinek el kell döntenie, hogy merre megy tovább: az elektromos vagy pedig a hidrogén hajtás mellett teszi le a voksát, ha alternatív hajtástechnológiáról van szó. Vannak, akik szilárdan ragaszkodnak eredeti elképzelésükhöz és szövetségekkel erősítik vezető pozíciójukat. Van, aki több vasat tart a tűzbe és természetesen vannak azok, akik vállalva a körhátrányt, inkább a biztosra mennek. 

Az egyik nagy táborba tartoznak azok, akik az elektromos hajtás mellett tették le a voksukat, ilyen a BMW is. A németek rohamléptekben törnek előre az elektromos járművek piacán, létrehozták az "i" almárkát, melynek két bevezető modelljét, az i3-at és az i8-at, amiért sorban állnak a vásárlók. A legfrissebb hírek pedig már arról szólnak, hogy összeállhatnak az iparág vezető szereplőjével, a Teslával. Erről az amerikai elektromosautó-gyártó első embere, Elon Musk beszélt a Der Spiegelnek adott interjújában.

villanybmw.jpg

A Daimler is nagy fantáziát látott korábban az elektromos hajtásban, 2009-ben a németek segítették ki a csőd szélére került Tesla Motorst és így részesedést is szereztek a társaságban, illetve több saját projektet is végigvittek (elektromos Smart, B-osztály). A korábbi lelkesedés viszont kezd alábbhagyni, a németek ugyanis eladták maradék részesedésüket a Teslában. "Elégedettek vagyunk a Tesla-befektetésünkkel, de nem szükséges megtartani ahhoz, hogy fennmaradjon a partnerség és a technológiai együttműködés" - indokolta a döntést a Daimler pénzügyi igazgatója, Bodo Uebber. A háttérben ugyanakkor több lehet, mint egyszerű racionális pénzügyi döntés. A Daimler vélhetően több vasat akar majd a tűzbe tartani, így nemrég partnerségi megállapodást kötött a Shellel, melynek keretében 2023-ig 400 hidrogéntöltő állomást hoznak létre Németországban.

Az autógyártók másik nagy tábora az üzemanyagcella-hívőké, közéjük tartozik a Toyota, a világ legnagyobb autógyártója is. A japánok már évekkel ezelőtt megmondták, hogy a hidrogén hajtásban hisznek és az elektromos autóknak nem jósolnak nagy jövőt. Ebben a szellemben fejlesztették saját modelljüket, a Toyota Mirait, ami a világ második hidrogénhajtású modellje, ami tömeggyártásban készül. A jármű idén decemberben debütál Japánban, míg Amerikában és Európában 2015 közepén kerülhet a szalonokba. Ugyanakkor a vállalat is tisztában van azzal, hogy a hidrogén hajtású járművek rohamos terjedését több tényező is gátolhatja.

Bővebben: http://www.portfolio.hu/vallalatok/autoipar/nyomul_a_tesla_ketteszakad_az_autoipar.206997.html

 

2014. november 27. - Tarlós: Az új autó eladások száma folyamatosan növekedik

A főpolgármester szerint véget ért a 2008 óta tartó recesszió, amelyben az autókereskedők 60 százaléka ment tönkre. Tarlós István a Mobilitás autókiállítás és vásár megnyitóján elmondta, az utóbbi tizennégy hónapban újra és folyamatosan emelkednek az új autó eladások. Hozzátette, a kiállítás és vásár megrendezése is a kedvező folyamatokra utal, hiszen tíz éves szünet után rendezik meg ismét a húsz kiállítót és huszonnégy márkát felvonultató eseményt.

Tarlós István hangsúlyozta, a főváros új közlekedési stratégiája nem akarja ellehetetleníteni az autós közlekedést, a társadalmi vitára bocsátott dokumentummal az élhető környezet megteremtése mellett a kiszámítható közlekedést, a főváros és környéke közötti kapcsolat erősítését szeretnék elérni.

„Az autózásban olyan áttörés kezdődött, mint ami az 1930-as években az elektromos vasúti hajtásban indult el” - jelentette ki Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, a kormány elektromobilitással kapcsolatos terveit ismertetve. Aa . "A kormány támogatja az elektromos hajtású közlekedést, s azt, hogy Magyarország vezető szerepet játsszon ebben a Közép-Kelet-európai régióban" - tette hozzá, az ezt segítő Jedlik Ányos tervet ismertetve.

Bővebben: http://magyarhirlap.hu/cikk/10384/Tarlos_Az_uj_auto_eladasok_szama_folyamatosan_novekedik