Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 39. hét (09.22.-09.28.)

2014.09.25

2014. szeptember 22. - Milyen lesz a közlekedés 2050-ben?

A nagyvárosok többségében elképesztő dugók vannak, az emberek fulladoznak a szmogtól, a közlekedés valódi kínszenvedés. Tartson velünk egy kis jövőutazásra!

Minden Budapesten élő ember tudja, milyen idegborzoló a nagyvárosi közlekedés. A csúcsforgalomban órákig tart hazajutni, a sofőrök idegesek, és akkor a légszennyezésről még nem is beszéltünk. Ennél is sokkal durvább a helyzet azonban a kínai, indiai nagyvárosokban, vagy például New Yorkban, Moszkvában.

 

utazas_uj_fekvo_lead.jpg

A településtervezők, döntéshozók is tudják, hogy előbb-utóbb drasztikusan meg kell reformálni a városi közlekedést, mert a jelenlegi rendszer egyszerűen tarthatatlan.

Az elektromos autók szép lassan kezdenek beszivárogni életünkbe, elég csak a már hazánkban is kapható Nissan Leaf vagy a Volkswagen e-Up nevét említeni. A gond csak az, hogy ezek a kocsik 7-9 millió forintba kerülnek, nagyjából kétszer annyiba, mint belső égésű motorral ellátott kategóriatársaik, így egyelőre a gazdagok kiváltságának számítanak.

Húsz-harminc év múlva nyilván sokkal olcsóbbak lesznek ezek az autók, ahogy az akkumulátortechnológia, a napelemes megoldások fejlődnek, azonban ettől még a közlekedési dugók problémája nem oldódik meg. Felmérések alapján a legtöbb autóban általában egy-két ember utazik, ami hatalmas pazarlásnak számít, hiszen – normál autókkal és egyterűekkel számolva – akár öt-hét személy is elférne belül. A Toyota fejlesztőmérnökei kész tervezettel álltak elő, amelyet most részletesen bemutatunk. A vicc az egészben, hogy bár 2050-re prognosztizálják ezeket a változásokat, a technológia tulajdonképpen már most a kezünkben van, csak még túl drága az előállításuk.

Bővebben: http://mno.hu/auto/milyen-lesz-a-kozlekedes-2050-ben-1248680


2014. szeptember 22. - Új villanyautós sebességrekord

A Brigham Young University diákjai által épített elektromos autó megdöntötte az eddigi szárazföldi sebességrekordot kategóriájában. Az Electric Blue névre keresztelt autó 329 kilométer per órás sebességet ért el két futáson is. Ezzel saját, 2011-es rekordját döntötte meg, több mint 80 kilométerrel.

„Amikor három évvel ezelőtt megcsináltuk az akkori rekordot, úgy éreztük, még több lehetőség van ebben. Papíron el tudtunk érni 320 kilométeres sebességet, de sosem voltak meg a megfelelő feltételek. Mostanáig” – nyilatkozta Kelly Hales, villamosmérnök, a tervezők vezetője.

 

1109-50-439.jpg

Az Electric Blue az E1 osztályban versenyez, mivel elektromos, és kevesebb mint 500 kilót nyom. A kék-fehér kocsit könnyű szénszálas karosszériával látták el, a meghajtását lítium-vas-foszfát akkumulátoroknak köszönheti. Dizájnját az elmúlt tíz évben rengeteg hallgató csiszolta, a rekord után viszont visszavonul az autó.

Bővebben: http://index.hu/tech/2014/09/22/megdolt_az_elektromos_autok_sebessegrekordja/

 

2014. szeptember 23. - Így ne tölts elektromos autót

Egy tisztán elektromos hajtású autóval eléggé kihívásos még az élet. Ha merül az aksi, nő a feszültség, legalábbis a sofőrben. Az még hagyján, hogy kalkulálunk, hogy elérünk-e egy töltőpontig. De mi van, ha az a töltőpont éppen rossz, vagy ha van töltő, de foglalt, mi több, ha nem jó a csatlakozó a töltőbe.

 

tolton.jpg


Valószínű, pont így járhatott ennek a Volvo V60-asnak tulaja (talán meglepő, de a Volvónak is van tisztán elektromos autója), nem volt mit tennie, beüzemelte a ki tudja, miért, de éppen kéznél lévő benzines áramfejlesztőt.

Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20140923_Ez_a_kep_az_elektromos_autok_szegyene


2014. szeptember 23. - A Toyota szerint az üzemanyagcellás autóké a jövő

A Toyota magabiztosan lépeget az első nagyszériás üzemanyagcellás autó megalkotása felé, a jövő évi premier ígéretét ezúttal egy érdekes reklámfilmmel is alátámasztotta. Az üzenet egyszerű: a hidrogénes hajtás a jövő, a kérdés csupán az, hogy ez mikor érkezik el. Úgy tűnik, a Toyota a hidrogénhajtást ugyanúgy be szeretné ültetni a fejekbe, mint a hibrid szót, amellyel a gyártó az elmúlt évtizedének gazdasági mérlegét megalapozta. Egy biztos: ha valakinek, akkor az utóbbi évek legjobban kereső és nem mellesleg a világ egyik legnagyobb autógyárának ez sikerülhet.


<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/BKXedfxvRFM?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Kétféleképpen lehet nézni a helyzetet. Vállat rántani az egyszerűbb. Tény, hogy komoly akadályok gördülnek az üzemanyagcella útjába, kezdve az infrastruktúra hiányától a kiépítési nehézségén át a biztonsági kérdésekig. A Toyota magabiztos: a kérdés szerintük csupán az, hogy mikor jutunk el idáig. Hatalmas igyekezettel töri az utat, ám úgy tűnik, hogy a többiek kezdeti próbálkozásai után egyedül maradt.

 

hidrtoyota.jpg

A hamarosan érkező hidrogénes szedánjuk kezdetben nem lesz világsiker, ez biztos, ám könnyen lehet, hogy az évtized végére a Prius sikerének nyomába lép. Egyszer ugyanis már megtalálta az aranytojást tojó tyúkot a Toyota, aminek előnyét csak most kezdik ledolgozni a konkurensek. Lehet, hogy így lesz majd az új hidrogénes modellel is?

Bővebben: http://mno.hu/autopult/a-toyota-szerint-a-hidrogenes-auto-elkerulhetetlen-1249100

 

2014. szeptember 24. - Mercedes C350 Plug-in Hybrid

Ahogy a Mercedes meghirdette komoly hibrid offenzíváját, már borítékolható tény volt, hogy a 2017-ig négyhavonta érkező, konnektorról tölthető csillagosok közül elsőként az új C osztály benzin-elektromos verziója mutatkozik be. Noha a Mercedes-Benz hivatalosan még nem rántotta le a leplet az újdonságról, a technikai adatok már ismertek.

A C osztály hibrid verziója az október elején startoló Párizsi Autószalonon mutatkozik be, s azt követően nem sokkal, 2015 legelején lesz megvásárolható a kereskedésekben. Ahogy azt sejteni lehetett, a hibrid modell kívülről semmiben sem különbözik hagyományos hajtású társaitól, egyedül a töltő helye árulkodik az elektromos pluszról. A hatékonyság fokozásának érdekében a németek aktív hűtőredőnyzettel látták el az autót, ami optimális hőmenedzsmentet biztosít a belső égésű motor számára.

 

mercedes_benz_c_class_2014_a21_uj_fekvo_lead.jpg

Eleinte még kérdéses volt, hogy a Mercedes szakemberei melyik benzinest választják a konnektoros hibridhez, de végül a valószínűbb megoldás nyert – a C350 Plug-in Hybrid motorházteteje alatt a németek kétliteres, négyhengeres turbómotorja duruzsol, méghozzá 211 lóerős teljesítménnyel. A motorhoz hétfokozatú automata váltó kapcsolódik, amely egyben tartalmazza a 80 lóerős villanymotort is.

Bővebben: http://mno.hu/autopult/ehezo-uriember-itt-a-mercedes-c350-plug-in-hybrid-1249491