Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 42. hét (10.13.-10.19.)

2014.10.15

2014. október 14. - Világrekordot döntött az elektromos autó

Ausztrál egyetemi hallgatók megdöntötték az elektromos autók 500 kilométeres távon mért sebességrekordját. Az Új-Dél-Walesi Egyetem (UNSW)  több mint száz, különböző műszaki alapképzéseken részt vevő hallgatója vett részt a jármű elkészítésében, amellyel júliusban sikerült  megdönteni az eddigi rekordot, az eredmény hivatalos elismerése azonban mostanáig váratott magára a Nemzetközi Automobil Szövetség részéről.

 

42-1.jpg

Az elektromos autó egyetlen feltöltéssel csaknem 107 kilométer/órás átlagsebességet produkált 500 kilométeres távon, amivel jelentősen  megdöntötte a magát 26 éven át tartó 73 kilométer/órás rekordot.

Bővebben: http://www.vezess.hu/hirek/vilagrekordot-dontott-elektromos-auto/55716/


2014. október 14. - 800 lóerős lenne az olasz elektromos szuperautó

Úgy tűnik a Tesla sikerén és a nagy márkák elektromos autóin, a LaFerrarin, a McLaren P1-en felbátorodva egyre többen vágnak bele hasonló  projektbe. Érdekes módon a kis cégek is sorban állnak, hogy bemutassák ilyen autóikat. Ott a horvát Rimac One, vagy az amerikai Renovo.

 

lavinia2.jpg

Ilyen a Lavinia elektromos szuperautót megálmodó a Tecnicar olasz gyártó is. A tervek merészek, 800 lóerő és 3,5 másodperces 0-100-as  sprintidő, 300 Km/h-s végsebességgel. A motor erejét a hátsókerekere vinnék át és a kocsi hatótávja a tervek szerint 300 km feletti lenne. 

 

lavinia1.jpg

A szicíliai manufaktúra nem teljesen kezdő, jelenleg is elektromos járműveket gyárt, igaz turistákat szállító kisvonatok, hajók vannak a  portfoliójában inkább, mint szélsebes villanyautók. 

Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20141014_800_loeros_lenne_az_olasz_elektromos_szup


2014. október 14. - Húsz évig bírja az új akkumulátor

Öt perc alatt tölthető, többgenerációnyi kütyüt is túlél az új lítiumtelep. Két éven belül megjelenhet.

A szingapúri Nanyang Technológiai Egyetem kutatói az akkumulátorok két leggyengébb pontját erősítették meg: a lassú töltést és a rövid  élettartamot. Mindkettő az elektromos autókat sújtja leginkább, de a fejlesztés érezhető változást hozhat a mobileszközökben is.

 

20141014akkumulator-liion.jpg

Néhány perc alatt feltankolunk árammal

Átlagosan egy elektromos autó töltése minimum 4 óra, ez jócskán megnehezíti a nagyobb távolságok megtételét. Amikor pedig elhasználódnak,  roppant költséges a cseréjük. A szingapúri egyetem kutatóinak a negatív érintkező, az anód csatlakozásának fejlesztésével sikerült  javítaniuk a lítiumion-akkumulátorokat – úgy tűnik, ez az egyik szűk keresztmetszet. Az új technológiával 5 perc alatt 70 százalékosra  tölthető majd fel az akkumulátor.

Bővebben: http://www.origo.hu/techbazis/20141014-uj-generacios-akkumulator-20-ev-elettartam-5-perc-toltesi-ido.html


2014. október 15. - Megalakult a Jedlik Ányos Klaszter

Az elektromos járművek elterjesztését segítő Jedlik Ányos-terv mielőbbi megvalósítása érdekében, az NGM és a Nemzeti Innovációs Hivatal  (NIH) felügyelete mellett jött létre. A klaszter tagjai a GreenGo Car Europe Kft., az Evopro Holding Zrt. és az Elektromotive Hungary Kft.,  elnöke Tarnóy Péter.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a megalakulást bejelentő szerdai, budapesti sajtótájékoztatón kiemelte: a kormány elsősorban  jogszabályi módosításokkal és indirekt ösztönzőkkel kívánja segíteni az elektromobilitás elterjedését. A Jedlik Ányos Tervhez kapcsolódóan a  kormány a különféle hibrid, illetve elektromos autók megkülönböztetésére zöld alapszínű rendszámot szeretne bevezetni, illetve nulla  százalékos áfa-kulcsot alkalmazna ezekhez a járműtípusokhoz és az infrastruktúra telepítéséhez - ismertette a miniszter.

Varga Mihály elmondta azt is, hogy a plugin hibrid, a hatótáv növelt hibrid és a tisztán elektromos meghajtású járművekkel parkolási- és  útdíjkedvezményeket lehetne majd igénybe venni, és engedélyeznék a buszsávok használatát is. A nemzetgazdasági miniszter szólt arról is,  hogy a terek szerint módosítják a villamosenergia törvényt annak érdekében, hogy a töltőberendezések üzemeltetői is értékesíthessenek  villamosenergiát. Ezenkívül kialakítanak egy, a töltőberendezések telepítéséhez kapcsolódó hatósági eljárásrendet, valamint a kormányzat és  a központi költségvetési szervek gépjárműállományában is szeretnék meghonosítani a különféle hibrid és elektromos autókat. Varga Mihály  hangsúlyozta: Magyarország az elektromobilitás tekintetében Közép-Európa vezető országává szeretne válni.

Bővebben: http://www.hirado.hu/2014/10/15/megalakult-a-jedlik-anyos-klaszter/


2014. október 15. - A szomszédban építene gyárat a Tesla?

A Tesla Motors állítólag Szlovákiában nyithat új üzemet néhány éven belül, bár hivatalosan egyelőre nem kommentálták a hírt.

Az amerikai villanyautó-gyártónak már van egy európai telephelye a hollandiai Tilburgban, de ott csak az autók forgalomba helyezéséhez  elengedhetetlen átalakításokat végzik el, amikor megérkeznek a járművek az Egyesült Államokból. A szlovákiai helyszínen ennél komolyabb  tevékenység folyhatna, leginkább készletből szerelhetnék össze a Model S-eket. A pletyka alapja valószínűleg az, hogy a szlovák állami  fejlesztési ügynökség, a SARIO valóban tárgyal vagy tárgyalt a Teslával, bár bizonytalan, hogy ezek a tárgyalások miről folytak.

 

teslamegint.jpg

A Tesla részéről egyelőre puszta spekulációnak minősítették a hírt, és mint ilyet, nem kommentálták.

Bővebben: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/10/15/a_szomszedban_epitene_gyarat_a_tesla/