Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 45. hét (10.03.-10.09.)

2014.11.06

2014. november 03. - Elektromos autót kapnak a hivatalnokok

Jövő évtől a hivatali flották negyedét elektromos autóknak kell alkotniuk Dél-Koreában. A távol-keleti ország drasztikus károsanyag-kibocsátás-csökkentést tervez a következő évekre, ennek része a szabályozás, amelytől nem utolsó sorban új munkahelyeket is remélnek.

 

kia_jpg_1.jpg

A dél-koreai ipari és kereskedelmi minisztérium közleménye szerint a döntés azt jelenti, hogy gyakorlatilag már holnaptól valamennyi minisztériumnak és állami intézménynek, beleértve még az állami egyetemeket is, már ezt a szabályt kell figyelembe venniük az új autók vásárlásánál, illetve bérlésekor. A minisztérium reményei szerint ezzel nem csak levegőtisztaság területén érnek el javulást, de a mesterségesen serkentett piaccal segítik majd az elektromos autózáshoz kapcsoódó infrastruktúra kiépülését is.

Bővebben: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/11/03/a_hivatalnokok_negyede_elektromos_autot_kap_del-koreaban/

 

2014. november 04. - 30 méter alatt százon a legfürgébb elektromos autó.

Gyorsulási rekordot állított föl egy svájci elektromos autó: kevesebb, mint két másodperc alatt érte el álló helyzetből a 100 kilométeres óránkénti sebességet. A Grimsel nevű versenyautó 30 méternél rövidebb úton, 1,785 másodperc alatt gyorsult fel 0-ról 100 kilométeres óránkénti sebességre – olvasható a zürichi Műszaki Egyetem (ETH) hétfői közleményében.

A járművet az ETH és a Luzerni Műszaki Egyetem hallgatói fejlesztették. A karbonszálas autó súlya mintegy 168 kilogramm, teljesítménye körülbelül 200 lóerő.

Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20141104_Video_30_meter_alatt_van_szazon_a_lefurge

 

2014. november 05. - Megérkeztek Magyarországra az elektromos BMW-k.

Autószalon nyílt az autószalonban a Könyves Kálmán körúton. A Wallis Duna BMW-márkakereskedésében ugyanis egy száz négyzetméteres, szeparált kis teremben immár magyar földön is teljesen hivatalosan tekinthető meg a BMW i almárkájának egyelőre két létező modellje, az i3 kompakt városi elektromos autó és az i8 szupersportkocsi. A szalonban kifejezetten az i-kkel foglalkozó értékesítő munkakör-megjelölése maga a tipikus német humor két szóban: Product Genius, azaz Termékzseni.

 

bmw.jpg

Az i modelleket a nemzetközi kampányelemekkel népszerűsítik itthon is: "born electric", szólnak oda a Volkswagennek, Mercedesnek (elektromos Golf, elektromos B), vagyis a két i nem egy-egy meglévő modell villanyos változata, hanem eleve elektromosnak (vagy hibridnek) tervezett jövőautó. Ez az "új prémium", vagyis a fenntarthatóság jegyében készült autók az igazán menők, mondják, amit olyan egzotikus dolgokkal lehet alátámasztani, mint az i modellek olívalevél-kivonatban cserzett bőrkárpitjai. "Sheer driving pleasure", vagyis a villanyautók semmihez nem hasonlító nagy alapnyomatéka és a váltásmentes gyorsítások nemhogy rombolnák a BMW-s fílinget, inkább még hozzá is tesznek. És ez is jogos: a józan városi autónak szánt i3 0-ról 60-ra jobban gyorsul, mint az M3, tehát hülye mítosz, hogy a villanyautók unalmasak. És így tovább: marketingből elég profi ez a márka.

Magyarországról némely ügyekben elég távolinak látszik Európa - nincs ez másként ez elektromos mobilitás eddigi terjedésével sem. Az állam totális közönye, a nagyjából évszakonként belengetett, senkiselátta Jedlik Ányos terv lebegtetésével fennálló bizonytalanság és a nagyon lassan épülő töltőhálózat miatt csak pár mindenre elszánt kalandor és persze pár elektromos közműcég merészelt eddig komoly, új, drága villanyautót venni itthon. (Németországban kb. 12 ezer villanyautó van jelenleg, nálunk kevesebb mint 50, mármint ötven darab.)

No de majd most! A kék-fehér embléma vonzerejével a villanyautó intézménye talán ki tud lépni végre abból az általános lesajnáltságból, aminek valamiért nálunk eddig örvendett. A BMW nálunk egyrészt a vágyott jómód egyik szinonimája, másrészt sikeres márka is; októberben átadták az 1608-adik új kocsit is idén itthon, amivel már most éves rekordot döntött a cég a hazai piacon. És egy huszon-milliós X5 mellé második autónak nem szürreális elképzelni egy 12 milliós i3-at.

Bővebben: http://www.vezess.hu/magazin/bmw_i_magyar_bemutato/56223/

 

2014. november 05. - Magyarország is részt venne az elektromos autók elterjesztésében

Magyarországon a legnagyobb járműgyártó vállalatok és beszállítóik többsége jelen van, a kormány célja, hogy 2018-ig húsz autóipari innovációs központ legyen az országban – mondta el szerdán egy autóipari szakkiállításon Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter. Idén második alkalommal rendezik meg az Automotive Hungary járműipari szakkiállítást Budapesten. A kiállításon olyan cégek vesznek részt, mint az Audi Motor Hungaria Kft., a Magyar Suzuki Zrt., a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft., az Opel Magyarország Kft. és számos beszállító, kutató-fejlesztő, járműipari informatikai vállalat.

 

varga_mti.jpg

Varga Mihály szerint fontos találkozópontja lehet a kiállítás a magyar autóipari szereplőknek. Magyarország kiemelt érdeke, hogy a járműgyártás megőrizze az elmúlt évek lendületét: a piacon 726 vállalat működik, amelyek közvetlenül 120 ezer munkalehetőséget biztosítanak, és az autóipar adta a 2013-as bruttó hazai termék (GDP) 10 százalékát, az export 18 százalékát.

Varga Mihály hangsúlyozta, hogy a korszerű szakképzés nélkülözhetetlen, ezért olyan szakképzést szeretnének, amely alkalmazkodik a vállalatok igényeihez. A kormány a duális képzési rendszer kiterjesztése mellett döntött, már hétezer vállalathoz mehetnek gyakorlati képzésre a tanulók.

Magyarország részt kíván venni a hibrid és elektromos autók elterjedésében is, ezt a célt szolgálja a Jedlik Ányos-terv.

Bővebben: http://mno.hu/gazdasag/husz-autoipari-innovacios-kozpont-a-cel-1256904