Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 24. hét (06.08.-06.14.)

2015.06.11

2015. június 08. - Itthon is kapható lesz a Tesla S

Hamarosan megjelennek hazánkban a Tesla elektromos autói, amelyekhez először a Business Lease-nél lehet hozzájutni operatív lízing konstrukcióban.

20141017tesla.jpeg

A Tesla Model S június 15-től, Magyarországon elsőként a Business Lease-nél érhető el céges flottaautóként. Az elektromos luxusszedán operatív lízing konstrukcióban, teljes szolgáltatáscsomaggal és töltő-infrastruktúrával lesz kapható. A cég közleménye szerint direkt flottafinanszírozásban hazánkban ez az első felsőkategóriás elektromos autó. A Model S után a Tesla által piacra dobott mindenkori legújabb modellt szintén kínálja majd a Business Lease ügyfeleinek.

Bővebben

2015. június 14. - Az Audi konkurense lenne a Tesla

Mától Kelet-Közép-Európában elsőként Magyarországon is hozzájuthatnak a cégvezetők a Tesla Model S-hez. A kereskedelmi forgalomban egyelőre nem kapható felső kategóriás elektromos autó ára tartós bérleti konstrukcióban több mint félmillió forint havonta – igaz, ezért jár egy otthoni töltőállomás és szükség esetén a forgó-kopó alkatrészek cseréje is.

Mától havi nettó 419 ezer forintért immár a magyarországi vállalatvezetők is villoghatnak a felső kategóriás elektromos autóval, a Tesla Model S-sel. A díj a finanszírozási költségen, a casco- és kötelező gépjármű felelősségbiztosításon, regisztrációs adón, illetékeken kívül egy intelligens otthoni töltőállomást és ennek üzembe helyezését, valamint a gumiabroncsra, forgó-kopó alkatrészek cseréjére vonatkozó karbantartást, szükség esetén pedig a javítást, az autómentést és a csereautót is tartalmazza.

Bővebben

 

2015. június 12. - Több villanyautó a kínai kormányzati szerveknél

Zhang Shiliang, a kínai kormányzati irodákat összefogó igazgatóság energiatakarékossággal foglalkozó főosztályának vezetője június 11-én Pekingben kijelentette, hogy jelenleg is működik az elektromos gépkocsik kölcsönzésének rendszere a tudományos és technológiai minisztériumban, az ipari és információtechnológiai minisztériumban, tehát a kormánytisztviselők elektromos autókhoz is hozzájuthatnak. „A jövőben arra fogunk törekedni, hogy minden kormányszervben és a kirendelt kormányzati irodákban dolgozók számára biztosított legyen az elektromos autók bérlésének lehetősége" – mondta Zhang Shiliang.

chinese-government.jpg

Aznap Pekingben tartották a kínai kormányszervek energiatakarékosságról szóló értekezletét. „A kormányszerveknek példamutató szerepet kell játszaniuk az energiatakarékosságban és a károsanyag-kibocsátás csökkentésében" – nyilatkozott Zhang Shiliang.
Adatok szerint a kormányszervek feltehetően meg fogják tudni valósítani a 12. ötéves tervben meghatározott energiatakarékossági célokat, de még további erőfeszítésekre van szükség például az elektromos gépkocsik népszerűsítése terén.

Bővebben


2015 június 08. - Félelmetes, amikor egy robot átveszi a Tesla kormányát

Míg az autógyártók marketingszósszal körítve tálalják újdonságaikat, egy-egy beszállítónál reálisabb képet kaphatunk a közeljövő fejlesztéseiről. A Bosch kísérleti bázisán végre elárulták, milyen kilátásai vannak egy évtizeden belül a robotpilótának és az alternatív hajtás forradalmának, sőt, a hét lakat alatt őrzött prototípusok mellett Teslát, Porschét és fogyasztásrekorder Volkswagent is adtak tesztelni.

robot.jpg

Önmagában szürreális élmény egy Tesla Model S-ben utasnak lenni: a bivalyerős villanyautó némán az ülésbe passzíroz, miközben a kilométeróra digitális kijelzőjén úgy pörögnek felfelé a számok, mint amikor a boltos rádobja a mérlegre a párizsit. De a java csak most jön, beérkezünk a tesztpálya lezárt részére, a sofőrünk elkezdi babrálni az érintőképernyőt, aztán elveszi a kormányról a kezét, felhúzza a lábait. A kanyargós úton egy kört a másik autó mögött, egyet önállóan teszünk meg – a robot vezet.

Felemelő, egyszersmind félelmetes érzés az autonóm autózás, még így, a hátsó ülésről is. Látszik a képernyőn, ahogy folyamatosan a környezetét szkenneli a Tesla, felismeri az aszfaltcsíkot, az előttünk gyorsító-lassító Ford Fiestát, az út szélén álló embereket, és a két kör alatt senkit sem mészárol le. Ha értékelnünk kéne a robotpilóta teljesítményét, akkor leginkább egy néha elbizonytalanodó, kezdő sofőrhöz hasonlítanánk, mintsem gyakorlott profihoz. Persze darabosságával is sci-fibe illő az élmény. 

Bővebben


2015. június 12. - Egészen furcsa a hangtalanul száguldó elektromos Audi R8 a Nürburgringen

Az Audi a márciusi Genfi Autószalonon rántotta le a leplet az új R8 e-tronról, vagyis az ingolstadti sportkupé elektromos hajtáslánccal szerelt változatról, melynek értékesítését már idén el szeretnék kezdeni. 

A hivatalos műszaki adatokat közzé is tették korábban, így tudvalevő, hogy a villanyos sportkocsit két elektromotor hajtja, melyeknek együttes teljesítménye 462 lóerő és 920 Nm. Ehhez normál használat mellett akár 450 kilométeres hatótáv is társulhat, köszönhetően a 92 kWh-s akkumulátor-csomagnak, az viszont sejthető, hogy ha a tulajdonos kihasználja a hajtásláncban rejlő lehetőségeket, például a 3,9 másodperces nulla-százas sprintet, drasztikusan csökken a megtehető kilométerek száma.

Ugyan a piaci bevezetését idénre ígérik, úgy tűnik, mintha a háttérben még komoly fejlesztések zajlanának, ugyanis a napokban levideóztak egy prototípust a Nürburgringen, amivel iparági pletykák szerint az újdonság hajtásláncát tesztelik egy előző generációs karosszériába csomagolva.

Bővebben

2015. június 12. - Elektromos buszokat vásárol Paks

Elektromos buszok beszerzésére pályázik a város önkormányzata, amiről rendkívüli ülésén döntött a testület. A Városi és elővárosi közösségi közlekedés, környezetbarát fejlesztések elnevezésű pályázati forrás keretében igényelnek vissza nem térítendő támogatást a 2007-2013 közötti időszak úgy nevezett maradványforrásai terhére. Az eljárás eltér az eddigiektől, mert a pályázati dokumentáció készítésével párhuzamosan elkezdődik a közbeszerzési eljárás előkészítése, lefolytatása.

Az eljárás lényege, hogy amennyiben Paks eredményesen le tud folytatni egy olyan eljárást, amely az uniós előírásoknak megfelelő, tiszta üzemű közösségi közlekedési eszközök beszerzését eredményezi, és pozitív támogatói döntés születik a pályázat elbírálása során, akkor kerülhet sor a beszerzésre.

Bővebben