Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 34. hét (08.18.-08.24.)

2014.08.20

2014. augusztus 18 - Nyolc év, korlátozás nélküli garancia a Teslákra

Az Amerikában megkerülhetetlen, az eladásokat is befolyásoló nagytekintélyű fogyasztóvédelmi magazin, a Consumer Reports múlt héten azt írta, hogy a tartósteszten náluk lévő Tesla Model S több meglepő meghibásodást is produkált. A rövid távú teszt után a magazin még története legmagasabb pontszámát (99/100) adta az elektromos szedánnak, hosszabb távon viszont előjött ez-az. 

teslaszerviz.jpg

Egy amerikai autós lap, az Edmunds is beszámolt néhány anomáliáról, a Teslát irányító Elon Musk viszont a tőle megszokott módon reagálta le az eseményeket. A gyártó bejelentette, hogy mostantól nyolcéves, futásteljesítmény-korlátozás nélküli garancia vonatkozik az összes Model S-re (korábban csak az akkumulátorra élt az opció), a módosítás ráadásul visszamenőlegesen, a korábban eladott autókra is érvényes. Függetlenül attól, hogy hány tulajdonosváltás történt időközben.

Bővebben: http://www.origo.hu/auto/20140818-tesla-model-s-garancia.html

2014. augusztus 18 - Együttműködés a Magyar Elektromobilitás Szövetség, az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete között 

A Magyar Elektromobilitás Szövetség, az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete stratégiai együttműködési megállapodást kötött annak érdekében, hogy a környezetkímélő járművek minél gyorsabban ismertté, népszerűvé váljanak és elterjednek hazánkban.

Az együttműködés célja az elektromos autók elterjesztéséhez és üzemeltetéséhez szükséges feltételek és infrastruktúra, valamint a támogatási rendszerek kialakításához szakmai segítségnyújtás a jogalkotóknak a Jedlik Ányos tervezett elektromobilitási programja megvalósításához. Az együttműködés réztvevői biztosak abban, hogy ez az együttműködés fontos mérföldkő az elektromobilitás
elterjesztésében Magyarországon.

Céljuk, hogy 2020-ra a magyar utakon több tízezer elektromos hajtású személyautó és kishaszon jármű
fusson, amelyhez azonban elengedhetetlenül szükséges a megfelelő szabályozói környezet és töltő
infrastruktúra mielőbbi kialakítása.

2014. augusztus 18 - Leleplezték a tuning-Teslát

Még a Pebble Beach Concours d'Elegance-on mutatta be a Saleen az első komolynak mondható Tesla-alapú tuning-modellt. Az amúgy elsősorban izomautó-átépítéssel foglalkozó cég a legerősebb Model-S változatot, a P85-öt vette alapul, és bár a motorhoz nem nyúltak, mégis sikerült gyorsítani az autón.

A P85 a legdrágább Tesla: eleve 416 lóerős villanymotor kerül bele, a nagyobbik, 85 kWh töltést tároló akku-csomaggal. A Saleen FourSixteen – így nevezték el az átdolgozott gépet új motorvezérlést kapott. A készítők szerint ezzel nem is a csúcssebesség vagy a teljesítmény változott, hanem a gázreakció lett sokkal közvetlenebb, és a gyorsítóképesség javult sokat. Pontos adatokat nem közöltek, de nyilvánvaló, hogy az átlag amerikai sofőr számára hangolt hajtásban bőven volt még tartalék. Ám akinek ennyi nem lenne elegendő, az rendelhet rövidebb végáttételt és Maxgrip önzáró differenciálművet is, amivel tovább javítható az autó gyorsulása.

villany1.jpg

A FourSixteen emellett alapos optikai tuningot kapott, karbon-diffúzorral, 21 hüvelykes kovácsolt alumínium felnikkel és látványos első levegőbeömlőkkel. A futómű is sokkal sportosabb karakterű, mint a gyári – merevebb rugókkal és kanyarstabilizátorokkal, keményebb hangolású lengéscsillapítókkal és kisebb hasmagassággal – de itt is kínálnak egy komolyabb fokozatot. A sok paraméterében állítható futómű nyilván azok számára lesz jó választás, akik versenypályára is kivinnék a Teslájukat.

Bővebben: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/08/18/lelepleztek_a_tuning-teslat/

 

2014. augusztus 18 - Dízel hibriddel jön a Mazda

A Mazda hagyományosan nem foglalkozott a hibridekkel: hitvallásuk szerint előbb a belső égésű motorok hatásfokát kell maximalizálni, és csak utána kiegészíteni azt segédrendszerekkel. Most már nekik is van benzin-elektromos hajtásláncuk, és ha hihetünk a híreszteléseknek, hamarosan a dízel hibrideket gyártó márkák egyre gyarapodó csapatához is csatlakoznak. 

dizelhibridmazda.jpg

A Yomiuri Shimbun újság beszámolója szerint már 2016-ra elkészülhet a dízelmotorral (várhatóan a nagyobbik, 2,2 literessel) kombinált elektromos hajtáslánc. Teljesítményről nincs szó, ám az átlagfogyasztás állítólag 30 százalékkal alacsonyabb lesz, mint a rásegítés nélküli dízeleknél, ez durván 2,5 litert jelentene 100 kilométeren. 

A hajtáslánc a Mazda6 helyett a Mazda3-ban debütálna, abban a modellben, amely már most is kínál hibrid kivitelt. A Mazda Axela (Mazda3) hibrid (nyitóképünkön) egy egyedi fejlesztésű, kétliteres benzinmotort és egy villanymotort kapott. A modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 3,25 liter/100km, a kizárólag szedán kivitelben, CVT-váltóval kínált modellt tavaly november óta forgalmazzák Japánban.

Bővebben: http://www.vezess.hu/hirek/dizel-hibriddel-jon-mazda/54313/

 

2014. augusztus 20 - Újabb elektromosszupersortkocsi érkezhet a Szílícium völgyből

Újabb észak-kaliforniai székhelyű cég kezd elektromos szuperkocsik gyártásába. A Renovo Motors a trvek szerint 2015-től kzdi forgalmazni a Renovo Coupe-t, amely 500 lóerő teljesítményével és 3,4 másodperces gyorsulásával - egy 8 tizeddel kevesebb, mint a Tesla 100-as srintje - keltheti fel a potenciális ügyfelek érdeklődését. Egyedül a durva, bő 500 ezer dolláros ár lehet komoly visszatartóerő. A cég ennek ellenére optimista, a jövő évben már 100 darab eladásával számolnak.

renovo.jpg

A Renovo mérnökei 4 éve dolgoznak a járgányon, amely egy módosított Shelby Daytona CSX9000-es. Videón elég meggyőző a járgány:

 

 

Bővebben: http://spectrum.ieee.org/view-from-the-valley/transportation/advanced-cars/silicon-valley-spawns-another-electric-car-company