Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2015. 04. hét (01.19.-01.25.)

2015.01.21

2015. január 19. - Elektromos Skoda Favorit

A Pilis rejtekében, egy eldugott, határmenti kis faluban várja új gazdáját Magyarország alighanem egyetlen rendszámmal rendelkező elektromos Škodája. A Favorit Eltrára egy apróhirdetésben bukkantunk, és ha nem hagytuk ki tavalyelőtt a prototípus Volgát, ezt sem hagyhattuk ki! 

A tulajdonos, Antal, nem egyszerű figura. Gépészmérnöki végzettsége mellé orvosi diplomát is szerzett, azt mondja, a gépeknél érdekesebb az emberek működése. A belsőégésű motornál pedig az elektromos autót találta érdekesebbnek, ezért három évvel ezelőtt eldöntötte, hogy beszerez egyet. De inkább át is adom neki a szót:

c.jpg

"Úgy volt, hogy azt mondtam: ha négyszáz forint fölé emelkedik a benzin ára, akkor villanyautót veszek magamnak. Nézegettük már előtte is, van itt a faluban egy autószerelő-villanyszerelő barátom, vele együtt nagyon rákattantunk. Elkezdtem nézni a villanyautókat: milyen fajták vannak, mennyiért lehet őket megvenni. Főleg az eBayt nézegettem, ott akartam elkapni valami jót. Hirdették ezt a Škodát; utánaolvastam, mi ez.

Bővebben: http://www.vezess.hu/hasznalt-auto/skoda_favorit_eltra_teszt/57778/


2015. január 19. - Elektromos autó a Dakaron

A verseny története során idén fordult elő először, hogy egy elektromos autó is rajthoz álljon a versenyen. Az Acconia EV-t egy spanyol csapat építette az FIA T1-es előírásainak megfelelően. Meghajtásáról egy 300 lóerős, 700 Nm nyomatékú villanymotor gondoskodik, amelyet egy 140 kilowattóra teljesítményű (ez a hatszorosa egy átlagos villanyautóénak), négy kivehető darabból álló lítium-ion akkumulátorcsomag lát el árammal. A hátsókerék-meghajtású kocsi hatótávolsága versenykörülmények között 350 kilométer is lehet, ami ugyan rövidebb, mint egy napi penzum a Dakaron, de az időellenőrző pontokra elküldött, előre feltöltött akkukat behelyezve a kocsi gyorsan folytathatja az útját.

a.jpg

Ha rövidebb távot kell megtenni, akkor kevesebb akkumulátort hagynak az autóban, egyetlen darabbal például a maximális felére, 1250 kilogrammra csökken az Acconia tömege. Érdekesség, hogy a hátsó szárnyra még egy napelemet is rászereltek, melynek negyed négyzetméteres felülete 100 wattóra áramot termel. 

Bővebben: http://www.origo.hu/auto/20150117-a-dakar-ralik-legorultebb-autoi.html

 

2015. január 19. - Szabad az út a hibrid Porsche előtt

A vezess.hu tavaly decemberben már beszámolt azokról a tervekről, amelyek szerint feltöltött motorokkal váltanánk fel a jelenlegi hathengeres szívó boxereket a márka kirakatmodelljében, a 911-es szériában. 

Ez azonban csak átmeneti megoldást jelent a széndioxid-kibocsátás csökkentésére, így az évtized végével utat talál magának a szériába az a hibrid technológia, amely a Cayenne, a Panamera és a Macan, a 918 Spyder, illetve sportvonalon a 919 Hybrid révén már nem idegen a márka rajongói számára.

d.jpg

Minderről Wolfgang Hatz, a márka fejlesztésekért felelős főmérnöke mesélt amerikai újságíróknak a Detroiti Autószalonon tartott sajtótájékoztató keretében.

Bővebben: http://www.vezess.hu/hirek/szabad-ut-hibrid/57933/

 

2015. január 19. - Egymillió Tesla tíz év múlva?

Nem tart a konkurenciától, tíz év múlva már milliós nagyságrendben gyártana autókat Elon Musk. A Tesla vezére ezt a Detroiti Autószalonon mondta, Michiganben, ahol eddig nem sok siker termett a márkának.

Annak ellenére, hogy a Model S utáni nagy dobásra még mindig várunk, a Detroiti Autószalon egyik legtöbbet hivatkozott szereplője Elon Must lett. Musk közismerten nem egy mellébeszélős cégvezér, egyenes és merész karaktere miatt a sajtó sokszor Vasemberként említi, a Marvel képregénykaraktere után. Szóval ez a rendkívül sikeres üzletember/mérnök/feltaláló mondott olyat Detroitban, hogy 2025-re milliós nagyságrendben gyártana autót a Tesla, amivel a gyár tíz év múlva kb. akkora lenne, mint amekkora ma a BMW. Ha valakinek nem lenne meg: a Tesla Motors az a különutas autógyár Kaliforniából, amely jelenleg egyetlen forgalmazott modelljével, a Model S-sel megalkotta a tömeggyártású elektromos prémiumautó fogalmát. A Model S bár nagy siker lett, tavaly mindössze 33 ezret adtak el belőle, az idei terv pedig ennek a másfélszerese. A növekedés sok tényező függvénye, ezekről is beszélt Musk.

teslaszerviz.jpg

Musk elmondta, hogy több összeszerelő üzemre lesz szükségük, amikor az eladások elérik az évi félmilliót. A Tesla jelenleg csak Kaliforniában, Fremontban gyárt járműveket, de a tervek közt már ott van egy újabb gyár Kínában. Emellett már épül a neveadai Gigafactory, minden idők legnagyobb akkumulátorgyára, amellyel sikerül legalább harminc százalékot faragniuk az akkumulátor-előállítás költségén.

Bővebben: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2015/01/19/egymillio_tesla_2025-re/


2015. január 19. - Genfben jön az Audi új szuperautója

Ulrich Hackenberg, az Audi fejlesztési igazgatója megerősítette, hogy a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be az R8 szuperautó következő generációja. Az új R8 mellett a továbbfejlesztett e-tron elektromos változat is bemutatkozik.

b.jpg

Hackenberg szerint az új R8-ban nem lesz manuális váltó, mert a duplakuplungos váltók is "elég sportosak", és a jó köridőkhöz egyébként is szükség van rájuk. Biztosan arra gondolt, hogy a kézi kapcsolgatással csak megy az idő. Az R8 elektromos változata is érdekesnek ígérkezik, Hackenberg szerint az Audi olyan autón dolgozik, amely "500 kilométert vagy kicsivel többet" is meg tud tenni egy feltöltéssel.

Bővebben: http://www.origo.hu/auto/20150119-genfben-jon-az-audi-uj-szuperautoja.html