Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 35. hét (08.25.-08.31.)

2014.08.27

2014. augusztus 25. - Ki nyeri a villanyautók csatáját?

Míg az USA-ban több mintegy tucat féle konnektorból is tölthető hibrid modell közül választhatnak a vevők, addig az összeladások jelentős részét mindössze három modell teszi ki. A Tesla, Nissan és a Chevrolet ad el nagyobb tételben ilyen modelleket, de az utóbbi időben a BMW is egyre népszerűbb, így a bajor márka lehet ebben a csapatban a következő jelentő szereplő.

bmwchevy.jpg

Bővebben: http://www.greencarreports.com/news/1094036_who-wins-electric-car-brand-battle-bmw-tesla-have-the-buzz-now

2014. augusztus 26. - Kezdődik a Formula E

Már alig több mint két hét van hátra az új elektromos sorozat, a Formula E története első szezonjának kezdetéig. A következőkben még egyszer összefoglaljuk, mik a legfontosabb tudnivalók a szériával kapcsolatban, melyet egyelőre igencsak megosztottan várnak a szurkolók: egy részük roppant izgatott az újszerű technika, a városi helyszínek és az ismert nevek miatt, míg más részük teljesen elzárkózik a tisztán elektromos hajtású versenyautóktól.

formulae_szembol.jpg

A sorozatban tíz csapat vesz majd részt, minden istálló két versenyzővel, minden pilóta két autóval (ennek okát ld. lentebb). A 2014-2015-ös, ősztől nyárig tartó szezonban tíz, e-Prix néven nevezett futamot rendeznek a világ tíz városában, négy kontinensen, legalább nyolc országban (egy helyszínt még nem véglegesítettek). A pályák hossza 2,5 és 3 kilométer közt lesz, egytől egyig utcai helyszíneken.


A Michelin abroncsokkal ellátott autók, melyek különböző részeinek fejlesztésében többek közt a McLaren, a Williams, a Renault és a Dallara is részt vett, három másodperc alatt gyorsulnak 0-ról 100-ra, végsebességük 220 kilométer per óra körül van, maximális teljesítményük 268 lóerő. A hangerő természetesen kisebb, mint más versenyautók esetében, nagyjából félúton van egy hagyományos közúti autó és egy autóbusz közt.

Bővebben: http://www.formula.hu/hirek/153/440/93221/kezdodik-a-formula-e-pilotak-helyszinek-szabalyok

 

2014. augusztus 26. - Ilyen lehet a következő Nissan Leaf

Az első Nissan Leaf tagadhatatlanul egyedi dizájnját lehet szeretni, vagy utálni, de az tagadhatatlan, hogy a modell alaposan hozzájárult az elektromos autók

leaf.jpg

növekvő népszerűségéhez. Az idétlen formatrevnek úgy néz ki annyi, a következő generációs Leaf már sokkal jobban hasonlít majd egy hagyományos autóra. Hogy miért? Így talán a konzervatívabb ízlésű vásárlók is ráfanyalodnak a modellre. Az új Leaf fotók ide kattintva érhetők el.

Bővebben: http://transportevolved.com/2014/08/26/2016-nissan-leaf-electric-car-will-look-like/

 

2014. augusztus 27. - Veszélyben a Google elektromos autója

A Google sikeres teszteket hajtott végre önállóan fejlesztett, sofőr nélküli autójával, és egy próba-széria legyártását tervezi. A hatóságok azonban aggódnak: csak akkor engednék a típus forgalomba helyezését, ha hagyományos kezelőszerveket is beleépítenének.

googli.jpg

A California's Department of Motor Vehicles – Kaliforniai Gépjármű-ügyi Hivatal – azt tartja aggályosnak, hogy az autó irányítását még vész esetén sem veheti át az utas. Ez azért probléma, mert eddig csak zárt pályán, legfeljebb 40 km/h-s sebességgel hajtották a panda-pofájú önjáró kocsikat, viszont a fejlesztés abba a szakaszba ért, ahol közúton, valós körülmények között is kipróbálnák a technikát. A hivatal félelme abból a szempontból megalapozott, hogy eddig még nem készült jármű, amelyben az utasnak nincs ráhatása a közlekedésre, így az sem ismert, hogy ez milyen veszélyekkel járhat. Valamelyest csökkentheti a kockázatot, ha tényleg kerül az autókba kormány és pedál, hiszen a jelenlegi vészleállító bizonyos forgalmi helyzetekben kevés lehet.


A kísérlet korai szakaszában még Lexus RX-ekbe építették az önállóságot biztosító rendszert, de idén májusban már jöttek hírek az apró, csővázas elektromos kisautókról.


Bővebben: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/08/27/megfenyitik_a_sofor_nelkuli_autot/

 

2014. augusztus 29. - A Tesla új kínai barátja

A Tesla Motors a China Unicommal karöltve bővítheti töltőhálózatát Kínában - erről a cég kínai szóvivője beszélt. Peggy Yang elárulta azt is, hogy az új partner segítségével 120 kínai városban 400 töltőállomást hoznának létre, 20 nagyvárosban pedig "super charging" állomást létesítenének a gyorsabb töltés érdekében - írja a Reuters. A Tesla Motorsnak nagy szüksége van a segítségre és a töltőhálózatának dinamikus fejlesztésére a világ legnagyobb autópiacán, ugyanis a jövője függhet tőle. 

A Tesla Motors január 22-én megkezdte a Model S értékesítését Kínában, ezzel az amerikai elektromosautó-gyártó betette a lábát a világ legnagyobb autópiacára, ahol kiemelkedően nagy a kereslet a luxustermékek iránt. Ennek köszönhetően a cég még úgy is jelentős eladásokra számíthat, hogy a szállítási költségek, a vámdíjak és az adók hatására közel 50 százalékkal drágábban (mintegy 122 ezer dollár) árulja modelljét, mint Amerikában.

Jelenleg 3 (hamarosan nyit a negyedik) szalonban kínálja megvételre a cég modelljét, az első szállításokra pedig már április 22-én sor került, a leggyorsabb megrendelők ekkor vehették át járműveiket. 

Bővebben: http://www.portfolio.hu/vallalatok/a_tesla_uj_baratra_talalt.203024.html