Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 49. hét (2016. 11. 28.- 2016. 12. 4.)

2016.12.01

2016 november 28 - Zajongani fognak az elektromos autók

Az amerikai közlekedési hatóság az NHTSA úgy döntött, hogy 2019-től kötelező mesterséges hangot kiadnia a hibrid és elektromos autóknak, ugyanis évente 2400 baleset származik abból, hogy a a gyalogosok nem hallják meg ezeket a járműveket.

zaj.jpg

A generált hangnak 30 km/h-s sebességig kell szólnia, ugyanis ezen tempó felett már a szélzaj és az abroncsok zaja elegendő ahhoz, észrevegyék az autókat. Alacsony sebesség mellett a zajnak olyannak kell lennie, amelyet 15 méteren belül meghallanak a járókelők.

Bővebben 


2016 november 28 - Mindent felforgathat az autós Bubi

Apró flottával, de a november végén elindult az első hazai autós Bubi. A carsharing sok évtizedes múltra tekint vissza Európában, de mostanáig nem tudott igazán nagy méreteket ölteni, pedig úgy kellene a szmogban fuldokló városoknak, mint egy falat kenyér. A főváros hozzáállása nem egyértelmű, de biztató jel, hogy talán a BKK is beszállna az üzletbe. Megnéztük, mire jó a közösségi autózás, és kiknek fogja megérni használni Budapesten.

greengo2.jpg
Végre Magyarországra is begyűrűzött a világ más országaiban is divatos forradalmasított autóbérlés, vagyis a carsharing. A közautózásnak is nevezett carsharing tulajdonképpen egy autós Bubi, lényege hogy sok idegen emberrel közösen használunk egy autóflottát olcsóbban, mint ha taxiznánk. Az első fecske a magyar piacon az Avalon volt, most pedig elindult az eggyel rugalmasabb szolgáltatást kínáló Greengo nevű cég is

Bővebben 


2016 november 29 - Új lendületet kap az elektromos autók elterjedése

A Daimler, a BMW, a Volkswagen konszern, valamint leányvállalatai, az Audi és a Porsche, illetve az amerikai Ford a közös projekt első fázisában 400 gyorstöltőállomást létesít a főbb európai közlekedési folyosók mentén. Ígéretük szerint az évtized végére a töltőállomások száma már több ezerre rúg majd.

teslatolto.jpg

Az autógyártók új projektje párhuzamosan zajlik majd Alexander Dobrindt német szövetségi közlekedési miniszter elektromos mobilitási fejlesztési programjával, ami szintén 400 gyorstöltőállomás létesítését irányozza elő német autópálya pihenőhelyeken. A töltési infrastruktúra fejlesztésére a német szövetségi költségvetés 2020-ig 300 millió eurót irányoz elő, és ennek kétharmadát gyorstöltőállomások létesítésére.

Bővebben 


2016 november 29 - Nem másolat, hanem hivatalos ez a kínai BMW-nek látszó tárgy

A BMW pár évvel ezelőtt alapította a Zinoro nevű almárkáját válaszul a kínai kormányzat újenergiás autókat favorizáló politikájára, azonban az első autó, a hosszmotoros X1-esből készített akkumulátoros-elektromos 1E nevű szabadidő-autó bukás volt. Egyfelől kicsi volt a hatótávolság, másfelől nem lehetett megvásárolni az autót, csak lízingelni lehetett, márpedig Kínában a gazdagok nem szórakoznak részletfizetéssel, hanem leteszik az asztalra a pénzt és viszik az autót.

bmwszeru.jpg

Erre a két problémára jelent megoldást a Zinoro márka második autója, amely az időközben keresztmotoros padlóra váltott X1-esre épül. A BMW formatervezői igyekeztek a lehető legjobban eltérő megjelenést adni az autónak úgy, hogy a drága módosítást jelentő fém karosszériaelemekhez alig nyúlnak, csak a motor- és a csomagtértető tér el a Brilliance üzemében készülő, az európaihoz képest 14 cm-rel nyújtott tengelytávolsággal rendelkező BMW X1-estől. Teljesen mások viszont a műanyag elemek, és természetesen a vesék is hiányoznak a kocsi orráról.

Bővebben 


2016 december 1 - Itt az eddigi legdurvább Tesla-baleset

Az utóbbi nagyjából egy évben jó néhány Tesla-baleset történt, ami sajnos nem mindig végződött szerencsésen. Volt két olyan eset is, amikor a sofőr meghalt, igaz, a cég szerint mindkét esetben azért, mert nem tartották be az autó robotpilótájára vonatkozó használati utasítást. De a nem halálos balesetek között is volt egy elég komoly, amikor a Model S teljesen összetörött. A benne utazó fiatalok azonban épségben szálltak ki a kocsiból.

A Tesla szerint mindez azért lehetséges, mert nincs az autóban belső égésű motor, így olyan ütközéselnyelő tér keletkezik, ami képes életet menteni. Most viszont még a korábbinál is komolyabb balesetet szenvedett az elektromos autó, a sofőr viszont a saját lábán "távozott" a helyszínről.

Bővebben 


2016 december 2 - 1000+ lóerős, 1900 km-es hatótávolsága van: elkészült a világ legjobb elektromos kamionja

Május környékén a legtöbben csak csóválták a fejüket, amikor kiderült, a Tesla után ezúttal egy Nikola nevű cég jelent meg az elektromos járműveket gyártani készülő piacon. Értik, ha a Tesla név egyik fele már foglalt volt, rámentek a másikra. Aztán jött az újabb hír, hogy az elektromos kamionjukból már 7000 darabot lerendeltek, amit szintén hitetlenkedve fogadott az ember. Utána sokáig semmi, egy pisszenés se a cégről, és amikor már azt hinné az ember, hogy akkor ez ennyi volt, előállnak egy prototípussal. Egy nem is akármilyen prototípussal.

villkamion.jpg

Az Electric Cars Report beszámolója szerint A cég a Salt Lake City-ben található központban mutatta be a Nikola One nevű járművét, ami egy hidrogén üzemanyagcellás kamion. A működéshez szükséges elektromos áramot nagy sűrűségű lítiumakkumulátorokban tárolják. A paraméterei szerint 1300 -1900 km megtételére képes egyetlen feltöltéssel, miközben a motorjai több mint 1000 lóerőt adnak le az aszfaltnak.

Bővebben 


2016 december 2 - Kitiltják a dízelautókat négy nagyvárosból

Négy világváros vezetője döntött úgy, hogy 2025-re kitiltja a városából a dízelautókat. Párizsban, Madridban, Athénban és Mexikóvárosban nem lehet majd dízelautót használni a következő évtized közepétől. Azt is vállalták, hogy újabb ösztönzőkkel támogatják a kevésbé környezetszennyező autók használatát – és persze a kerékpáros, valamint a gyalogos közlekedést, ahol lehet.

szmog.jpg

Az Egészségügyi Világszervezet úgy számol, hogy világszerte évente hárommillió ember hal meg a légszennyezés miatt, közülük Európában közel félmillióan.

Bővebben 


2016 december 4 - Népautó – aranyáron: Volkswagen e-Golf teszt

Miközben a Volkswagen dízel-manipulációjának hírei hónapokon át uralták a világsajtót, kevesebb figyelmet kapott, hogy a wolfsburgi gyártómű piacra vitt egy sor alternatív meghajtású típust is, köztük a Golf elektromos és konnektoros (plug in) hibrid változatát. Aztán a megtépázott tekintély visszaszerzése érdekében zöldre festették a hírverést: idén ősszel, a párizsi autó-kiállításon nagy felhajtások közepette leleplezték a holnap elektromos népautójának koncepció modelljét.

egolfteszt.jpg

A 600 kilométer hatótávolságúnak és önvezetőnek beharangozott négykerekű azonban odébb van, csak 2020-ban kerülhet forgalomba. A környezettudatos VW híveknek így egyelőre be kell érniük az elektromosautó-evolúció most futó e-Golfjával.

Bővebben