Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 41. hét (10.06.-10.12.)

2014.10.08

2014, október 6. - Szériaérett hidrogénes autó Párizsban

A Toyota nemes egyszerűséggel FCV-nek keresztelte első, sorozatgyártásba kerülő hidrogénüzemű autóját. Az FCV a Fuel Cell Vehicle (üzemanyagcellás jármű) kifejezés rövidítése, szóval a névadással tényleg nem erőltette meg magát a világ legnagyobb autógyártója.

 

hidrogentoyota.jpg

Az FCV adatait nézve nem sok fejlődés látszik a Honda régi-régi, 2007-es fejlesztésű hidrogénautójához az FCX-hez képest (amit öt éve már nem csak nézegettünk, de vezettük is). Ez is 100 kW teljesítményű, ez is középkategóriás méretű (4,87x1,81x1,54 méter) - még az utastere is éppúgy négy személyre formázott. A kocsi hatótávolsága a benzines autókéhoz hasonló, kb. 700 kilométer, a menetteljesítményeiről viszont csak sejtések vannak; 10 másodperc körüli 0-100 és 160 km/h-ban limitált végsebesség valószínű, a konkurens modellek technikájának ismeretében.

Japánban átszámítva 17 millió forint a hidrogénüzemű FCV ára, vélhetőleg Európában sem bír majd olcsóbb lenni az autó. Az igazi Európában persze ettől még bizonyára számos kocsit eladnak (vagy, ami
valószínűbb, lízingbe adnak) majd, hiszen nem kis PR-értékkel bír, ha valaki olyan kocsival jár, ami
vízpárát pöfög. Magyarországon megtippelni se merjük, mikor látunk az úton FCV-t, hiszen egy ilyen autót nálunk egyelőre megtankolni se nagyon lehet.

Bővebben: http://www.vezess.hu/parizs/toyota_fcv_parizs_2014/55485/


2014. október 7. - A tuning utolérte a villanyautókat is

Nem kellett sokáig várni, hogy a BMW elektromos autói közül a zömökebb modell megkapja az első komoly tuningot, a barátságos i3-ból így lett japán szamuráj. Az morcos elemeknek köszönhetően sokkal agresszívabb, de ugyanolyan környezetbarát elektromos autó maradt, mint amilyennek eredetileg tervezték a német mérnökök.

Talán egyetlen hátulütője a csomagnak a 20 colos felniken feszülő széles, peres abroncsok, hiszen így nő a gördülési ellenállás és sokkal hamarabb szippantja üresre az akkumulátort az i3. Az átalakítást a BMW-re szakosodott, japán Everyn cég készítette.

 

i3tuning.jpg

A BMW i modellek forgalmazása november 1-jétől veszi kezdetét Magyarországon, a mai naptól pedig (2014.10.07) a BMW i3 és i8 kiskereskedelmi árai is hivatalossá váltak.

A BMW mindennapos közlekedésre tervezett városi prémium kisautója, az i3 kétféle verzióban érhető el: a teljesen elektromos, egy feltöltéssel akár 130-160 km hatótávra képes BMW i3 alapára 11 830 000 forint. A hatótáv-növelő megoldással (Range Extender) ellátott verzió egy 34 lóerő teljesítményű, kéthengeres benzinmotor segítségével menet közben mindvégig állandó szinten tartja az akkumulátor töltöttségi állapotát, így a hatótáv összességében akár a 300 kilométert is elérheti. E típus alapára 13 470 000 forint.

Bővebben: http://www.vezess.hu/vezetunk/kesz-elso-tuning/55524/

 

2014. október 8. - Hivatalosak a hazai elektromos BMW árak

A Vezess.hu tesztje után néhány héttel, a tegnapi napon (2014.10.07) bejelentette a BMW hazai képviselte, hogy elektromos modelljeinek forgalmazását 2014.november.1-én kezdi meg Magyarországon, és a kiskereskedelmi árak is hivatalossá váltak.

A hétköznapibb közlekedésre tervezett, városi kisautó, az i3 kétféle verzióban lesz elérhető: a teljesen elektromos, egy feltöltéssel akár 130-160 kilométer hatótávra képes BMW i3 alapára 11 830 000 forint. A hatótáv-növelő megoldással szerelt modell egy 34 lóerő teljesítményű, kéthengeres benzinmotor
segítségével menet közben mindvégig állandó szinten tartja az akkumulátor töltöttségi állapotát, így a hatótáv akár a 300 kilométert is elérheti, állítja a bajor vállalat. Ez a változat 13 470 000 forintról indul.

 

header_6215.jpg

A hálózatról tölthető BMW i8 - amit a Vezess.hu munkatársai már szintén próbáltak -, a 2+2 üléses sportautó már húzósabb tétel, összesen 362 lóerős maximális teljesítményével álló helyzetből 4,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a gyártó által meghatározott átlagfogyasztása 2,1 l/100 km, károsanyag-kibocsátása pedig mindössze 49 g/km.  A hibridhajtású sportautó alapára 40 775 000 forint.

Bővebben: http://www.vezess.hu/hirek/bmw-i3-i8-magyar/55539/


2014. október 8. - Már nyomtatni is lehet elektros autót

Versenyautóra hasonlít a 3D-nyomtatott Strati, amely rekordidő, mindössze hat nap alatt készült el. New York-ba érkezett a Strati néven ismert, 3D-nyomtatással készült, vezetésre alkalmas kisautó. A Local Motors a chicagói International Manufacturing Technology Show keretében nyomtatta ki a mopedautót a közönség szeme láttára. Persze nem a teljes jármű készült 3D-nyomtatással, így az acél váz, az elektromos motor, az akkumulátor és a kerekek sem ezzel a technológiával kerültek a szerkezetbe.

Ugyan nem a Strati a világ első nyomtatott, és működőképes autója, az Urbee és annak továbbfejlesztett változata, az Urbee 2 beelőzte a Local Motorst, annak elkészültéhez 6 hónapra volt szükség. Ehhez képest a szeptemberi, chicagói kiállításon mindössze 6 nap alatt, 144 munkaórával sikerült elkészíteni a Stratit. A rekordsebességhez kellett az a műanyag, amelyet az amerikai energiaügyi minisztérium laboratóriumában fejlesztettek ki, azzal ugyanis óránként 20 kilogrammot tudtak kinyomtatni a karosszériából.

dolog.jpg

Az egész jármű mindössze 40 alkatrészből áll, a karosszéria pedig 227 nyomtatott rétegből tevődik össze.
“Érzésre teljesen semleges, kemény műanyag, látszódnak az egymásra épülő rétegek”. A lökhárítót vízszintes helyett függőlegesen nyomtatták ki, hogy baleset esetén ne kelljen a teljes karosszériát kicserélni, csak a sérült részeket.

A mopedautó szinte teljesen hangtalanul közlekedik. Mivel csak viszonylag lassú közlekedésre képes, sem légzsák, sem biztonsági öv nem található benne.A Strati értékesítését a következő 12 hónapon belül kezdik meg, becslések szerint 18 ezer dollár lesz az indulóára, azaz mintegy 4,5 millió forint.

Bővebben: http://www.origo.hu/techbazis/20141008-3d-nyomtatott-auto-teszt-vezetes.html

2014. oktber 8. - A Tesla Japánt is meghódította


Észak Amerika, Európe egy része illetve a manapság egyre fontosabbnak számító Kína után újabb országot hódított mega Tesla: Japánt. A legendásan zárt ország piacára jutást nyilván az is segítette, hogy a Teslák szíve - az akkumulátor - jelenleg japán, Panasonic termék. Az első 9 eladott autó egyike is a Panasonic vezérhez került.

 

tesla.jpg

Japán amúgy igen jól áll elektromos autógyárakkal, az első, valóban használható elektromos kocsi a Mitsubishi, míg a legtöbb eladott villanyautó a Nissan nevhez fűződik. Érdekes, hogy a másik két nagynevű japán gyártó, a Toyota és a Honda inkább a hidrogénüzemű, tüzelőanyagcellás elektromos autózásban látja a jövőt és nem az akkumulátorokkal tápláltban.

Bővebben: http://www.greencarreports.com/news/1094823_tesla-sets-up-shop-in-japan-sells-first-electric-
cars