Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 46. hét (11.10.-11.16.)

2014.11.13

2014. november 12. - Bővülő Toyota plug-in-hybrid töltőszolgáltatások Japánban 

 

A Toyota Motor Corporation megnyitotta kibővített plug-in hybrid töltőszolgáltatását, amely lehetővé teszi a hálózatról tölthető Prius PHV típus tulajdonosai számára, hogy országszerte igénybe vegyék a Nippon Charge Service, LLC (NCS) által üzemeltetett töltőpontokat. Az új, külön megrendelhető, díj alapú PHV Drive Support Plus (PDS Plus) szolgáltatás idén december elsejével veszi kezdetét. A Toyota a mai naptól fogadja az ügyfelek jelentkezését.

 

koei-saga-with-phv__mid.jpg

 

Az NCS október végével kialakította mintegy 700 normál töltőből álló hálózatát. Ennek kapacitása a 2015. pénzügyi év során várhatóan 5500 töltőpontra nő, majd a későbbiekben további bővítés várható.

 

A kibővített hálózat havi tagsági díj megfizetése fejében vehető igénybe, amelynek összege 324 japán jen. Ezen felül percenként 1,62 jenbe kerül az NCS töltők használata (mindkét díj tartalmazza a fogyasztási adót). Hogy a felhasználók megismerkedhessenek a praktikus rendszerrel, a tagság első hat hónapja során sem tagsági, sem percdíjat nem kell fizetni.

 

Bővebben: http://media.toyota.hu/ceges-hirek/kornyezet/toyota-kiboviti-plug-hybrid-toltoszolgaltatasait-

japanban

 

 

2014. november 12. - Di Grassi: A higgadtság a Formula-E-ben fontosabb, mint máshol

 

Az elektromos sorozat, a Formula-E mezőnye jövő hétvégén a szezon második futamát teljesíti Malajziában. Az első verseny győztese, Lucas di Grassi mesélt élményeiről, és kijelentette, ismét a győzelemre tör. Az Audi Sport ABT színeiben versenyző di Grassi elmondása szerint tévesek azok a vélekedések, amelyek szerint a sorozatban a siker kulcsa a takarékosság. Az ugyan igaz, hogy az energia szintjével végig ügyesen kell zsonglőrködni az autóban, de a brazil szerint a Formula-E több olyan kihívás elé állítja a versenyzőket, amilyenekkel más sorozatban nem találkozhatnak.

 

eformula.jpg

 

„Teljes mértékben arról szól, hogy a határon vezessünk, viszont azt a legkisebb mértékben sem szabad 

átlépnünk. Ez az energiafelhasználásra és a pályán való mozgásunkra is érvényes. Mivel szűk utcai pályákon vezetünk, még a legkisebb hibáért is drágán megfizethetünk. Ha összetörjük az autót rengeteg gyakorlási időt veszíthetünk, mivel az időmérő és a verseny is ugyanazon a napon van. A hideg fej a Formula-E-ben minden másnál fontosabb.”

 

Bővebben: http://www.formula.hu/forma/2014/11/11/a-higgadtsag-a-formula-e-ben-a-legfontosabb

 

 

2014. november 12.- Többoldalú erőfeszítés szükséges az elektromos autók elterjedéséhez - Kína

 

Az intenzív kormányzati támogatás hatására egyre több új energiájú jármű (NEV) közlekedik Kína útjain, azonban szakértők szerint ez nem elegendő. Bár nagy előrelépés történt a tömegközlekedés elektromos üzeműre állításában, beleértve a buszokat és taxikat is, a NEV iparnak messzebb kell tekintenie ennél a kormányzat-vezette területeknél, és fejest kell ugrania a szélesebb személyautó piacba.

 

villanybusz.jpg

 

A kínai NEV-gyártók növelték kibocsátásukat, miközben a központi és helyi kormányzatok adminisztratív 

eszközökkel igyekeztek vonzóbbá tenni e környezetbarát autók vásárlását.

 

Csak augusztusban 5191 NEV-et gyártottak kínai cégek, tizenegyszer többet, mint tavaly augusztusban. Az év első nyolc hónapjában a termelés megnégyszereződött, elérve a 31137 darabot. Hét nagy hatalmú kormányszerv együttesen jegyzett októberi jelentése szerint, Peking, Tianjin és Hebei tartomány erősen szennyezett városai 20222 NEV-et fognak vásárolni tömegközlekedésük számára 2015-ig, ezzel a régió buszainak 16%-a lesz elektromos hajtású.

 

Bővebben: http://hungarian.cri.cn/1321/2014/11/12/301s178496.htm

 

 

2014. november 12. - Utcai lámpákról tankolnának a BMW villanyautói

 

A bajor cég mérnökei egy olyan utcai lámpa modult fejlesztettek, amely amellett, hogy kiszolgálja a közvilágítást, töltési pontként szolgál elektromos autók számára. A jövő évben, Münchenben el is indul a kísérleti projekt. A LED fényforrásokat tartalmazó oszlopok a Light and Charge elnevezést kapták funkciójukra utalva. A nehézségek nélküli töltés az elektromos autózás elterjedésének egyik legfontosabb feltétele főleg, ha egyre több ilyen jármű fut majd az utakon.

 

bmw_vill.jpg

 

Két, már üzemelő lámpaoszlopot el is helyeztek a BMW központjánál, ahol az autótulajdonosok mobilon keresztül fizethetnek a töltésért. A BMW szakemberei azt szeretnék elérni, hogy a lámpatesteken kettő vagy négy töltési modul legyen, amelyeket bármelyik szabványú elektromos autó használhatná - írja a Reuters.

 

Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20141112_Az_utcai_lampakrol_tankolnanak_a_BMW_elek

 

 

2014. november 12.- Autómegosztó szolgáltatás tisztán villanyautókkal - USA

 

A Colorado állambeli Denver környékén új autómegosztó szolgáltatás indul, amely kizárólag elektromos üzemű autókat használ. A cégalapító Tim Prior azt nyilatkozta, hogy jóval több konnektor van az országban, mint benzinkút, így az elektrmos autómegosztás teljesen logikus lépés azoknak, akik szeretnének spórolni, illetve csökkenteni a saját széndioxid lábnyomukat. A cég óránként 7 dollárt számol fel a kocsikért, és a flottájukban Tesla S is található.

 

teslaszerviz.jpg

 

Bővebben: http://www.bizjournals.com/denver/morning_call/2014/11/alll-electric-car-share-service-hits-the-road-in.html