Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 36. hét (09.01.-09.07.)

2014.09.04

2014. szeptember 1. - Konnektoros hibrid Mitsubishi teszt

Konnektoros hibrid létére a Mitsubishi PHEV megmaradt igazi autónak. Nem kapott hivalkodó, futurisztikus külsőt -
legfeljebb a sok-sok felirat és a mókás matricák, elektromos csatlakozók árulják el az autót. Illetve a gyalogosokra,
biciklisekre különösen veszélyes hangtalan üzem. A tisztán elektromos menethez szükséges viszonylag nagy mennyiségű akksipakk az autó hasa alá került, de szerencsére a belső tér használhatóságába nem nagyon szól bele. És az autó 1800 kilogramm körüli saját tömege is egész tűrhető maradt.

Az azért kérdés, hogy a Mitsubishinél miért gondolták úgy, hogy a környezetvédők szemében vörös posztónak számító SUV-ból építenek konnektoros hibridet. Talán praktikus okokból, hogy ne kelljen már nyomorogni egy tisztán elektromos módban is használható autóban, vagy nevelő céllal, hogy a zöldeket összezavarják azzal, hogy a szabadidő-autós is lehet ember.

74409_612989_784x523.jpg


Bentről a műszerfal kivételével nem nagyon lehet megkülönböztetni a hibridet a mezei változattól. A műszerfalon
változtattak keveset - fordulatszámmérő helyett energiaáramlás mutató van - és a váltógomb más egy kicsit, mint amit megszokhattunk. A helykínálat parádés, három gyerekülés elfér hátul, és a csomagtartó is óriási. A berendezés is szerethető, bár van egy kis japános íze.


A hibrid Outlander érthetően városban érzi magát a legjobban. A villanymotor itt a legpraktikusabb, csendes, szagtalan és takarékos is. Kis odafigyeléssel 50 kilométer körüli hatótávra képes az autó, tisztán elektromos hajtással. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy a III. kerületi, Szépvölgyi úti szerkesztőségből egy töltéssel kényelmesen elérhető Gödöllő. Ha a tulaj olyan szerencsés, hogy a munkahelyén talál egy konnektort, és legalább 5 órát a munkahelyén tölt, akkor egész héten eljárhat, durván napi 8-9 kWh-nyi otthoni töltéssel.


Bővebben: http://www.vezess.hu/teszt/mitsubishi-outlander-phev-teszt/54605/


2014. szeptember 2. - Az elektromos autók egyre nagyobb térhódítása?


Németországban egy alapos felmérést készítettek a villanyautók forgalmazási helyzetéről és jövőjéről, és a felmérés gyorsan felfutó eladási szám bővülést vár az elkövetkező években, főként akkor, ha a német kormány is beváltja az elektromos autók elterjesztését segítő intézkedéseit. Jelenleg Németországban már több, mint 20 -féle villanyautó típusból válogathatnak a vásárlók, és talán már 2014 során elérik a forgalmazók azt a célt, hogy csak 30%-kal legyenek drágábbak ezek az autók a hagyományos kategóriájú autóknál.

elektromos-auto.jpg

A rohamos kínálati fejlődést mutatja, hogy míg két esztendeje még csak kétféle elektromos modellből választhattak a német vásárlók, ma már 20-nál is többől. És míg a két modell még több, mint 60 százalékkal került többe a hagyományos meghajtású autókhoz mérten, ma már ez a szám a 30 százalék felé közelít. Az elektromos autógyártásra koncentráló ipar nagy anyagi és szellemi tőkét fektetett be az akkumulátorok fejlesztésébe, így folyamatosan nő az elektromos autókkal megtehető távolság, és árakat is egyre lejjebb lehet szorítani.

Természetesen a növekvő számú villanyautó eladások nem jöhetnének létre az egyre nagyobb számú nyilvános töltőoszlopok telepítése nélkül, amiből Németországban már több ezer működik, míg hazánkban sajnos csak alig ötven, és ennek 90 százaléka Budapesten található.

Ebben persze semmi meglepő nincs, hiszen jelenleg még inkább nagyvárosi felhasználásúak az elektromos autók, és amint majd hatótávolságuk jelentősen megnő, valószínűleg ez változni fog.

Bővebben: http://www.szon.hu/az-elektromos-autok-egyre-nagyobb-terhoditasa/2629131

 

2014. szeptember 3. - Óriási villanyautó flotta

Megállapodást írt alá a Renault-Nissan a világ egyik legnagyobb mobilszolgáltatójával, az Orange-zsal, miszerint 2015 folyamán 200 darab teljesen elektromos meghajtású járművet szállít a franciaországi operáció számára.

orange_villanyautok.jpg


Az Orange jelenleg több mint 2000 un. pool-autót tart a flottájában, melyekkel munkatársai az irodák, illetve a külső
helyszínek között közlekedhetnek. A flotta része volt eddig is több alternatív hajtású jármű, mint pl. a Renault Twizy, amit most kiegészít a 200 db-os, Renault ZOE-ból, Kangoo Z.E.-ből, Nissan e-NV200-ból és LEAF-ből álló flotta.


Az elektromos autókból álló flotta része annak a programnak, miszerint az Orange 2020-ig 20%-kal kívánja mérsékelni CO2 kibocsátását.

Bővebben: http://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/orias_villanyauto-flotta.203237.html

 

2014. szeptember 3 - 210 km elektromos biciklivel

Biciklis Balaton-kört már csináltam párat. Montival is, rekuval is. Hogy legyen benne valami kihívás, ezúttal villanybringával vágtam neki. Persze lehet kötekedni, hogy villanybiciklivel minden hülye körbe tudja tekerni a Balatont, de azért ott volt a dologban a rettenetes szívás lehetősége is. Ugyanis eddig még senki nem próbálta ki, hogy valóban bír-e ennyit egy elektromos rásegítéssel dolgozó bicikli.

header_4878.jpg

A jól bejáratott biciklis boltunkban is csak annyival biztattak, hogy a kölcsönkapott szerkezet 130-140 kilométert biztosan tud. Azt már próbáltákJó, de mi lesz, ha nem egy tovább? A maradék 70 km egy közel 30 kilós, tehetetlen elektromos kerékpárral elég kínos menet lehet. Mindegy, így legalább lesz benne egy kis izgalom. Reggel hat húszra terveztük az indulást, Balatonakaliból és kelet felé indultunk, hogy még frissen essünk túl az út egyetlen komolyabb emelkedőjén. Megy is minden mint a karikacsapás.

Bővebben: http://www.vezess.hu/kerekpar/bulls-e45-elektromos-kerekpar/54628/

 


2014. szeptember 4. - Túl sok norvég vesz elektromos autót, nem bírja a költségvetés


Túl sok norvég vesz elektromos autót, nem bírja a költségvetés, a támogatási politika újragondolását tervezi az oslói kormány.


A világon az egy főre jutó elektromos autók száma Norvégiában a legmagasabb. Az 5, 1 milliós országban már 32 ezer zéró kibocsátású járművet regisztráltak. Minden hetedik új autó is ebbe a kategóriába esik, így a Nissan Leaf és az amerikai Tesla is az egyik legkeresettebb modellek között szerepel. Utóbbi több hónapon át vezette az eladási listákat, amellyel az északi ország szintén rekordot írt.

0112_tesla_facelift_00_cikk_torzs.jpg


Az elektromos autók népszerűsége a norvég kormány intenzív támogatási politikájának köszönhető. Már az autó megvásárlása is jelentős adókedvezményekkel jár, így a leendő vevők mentesülnek az áfa és más terhek eladást terhető alól. A Tesla alapmodellje Norvégiában 60 ezer euróba kerül (közel 19 millió forint), de kormányzati támogatások nélkül ez ennek a duplája lenne. Az elektromos autó tulajdonosok ezen felül ingyenesen használhatják a kompot, az autópályákat és a parkolás valamint az üzemanyagcellák fetöltése sem kerül pénzbe. Ezen felül a buszsávokat is ingyen használhatják, ami  egyre nagyobb torlódásokat okoz a norvég fővárosban. A norvégok nem számítottak ekkora érdeklődésre és már a pénzügyi ösztönző politika újragondolását tervezik.


”Elképzelhető, hogy csökkentjük a támogatástokat, de megígérhetem, hogy továbbra is maradnak fiskális ösztönzők” – nyilatkozta Erna Solberg miniszterelnök.


Oslo évente 500 millió euróval támogatja az elektromos autók elterjedését. Korábban úgy számoltak, hogy 2017-re érheti el a számuk az 50 ezret, de erre már 2015-ben sor kerülhet, így a támogatási keretösszeg is kifogyhat.

 

Bővebben: www.magyarhirlap.hu/cikk/3922/Tul_sok_norveg_vesz_elektromos_autot_nem_birja_a_koltsegvetes