Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 43. hét (10.20.-10.26.)

2014.10.23

2014. október 20. - Takarékos, könnyű és megfizethető: Visio.M

Pofás, biztonságos, megbízható és megfizethető elektromos autót tervez a Visio.M. A kétszemélynek és csomagjainak elegendő teret adó autó 160 kilométeres hatótávval, 120 km/órás csúcssebességgel, 15 kW-os villanymotorral egész barátságos darab lehet. Az ülések mögé épített akksicsomagja 85 kilogrammot nyom és sima 230 voltos konnektorból 3-4 óra alatt feltölthető. Kasztnija üresen 450 kilogram és főként szénszálas műanyagból, alumíniumból késült, ablaki üveg helyett polikarbonátból készülnek.

 

villany_4.jpg

Bővebben: http://phys.org/news/2014-10-electromobility-efficient-safe-visiom-consortium.html

2014. október 21. - Terjedhet a villanytaxizás

A Graphisoft Park a Budapest Taxival és a Nissannal közösen létrehozta Budapest első "eTaxi Droszt"-ját, ahol nemcsak a villanyhajtású taxik, de a többi elektromos autó is tölthető. A beruházás mintegy 15 millió forintba került. Kedden adták át. Az elektromos autók és taxik töltésére alkalmas töltőoszlop átadásán a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára elmondta, a kormány fontolgatja, hogy a taxitársaságokat a későbbiekben kötelezné meghatározott arányban elektromos gépkocsik beszerzésére, hogy csökkentse a városi légszennyezést.

 

nissan_1.jpg

Glattfelder Béla megjegyezte: a taxiközlekedés az a terület, ahol nagyon hamar kifizetődővé válik az elektromos autók használata, mivel jelentősen csökkenthető az üzemanyag- és a karbantartási költség is. Ez annál is inkább így van, hiszen jelenleg az eddig telepített töltőoszlopoknál ingyen tölthetőek fel a járművek akkumulátorai. Ez az oszlop az ötödik nyilvános "villámtöltő", ami leggyorsabb töltési módot kínálja a villanyautókra Magyarországon.

Bővebben: http://www.vezess.hu/hirek/terjedhet-villanytaxizas/55875/

2014. október 22. - Baj lehet a villanautók elterjedéséből

Nem, nem az autókkal lehetnek problémák, hanem az elektromos rendszerrel. Ha jelentősen nő az elektromos autók száma, akkor már komoly problémát okozhat az elektromos hálózatnak az autók töltése. Bár jellemzően a villanyautókat csúcsidőn kívűl, éjszakai áramról, a garázsban töltik a felhasználók, ha mindenki így gondolkodik, és egzserre kezdi majd el a töltést több száz autó, akkor az már akár fennakadást is okozhat az elektromos hálózat működésében.

 

villany_2.jpg

A probléma megoldására összeállt nyolc, konnektorból tölthető elektromos, vagy hibrid autót gyártó cég és azt vizsgálták, hogyan működhetne egy olyan rendszer, ahol az elektromos hálózat nagyobb terhelésekor az autó egy ideig felfüggeszthetné a töltést, majd később folytathatná.

Bővebben: http://www.usatoday.com/story/money/cars/2014/10/22/ford-electric-cars-charging/17705927/

2014. október 22. - Török elektromos autó 436km-es hatótávval

Az Isztambuli Egyetem török gyártású, 500 kilométer hatótávú villanyautó elkészítésén dolgozik. A T-1-es fantázianevű járgány nemrég Isztambulból Ankarába (436 km) jutott el, egyetlen feltöltéssel. A háromüléses, 500 kilogram tömegű járgány 120 km/órás csúcssebességre képes, akksipakkja 30 kWh-ás, töltse 4 órát vesz igénybe. A prototípus elkészítése 200 ezer dollárba került.

 

villany_3.jpg

Bővebben: http://insideevs.com/turkish-electric-car-travels-436-km-single-charge/