Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló 2014. 32. hét (08.04.-08.10.)

2014.08.07

 2014 augusztus 4. - Olcsóbb villanyautók japán összefogásban

"Olcsó" elektromos autó közös gyártásába kezd két nagy japán járműipari cég, a Nissan és a Mitsubishi - jelentette hétfőn a Nikkei japán gazdasági újság. A lap értesülése szerint az elektromos mini 2016-ban vagy 2017-ben jelenhet meg a piacon és a katalógusára Japánban nem fogja elérni átszámítva a 3,4 millió forintot.
 

leaf.jpg

 
Az elektromos autó egyelőre nem tömegtermék, egyrészt mert drága, másrészt mert csak ott lehet használni, ahol megfelelően kiépített a töltőállomások rendszere. A Nissan 2010-ben piacra dobott elektromos autójának, a Leafnek 190 kilométer a hatótávolsága. A modellből eddig 124 ezer darabot adtak el szerte a világon. A Mitsubishi 2009 óta árul elektromos autót i-MiEV néven, Japánban átszámítva 5,7 millió forintos áron, ami az ottani támogatásokkal nagyjából 4 millió forintos szintre süllyed. Nálunk ennél sokkal drágább volt a modell, 10 milliós árral kezdték forgalmazni, ami később 8,5 millió körüli összegre csökkent.
Forrás: MTI, Nikkei
 
 

2014 augusztus 4. - Az NFM és NGM is nyüzsög a hazai elektromos autózás ügyében

 
A márciusban nagy elánnal beharangozott magyar elektromos mobilitási stratégiának, annak a bizonyos Jedlik Ányos tervnek egyelőre se híre, se hamva. Pár napja kérdeztünk rá a kidolgozásával állítólag megbízott Nemzetgazdasági Minisztériumnál, hogy van-e már valami, de választ nem kaptunk kérdésünkre.
 
Kaptunk ellenben egy sajtóközleményt a svájci ABB-től, mely szerint együttműködésre felkérte őket egy másik minisztérium, Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a hazai e-mobilitás fejlesztésével kapcsolatos projektben:
 
"A magyar kormány döntött az alternatív energiák és hajtások elterjesztéséről és mielőbbi széleskörű alkalmazásáról, valamint a szükséges fejlesztések támogatásáról. Az NFM egy olyan, a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. (KTI) Zöld Autó Központja által vezetett kutatási-fejlesztési programban való részvételre kérte fel az ABB-t, amely alternatív hajtások alkalmazását, a hibrid és tisztán elektromos gépkocsik használatának elősegítését és az elektromos töltőállomások elterjedését célozza Magyarországon.
 

nyuzsog.jpg

 
Hazánkban ma alig több mint 200 tisztán elektromos gépkocsi üzemel. Az NGM jelenleg formálódó Jedlik Ányos programja az e-járművek elterjedésének ösztönzését és az ehhez szükséges műszaki-technológiai és gazdasági felkészülést szolgálja. Az NFM felügyeletével kidolgozott Nemzeti Közlekedési Stratégia keretében a KTI elkészített egy közlekedési energetikai és klíma modellt. A modell szerint 2050-re Magyarországon közel 3,5 millió db elektromos (hibrid, plug-in-hibrid, és tisztán elektromos) gépkocsi, főként személy-, és kis-tehergépkocsi lesz.
 
 
 

2014 augusztus 4. - Egyetemisták nyomhatják le a Teslát

 
Komoly kihívóra találhat az eddigi legjobban használható elektromos autókat gyártó márka a Tesla. De nem az olyan nagy, elektromos autókat is gyártó nagy cmárkák szorongathatják meg a Teslát, minta  aGM, vagy a BMW, hanem ausztrál egyetemisták.
 

sunswift-660x423.jpg

 
A múlt hónap végén új rekordot állítottak fel saját építésű elektromos járgányukkal, amely a legnagyobb, 500 kilométeren mért átlagsebességgel lett bajnok. Mindezt természetesen egyetlen töltéssel. A korábbi bajnok a Tesla Modell S volt, 45 mérföldes átlagsebességgel, míg az auszrrálok 60 mérföld feletti átlagot értek el. Azonban ne temessük a Teslát, a srácok járgánya mindössze egyetlen üléssel, három kerékkel rendelkezik, míg a Modell S akár hétülésessé is alakítható, belsejében bőrülések és klíma kényeztetik az utasokat az egyetemi bajnokkla szemben.
 
 
 

2014. augusztus 5. - Kiváltságokat kapnak a villanyautósok

 
Ingyenes parkolás, buszsávhasználati jog és sok egyéb kiváltság illetheti meg hamarosan az elektromos hajtású autókat Németországban a kormány formálódó terve szerint.A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című lap hétfői beszámolója szerint a német közlekedési minisztérium és a környezetvédelmi tárca javaslatot készített az elektromos meghajtású autók népszerűségének növelésére, és a tervezet még a nyáron a kormány elé kerül, az új szabályokat pedig várhatóan 2015 februárjában vezetik be.
 
A nagykoalíció pártjai - a konzervatív CDU/CSU pártszövetség és a szociáldemokrata SPD - a tavaly őszi kormányalakítási tárgyalásokon abban egyeztek meg, hogy az elektromos autók terjedését nem anyagi ösztönzőkkel, hanem a használat megkönnyítésével serkentik.
 

villany.jpg

 
Ennek alapján a tervezet a közlekedési szabályok módosítását irányozza elő. Egyebek között azt tartalmazza, hogy az illetékes tartományi hatóságok az elektromos autók számára ingyenes parkolóhelyeket jelölhetnek ki, engedélyezhetik a buszsávok használatát, és felmentést adhatnak a zajvédelmi vagy levegőtisztaság-védelmi célból elrendelt behajtási tilalom vagy forgalomkorlátozás alól.
 
A német kormány terve azt a célt szolgálja, hogy az elektromos autók száma 2020-ra elérje az egymilliót az országban. Jelenleg csupán 12 ezer elektromos hajtású kocsit és 85 ezer hibrid autót tartanak forgalomban, ami a 43,9 milliós németországi gépkocsiállomány mindössze 1,6 százaléka.
 
 
 
 

2014. augusztus 6 - Kihasználatlanaok a nyílvános elektromos töltőállomások Londonban

 
16 hónap alatt a kanadai Londonban működő 3 nyílvános villanyautó töltőállomáson alig 100 töltést regisztráltak. A teljes érdektelenség miatt egyet már le is kellett szerelni. Ennek ellenére a városvezetés továbbra is bízik a megmaradt töltőpontokban - szerencsére ezek fenntartása sem kerül sokba, havi 30-50 dollárt költenek rájuk. Az érdektelenség oka nem a környezettudatos hozzáállás hiánya, ahnem az, hogy a felmérések szerint a villanyautó tulajdonosok döntő többsége a saját garázsában tölti a kocsiját.
 

img_1598.jpg