Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 51. hét (12.15.-12.21.)

2014.12.18

2014. december 15 - Itthon is van már konnektoros hibrid Audi

 

Különösebb hírverés nélkül minap nálunk is bemutatkozott az Audi konnektoros (plug-in) típusa, az A3 e-tron. A villamos hálózatról is tölthető hibrid kívülről szakasztott úgy néz ki, mint a hagyományos ferdehátú Sportback, csak éppen hajtásrendszere más: a motorháztető alatt a jól ismert 150 lóerős TFSI benzines motorja mellé még egy 75 kilowattos elektromost is bepasszíroztak, hátul pedig a csomagtartó alatti rekeszben a Panasonic 8,8 kWh kapacitású akkumulátorpakkja lapul. A két erőforrás egybefűzésével az összteljesítmény 204 lóerő, maximális rendszer-forgatónyomatéka pedig 350 newtonméter. Mindennek eredményeként ez a konnektoros Audi álló helyzetből 7,6 másodperc alatt van fenn százon, végsebessége 222 km/óra. 

 

vill_4.jpg

 

Ám az igazán látványos paraméter, hogy átlagfogyasztása – a vonatkozó NEDC- (New European Driving Cycle) szabvány szerint – száz kilométerenként mindössze 1,5 liter, szén-dioxid-kibocsátása pedig kilométerenként mindössze 35 gramm. Tisztán elektromosan mintegy 50 kilométert lehet vele autózni, a lemerült akkumulátorok – a hűtőrácson díszelgő négykarikás emblémát elbillentve, a kocsihoz tartozó kábellel, az otthoni elektromos hálózatból – közel négy óra alatt feltölthető (ipariáram-csatlakozóról ehhez valamivel több mint két óra is elég).

 

Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20141215_Mar_itthon_is_van_konnektoros_Audi

 

 

2014. december 15. - Már árulják a hidrogén-hajtású Toyotát

 

A Toyota autógyár hétfőn elkezdte árusítani Japánban a sorozatgyártásban előállított hidrogénüzemű autóját, amelynek nincs károsanyag-kibocsátása.

 

A japánul jövőt jelentő Mirai modellből hétszázat gyártanak az év végéig, ezekből mintegy négyszázat értékesítenek a hazai piacon. Ha a kereslet erősnek bizonyul, a Toyota bővítheti a gyártást. A tervek szerint jövőre kezdik el árulni Nyugat-Európában (Nagy-Britanniában, Németországban és Dániában), valamint az Egyesült Államokban a szériában gyártott autót.

 

vill_5.jpg

 

Japánban a Mirai ajánlott fogyasztói ára 7 millió 236 ezer jen (több mint 15,1 millió forint), a japán kormány azonban 2,02 millió jennel (több mint 4,2 millió forinttal) támogatja az autó vásárlását, így a végső ár 5,2 millió jen. A Toyota Mirai típust villanymotor hajtja, a működéshez szükséges elektromos áramot a folyékony hidrogénnel feltöltött üzemanyagcella biztosítja. Az üzemanyagcellában hidrogén és oxigén egyesülése során termelődik áram, a melléktermék tiszta vízpára. Egy feltöltés mindössze 3 percig tart, és utána mintegy 650 kilométert lehet autózni.

 

A legnagyobb problémát a környezetbarát autó feltöltése jelenti. A technológia új, a folyékony hidrogént kínáló töltőállomások kiépítése nagyon költséges, kevés van belőlük. Japánban is csak a négy nagy metropolis – Tokió, Oszaka, Nagoja és Fukuoka – térségében kínálják eladásra a Mirait, mert a működtetéshez szükséges infrastruktúra csak itt áll rendelkezésre.

 

Bővebben: http://mno.hu/auto/elkezdtek-arusitani-a-toyota-hidrogenhajtasu-autojat-1263412

 

 

2014. december 15. - Elektromos furgon a Citroentől

 

Jó időben villanyautóval közlekedni roppant szórakoztató dolog. De a sok kellemes klímában, boldogan leautózott ingyen kilométer után ideje volt belekóstolni a kevésbé gondtalan, téli elektromos autózásba is. Egy Citroën Berlingo Electricben.

 

Ember legyen a talpán, aki kívülről erről a Berlingóról megmondja, hogy nem hagyományos üzemanyag, hanem akksikban tárolt energia mozgatja. Persze a büszke matrica, és emblémák lelövik a poént, de az alapkivitelű járgányon mindössze a kipufogó hiánya lehet gyanús, illetve a jobb oldalon, elöl lévő elektromos töltőcsatlakozó. A többi része pont olyan, mint kőolajszármazékot égető rokonaié.

 

vill_6.jpg

 

Belül szomorú a hangulat, mezei, olcsó műanyagokból épül az utastér, a kormány egy nagy műanyagkarika és a fedélzeti rádió is olyan hitványul szól, hogy még egy vízállásjelentést se szívesen hallgat meg rajta senki. De nincs ezzel nagyobb baj, munkagép ez, nem cifra palota. Munkahelynek azonban egész tűrhető, a vezetőnek jó dolga van, a mellette lévő, felhajtható dupla ülésen azonban inkább csak karcsú embereknek jut elegendő hely. Pakolni van hová, ezernyi odú, ficak, barlang, zseb várja a munkavégzéshez nélkülözhetetlennek vélt kacatokat. 

 

Bővebben: http://www.vezess.hu/teszt/elemes-citroen-berlingo/57115/

 

 

2014. december 16. - A BMW i3 sofőr nélkül keres magának parkolóhelyet

 

A BMW bemutatta kísérleti i3-as elektromos autóját, amely önállóan keres szabad parkolóhelyet, parkol le, és végül veszi fel tulajdonosát, ha az végzett a dolgával. Ehhez mindössze egy okosórán futó applikációra van szükség, ezen keresztül lehet irányítani az autót - akár hangvezérléssel is.

 

vill_3.jpg

 

A kísérleti i3-as négy lézerszenzorral pásztázza folyamatosan az autó környezetét, ezek jelzései alapján kerüli ki az akadályokat, és oldja meg a parkolást. A dolog jelenlegi egyetlen szépséghibája, hogy az intelligens parkolóasszisztens csak olyan parkolóházakban működik, amelyekről rendelkezésre áll részletes digitális térkép, és az be is van táplálva az autó memóriájába.

 

Bővebben: http://www.origo.hu/auto/20141216-a-bmw-megcsinalta-az-igazi-knight-ridert.html

 

 

2014. december 17. - Nem álom az áfamentes új autó

 

A listaárnál 27 százalákkal olcsóbb is lehet kocsi. A kulcsszó a környezetvédelem. Nullára csökkenhet egyszer az elektromos és kábellel tölthető hibrid autók áfája, mivel a kabinet elkötelezte magát a hibrid és elektromos autók elterjesztése mellett a Jedlik Ányos Tervben. Az egyik fő lépés, hogy ezeket áfamentessé tennék. Ezek zöld rendszámot kapnának, a buszsávot is használhatnák, kedvezményesen parkolhatnának.

 

vill1.jpg

 

A Buksza blogot a nemzetgazdasági tárca arról tájékozttatta, hogy a zöld rendszámok már jövőre megjelennek, de az áfamentesség bevezetésének időpontja még kérdéses. Az áfamentességgel és a többi kedvezmény bevezetésével a minisztérium célja, hogy 2020-re a teljes járműállomány 1-2 százalékát adják az érintett autók.

 

Bővebben: http://www.hir24.hu/zoldblog/2014/12/17/nem-alom-az-afamentes-uj-auto/