Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 09. hét (02.23.-03.01.)

2015.02.26

2015. február 23. - 8 új motorgyártó a Formula-e-ben

A Formula-E első idényében még minden résztvevő csapat egységesen a Spark-Renault SRT_01E által gyártott versenygéppel fut, amelybe az erőforrást a McLaren Electronic Systems biztosította. A következő, 2015/2016-os évadtól azonban 8 új gyártó érkezik a sorozatba.

formulae.jpg

Mindegyiküket az FIA választotta ki egy pályázati felhívás keretében, és a nyolc említett motorgyártó közül hat egy meglevő Formula-E-s csapathoz kötődik, míg kettő kívülről érkezik. A Renault Sport már eddig is technikai partnere volt a tavaly év végén elindult környezetbarát versenysorozatnak, illetve az e.DAMS csapaton keresztül is képviseltette magát – a 2015/16-os idénytől kezdve ők lesznek az egyik motorbeszállítói a szériának az ABT Sportsline, az Andretti, Mahindra, a Venturi Automobiles és a Virgin Racing Engineering, továbbá az új résztvevőként csatlakozó Motomatica és NEXTEV TCR mellett.

Bővebben: http://formula.hu/forma/2015/02/23/nyolc-uj-motargyarto-a-formula-e-ben


2015. február 25. - 455 lóerős kombi, 1,6 literes fogyasztással

Közvetlenül a Genfi Autószalon előtt megmutatta az Audi ötméteres, hibrid, koncepciókombiját.

A négykarikások Los Angelesben mutatták be a Prologue limuzin terveit, most pedig megérkezett az Avant, vagyis a kombiszerű karosszéria-változat is. Mint látszik, ez leginkább, a ma divatos kupészerű Shooting Brake vonalat követi, amely sokkal inkább arisztokrata, mintsem családi kombiként jellemezhető.

A Prologue Concept jelentősé leginkább, hogy felsejlik, milyenek lehetnek a következő A6, A7, A8 nemzedékékek, illetőleg a rebesgetett A9-es előfutára lehet a tanulmány. Mint a mostani tanulmány is mutatja, az Audinál a jövőben teljesen eltűnhetnek a gombok és kapcsolók. A műszerfalon egy OLED monitorsáv fut végig a digitális központi műszeregység alatt, amelyen az útvonal tervezését vagy az infotainment-egységeket lehet kezelni.

audis.jpg

A motortérben egy 3.0 literes 353 lóerős TDI került egy elektromotorral kiegészülve, amelynek teljesítménye 136 lóerő. A két motor erőátviteléről nyolcsebességes váltó gondoskodik. A rendszerteljesítmény 455 lóerő, a maximális nyomaték 750 Nm. A fogyasztás ezekkel a döbbenetes adatokkal korántsem arányos 1,6 liter 100 kilométerenként, miközben CO2-ből mindössze 43 grammal terheli a környezetét kilométerenként a nagy kombi. 

A hajtáslánc eleme az állandó összkerékhajtás is, amelynek segítségével a kocsit 5,1 másodperc alatt van százon, a csúcssebessége 250 km/h. Az elektromos rendszert egy 14.1 kWh-s lítium-ion akkumulátoregység táplálja, amellyel nagyjából 80 kilométert tisztán elektromos hajtással is tud menni a gép.

Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20150225_Audi_Prologue_Avant


2015. febuár 25. - Ötéves tervek az autóiparban

Divatos négyjegyű szám lett a 2020, mely közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi program céldátuma, miközben több cég is abban az évben lép piacra gyártóként villamos hajtású robotautóval.

Nullára akarja csökkenteni 2020-ig a közlekedési balesetek halálos áldozatainak számát a Volvo és több mint negyedével a kisteherautók károsanyag-kibocsátását az Európai Parlament. A radikális törvény szerint öt éven belül 203 grammról 147 grammra kell mérsékelni a 3,5 tonna maximális össztömegű teherautók kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátását. Ennél látványosabb eseményeket is ígér az a bizonyos év, hiszen akkor indul az Apple autó sorozatgyártása. Nem rendkívüli, ha más területen is kamatoztatni akarja technológiáját és tőkéjét egy sikeres világcég, mely eddig is komoly szerepet kapott a járműiparban, ahol a kutatás és fejlesztés határozza meg a gyártók és a beszállítók közötti erőviszonyokat. A legrégebbi járműgyártók varrógéppel, kerékpárral kezdtek, a fiatalabbak között van textilipari beszállító: az Opel, a Peugeot, a Skoda, a Suzuki és a Toyota sem autómárkaként lett először ismert.

taxi_15.jpg

Nem is kell ennyire visszamenni az időben, mert a Swatch óráiról ismert Nicolas Hayek a múlt század végén próbálkozott autógyártással, de az általa megálmodott Smart már a Daimler, egészen pontosan a Mercedes bábáskodásával született. Az 1993-ban bemutatott kétüléses csak megjelenésének tizedik évében érte el az évi 140 ezres darabszámot, miközben ötmilliárd euró veszteséget jelentetett az akkori Daimler Chrysler-konszernnek. A városi kisautó nem hódította meg a világot, pedig profi műszaki, marketing- és értékesítési háttérrel indult, vagyis az álmodozás kevés és a bőséges tőkeforrás sem csodaszer.

Bármekkora dicshimnuszokat is zengenek Elon Musk csodakocsijáról, a Tesla marketing-forgatókönyve inkább hollywoodi, mint műszaki, mert olyan ringbe szállt be, ahol nincs kivel megmérkőznie, hiszen egyelőre elhanyagolható a felső kategóriás prémium villanyautók mezőnye, ahol már harmincezer darabbal is dominálni lehet. Az alacsony bázisról való ugrásszerű növekedés pedig népszerűvé teszi a sajtóban, na meg a tőzsdén. A jelentős villanyautó-eladók, az évi százezres Nissan Leaf és a Renault egy kategóriával lejjebb indulnak.

A bűvös 2020-as évhez köti első autójának piacra vezetését az Apple, és ekkorra ígéri európai és kínai gyárának beindítását a Tesla, mely meglepő húzással állt elő: Elon Musk vezérigazgató felszabadította a fejlesztésekkel kapcsolatos szabadalmakat, hogy így gyorsítsa a villanyautók elterjedését. A sebességváltásra nagyon is szükség van, mert a tavaly értékesített 85 millió személygépkocsi fél százalékát sem tették ki az elektromos hajtásúak.

Bővebben: http://nol.hu/auto/autoipari-oteves-tervek-1518219


2015. február 26. - Audi R8 e-tron újratöltve

Bemutatták a Genfi Autószalon előtt néhány nappal az Audi R8 második generációját. A 2006-ban megjelent sportautóból ez idáig, csak Európában, több mint 11 ezer darab kelt el. 

A kétüléses roadster motorterében mostantól csak a jól ismert 5.2 literes V10 motor kap helyet, amelyből az erősebbik – R8 plus – változat 610 lóerős. 

audi2.jpg

A motorerőt mind a négy keréken keresztül viszi az aszfaltra a hajtás, így 3,2 másodperc alatt van 100-on az újdonság, míg a kétszázas tempót 9,9 másodperc alatt éri el. A végsebessége 330 km/h. 

Érdekesség, hogy korábbi elektromos szuperautóként is létező az R8 e-tronnak is lesz második generációja, jól lehet igazából az első is csak nyolc példányban létezett. 

A második nemzedékben a hírek szerint az erőforrás teljesítményét tekintve minden marad a régiben (462 LE), viszont a korábbi 215 kilométeres hatótáv a duplájára nő egy új akkumulátor-rendszernek köszönhetően. A 92 kWh-s teljesítménnyel megtehető 450 kilométeres hatótáv pedig igazán jól hangzik.


Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20150226_Bumm_egyszer_csak_itt_az_uj_Audi_R8