Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 38. hét (09.15.-07.21.)

2014.09.17

 2014. szeptember 15. - Novembertől Magyarországon is kaphatóak a BMW elektromos autói

November 1-jétől a BMW Group Magyarországon is elérhetővé teszi ügyfelei számára a BMW i modelleket. A BMW i3 teljesen elektromos és a BMW i8 hibridhajtású autókat elsőként a Wallis Motor Duna budapesti márkakereskedésében lehet megrendelni, ahol egy 100 m2-es területű BMW i szalonrészen két, csak az i modellekkel foglalkozó munkatárs, köztük egy az érdeklődőknek részletes termékinformációt átadó ún. „Product Genius” szolgálja ki az igényeket.
 
Sőt, a 2001-ben nyílt és pár hete teljes körűen felújított Könyves Kálmán körúti szalon mellett hamarosan egy mobil kereskedelmi csatornán keresztül Magyarország teljes területén elérhetővé válnak az innovatív személyautók: az ügyfelek, az erre hivatott ügynökkel egyeztetve, otthonuk vagy munkahelyük közelében próbálhatják ki a BMW i termékeket, illetve a vásárlásra is sor kerülhet ily módon. A karbonszálas műanyag karosszériás, környezetkímélő nagyvárosi járművek kiskereskedelmi árát a következő hetekben jelenti be a magyarországi BMW leányvállalat.
 

vill1.jpg

 
„A BMW i a prémium színvonalú egyéni közlekedés jövőjét jelenti. Ahogy műszakilag is elébe mentünk a jövőbeli fejlesztéseknek, ügyfeleink felé is közelebb lépünk azzal, hogy a nekik alkalmas helyszínen keressük fel őket új modelljeinkkel” – nyilatkozta Baudouin Denis, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója. A piacra lépéssel egy időben természetesen a BMW i modelleket érintő szervizszolgáltatások is elindulnak. 

Egyelőre négy hivatalos BMW márkaszervizt nevezett meg az importőr: a jó lefedettség érdekében a Wallis Motor Duna mellett a budaörsi Rack Autó, a győri Leier Autó és a debreceni Magisz márkakereskedések szervizei állnak majd az ügyfelek rendelkezésére, amelyeket jövő tavaszig további hivatalos szervizlehetőségek egészítenek ki.
 
A BMW i almárka

A BMW Group a jövőben is vezető, egyben iránymutató szerepet kíván betölteni a prémium színvonalú egyéni közlekedés megteremtésében. A „project i” koncepció keretében 2007 óta folyó kutató- és fejlesztőmunka során sikerült lerakni a hosszútávon fenntartható mobilitás alapjait, amelyek a világban zajló környezetvédelmi, gazdasági és társadalmi változásokat is számításba veszik. A holnap közlekedésével szemben támasztott egyéni igények és globális követelmények közötti szükségszerű egyensúlyt a BMW Group holisztikus megközelítéssel teremti meg és új almárkája, a BMW i testesíti meg. A BMW i a jövőbemutató járművek és mobilitási szolgáltatások jegyében született, következetesen prémium karakter mentén definiálva a hosszú távú fenntarthatóság célkitűzését.



2014. szeptember 15. – ABB gyorsöltők töltik a Kia Soul elektromos változatait


A gyorstöltő technológia lehetővé teszi az elektromos autók vezetőinek, hogy nagyobb távolságokat tegyenek meg, és újabb értékesítési lehetőséget nyit meg az autógyártók előtt.
 
A Kia Motors America az ABB-t választotta a forgalmazói hálózatában telepítendő egyenáramú gyorstöltők beszállítójául, hogy így támogassa Soul EV modelljének bevezetését, amely még ebben az évben megjelenik Amerika útjain. A töltők típusa a Terra 53 50 kW-s modell lesz, a Kia CHAdeMO gyorstöltő-csatlakozójához alakítva; ez a típus az új autót 15-30 percen belül képes feltölteni.
 

abb_kia_gyorstoltes.jpg

 
A Kia, most Észak-Amerikába érkező legújabb, teljesen elektromos modellje, a Kia Soul EV 27 kWh-os akkumulátorral van felszerelve, melynek segítségével a gépkocsi egy feltöltéssel 80-100 mérföldet képes megtenni. A beruházás első fázisában az ABB gyorstöltő-állomásokat a Kia nyugati parti márkakereskedéseiben telepítik, amelyek ingyenes töltést ajánlanak majd a Soul EV tulajdonosoknak.  

"A Soul EV kulcsfontosságú jármű a Kia 'Tiszta közlekedés' programjában. A Level 2 és DC gyorstöltőkkel felszerelt, kiválasztott márkakereskedéseink újabb lehetőséget jelentenek számunkra, hogy a Soul EV tulajdonosoknak kényelmes, kiemelt telephelyeinken értéket nyújtsunk " – mondta Orth Hedrick, a Kia Motors America termékfejlesztési alelnöke. "Vásárlóink komoly erőfeszítést tesznek annak érdekében, hogy környezet-tudatosak legyenek, és a Kia elkötelezett, hogy a Soul EV tulajdonosai számára rugalmas, megfelelő töltési lehetőséget biztosítson."        

A Soul EV tulajdonosai egy RFID kártyára jogosultak, amely hozzáférést biztosít számukra a DC gyors töltőkhöz a Greenlots SKY hálózati rendszerén keresztül. A vezetők a Kia okostelefon-applikációja, vagy a jármű érintőképernyőjének a segítségével könnyen megtalálják majd ezeket a töltőállomásokat.


2014. szeptember 15. - Sokba kerül olcsón autózni - VW e-Up teszt


Sok primitív, egy Volkswagentől méltatlanul és szokatlanul olcsó megoldást örökölt benzines testvéreitől az elektromos Up. A kalaptartót nem nyitja ki a hátsó ajtó, az ülések támladőlését karral, fokozatokban szabályozhatjuk és az állíthatatlan magasságú, az üléssel egybeépített fejtámláról is lerí az olcsóság.

Még rosszabb a vezető oldaláról kispórolt jobb oldali ablakemelő kapcsoló, így azt az üveget csak a kocsin áthajolva, a jobb első ajtóról húzhatjuk le. Ezeket a Hyundai i10 vagy a Kia Picanto hárommillió forint alatt sem engedi meg magának, de egy nyolcmilliós autóban végképp elfogadhatatlanok. A hátsó ablakokat csak kibillenteni lehet, a kiskategóriában ez a standard. Ez így olcsóbb, de több helyet hagy széltében a karcsúbb ajtóborítás miatt és súlya is csekélyebb, mint az  üvegmozgató szerkezettel volna.
 

eup.jpg


Mintha a Volkswagen kifejezetten úgy csinálta meg az autót, hogy minél kevésbé különbözzön a hagyományos modellektől. A motor kulcs elfordítása után üzemkész, nincs indítógomb, a váltó helyén is ott a fokozatválasztó kar, pedig elég lenne pár nyomógomb.210 Nm/ 1/min: ilyen forgatónyomaték-adatot is ritkán látni, de a villamos gépek valóban azonnal teljes erővel húznak. Az Up csodálatosan kilő a lámpától. Állandó mágnesű szinkronmotorjának teljesítménye tartósan 40 kW (54 lóerő), de a csúcsteljesítmény 60 kW (82 LE), így a legtöbben még a fogópontot keresgélik a kuplunggal, amikor villanyautó már messze jár. 

Polgári stílusban vezetve a teljesítménytartalék-mutatót bőven a kék tartományban marad, 20 százalékkal gyorsítva már normálisan haladunk, 40-ig taposva a gázt az e-Up fürgén szalad. Sokat reszelhettek rajta, mert dugóban araszolva gázelvétel után az autó nagyon finoman gurul ki és áll meg.



2014. szeptember 15. Vezettük az elektromos VW Golf GTI-t, a GTE-t


A Volkswagen elkészítette (sőt, Németországban már 36 900 eurós, kb. 11,6 millió forintos áron árulja is) a Golf konnektorról is tölthető hibrid-sportváltozatát. A GTE normál használat mellett 50 km-t képes megtenni lítium-ion akkui segítségével, füstölés nélkül. Elektromos üzemben 130 km/h végsebességet ér el, vagyis teljes értékű autó a forgalomban tisztán villanyautóként használva is.

Padlógázra viszont 204 lóerő szabadul fel az 1,4 literes TSI-benzinmotor és a villanymotor együttműködéséből, a GTE 7,6 másodperc alatt van százon, végsebessége 222 km/h. 16 mázsája ellenére sportos, dinamikus autó, a számok alapján nem túlzás azt állítani róla, hogy ha kell, valódi GTI.
 

vwgolfgte.jpg


És akár elektromos, akár erős, a GTE mindig rendelkezik a tavalyelőtti Év Autója, a hetes Golf összes kiváló tulajdonságával. Komfortos és tágas, az utastér kialakítása ergonomikus és praktikus, minden korszerű extra elérhető hozzá. Az elektromos rendszerre adott nyolc év vagy 160 ezer km garancia mellett még azt is ki lehet számolni, hogy magas ára ellenére tulajdonképpen racionális választás, ha valaki erős, jól felszerelt kompakt autót szeretne. Zürichben és környékén próbálhattuk ki a nemzetközi sajtóbemutatón az erős, de takarékos Golfot.



2014. szeptember 17. - Zöld rendszámot kaphatnak a villanyautók


Az Európai Mobilitási Hét keretében tartották meg a Magyar Elektromobilitás Napját. Átadták az első elektromos, városüzemeltetési célokat szolgáló autót. Az eseményen Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára és dr. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára a magyarországi elektromobilitásról, a Jedlik Ányos Program aktuális állásáról adott tájékoztatást.
 

zoldrendszam.jpg

 
A társadalmi szervezetek, az NFM és az NGM közötti egyeztetések eredményeként körvonalazódik a Jedlik Ányos Terv, amely meghatározza az elektromobilitás magyarországi elterjedéséhez szükséges szabályozási és támogatáspolitikai keretet. A Jedlik Ányos Terv egyik legfontosabb célkitűzése az elektromos autózás infrastruktúrájának megteremtése. Az intézkedéscsomag az országos töltőhálózat kiépítését uniós forrásokból és a szén-dioxid-kvóták értékesítéséből befolyó összegek felhasználásával finanszírozza, valamint jogszabályi ösztönzőkkel segíti elő.



2014. szeptember 17. - Lengyel elektromos busz


Hogy hogyan került a lengyel buszipar a magyar elé, arról bizony számtalan cikket és könyvet lehetne írni, de maradjunk annyiban, hogy már fényévekre előttünk vannak. Bár a picivel nagyobb Lengyelországban sem ördögtől való nem hazai gyártású buszt venni, azért évről-évre kapnak odahaza megrendeléseket, a kezdeti szárnypróbálgatásokhoz pedig mindenképpen. Így járt például a kis 8,9 méteres Solaris Urbino elektromos változata, melyből mindjárt kettőt vásárolt a lengyel fővároshoz közel fekvő Ostrołęka. 
 

elektrbusz.jpg


Bár a modellt 2011-es bemutatása óta Lengyelországon belül és kívül számtalan városban tesztelték, ez lehet első üzlet, amit a Solaris megköt odahaza a teljesen elektromos hajtású kis Urbinóra. A bolechowói székhelyű gyártót közbeszerzési eljáráson választották ki és egyelőre két darab null-emisszós kisbuszt szállíthat Ostrołękának. A járműveket jövő nyárig kell legyártania a vállalatnak, azonban valószínűsíthető, hogy ennél jóval hamarabb forgalomba állhatnak. A tömzsi Solaris Urbino 8,9 LE-t 160 kilowattos aszinkronos motor hatja (eleinte csak 120 kW-ossal szerelék), melynek működéshez szükséges energiát 160 kilowattórás akkumulátor biztosítja. 

A kis Urbino bírja a strapát, ugyanis az ukrán-lengyel közös rendezésű futball Európa-bajnokságon több mint 3000 kilométert tett meg, természetesen nem egy feltöltéssel. A jármű feltöltése a kasztni tetején található töltő segítségével történik. A midibusz elektromos hajtáslánca a Medcomtól érkezik, amely a Solaris hagyományos partnerének számít. A cégnél bíznak abban, hogy ezt a megrendelést hamarosan újabbak követhetik Lengyelországban