Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 29. hét (07.14.-07.20.)

2014.07.17

2014. július 15. - Összecsukható elektromos bicikli teszt

A Crussis összehajtható biciklijének szinte mindene pillanatok alatt a megfelelő méretre szabható. A nyeregcső és a kormánymagasság is egy-egy mozdulattal állítható, így gyereknek, langaléta felnőttnek is kényelmes a bringa. Kezelése egyszerű, a kormányon lévő vezérlőpanel bekapcsolása után már csak a rásegítés mértékét kell kiválasztani és indulhat is a menet. Ugyanitt kapcsolható a gyári világítás is. Négy fokozat között lehet válogatni, attól függően, hogy milyen gyorsan és  milyen kényelmesen akarunk tekerni. A rásegítés akkor indul, ha rendszer érzékeli, hogy mi is tekerünk. Jó hír, hogy lehet rajta lógni, mert azt már semmi nem nézi, hogy adunk-e erőt is a műveletbe, vagy csak alibiből forgatjuk az első lánckereket. 

villanybringa.jpg

Az elektromos bicikli nem olcsó mulatság, azonban a Crussis összecsukható gépe a maga 279 ezer forintos árával egyáltalán nem tartozik a megfizethetetlen kategóriába. Persze ha azt nézzük, hogy ennyiért akár már autót is kaphatunk, akkor valóban nem olcsó, de ha ki tudjuk vele váltani a BKV-bérletet, akkor egész hamar visszajöhet az ára. És ha valamivel ki lehet váltani, akkor ez az.

 
 
 

2014. július 15 - Samsung akkumulátorok a BMW-kben

Stratégia megállapodást írt alá a BMW és a Samsung. A két cég már 2009 óta együtt dolozik, és úgy látszik komoylan bíznak az együttműködés sikerében a jövőben is. Az i3-as és az i8-as modellek mellett több hibrid BMW-t is a koreai gyár fog ellátni akkumulátorokkal. A tervek szerint a Samsung az évtized végéig megduplázza tápegységeinek energiasűrűségét. A BMW az év első felében 5400 darab i3-ason van már túl és az i8-as értékesítése is megkezdődött júniusban, így a német autógyártó válallat akkumulátorigényének kielégítése remek üzlet lehet a Samsungnak.

bmw.jpg

 
 
 
 

2014. július 15.- Egy év alatt csaknem 20 százalékkal esett az elektromos autók ára Németországban

Egy év alatt csaknem 20 százalékkal esett az elektromos autók ára Németországban – derült ki az IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég felméréséből. Bár ezek a járművek még mindig jóval drágábbak a benzines vagy dízelüzemű kocsiknál, az árkülönbség egyre mérséklődik.

2010-ben a villanyautók még kétszer annyiba kerültek, mint a belsőégésű motorral működők, de a 2013-ban piacra dobott elektromos járművekért már csak 45 százalékkal kellett többet fizetni, mint az azonos kategóriájú benzin-, illetve dízelautókért. Ha az elmúlt három évben tapasztalható trend folytatódik, akkor 2020-ra az árkülönbség 10 százalék alá csökken. Ez egyrészt annak köszönhető, hogy az akkumulátorok ára az elmúlt időszakban jelentősen esett, másrészt pedig annak, hogy a gyártók kisebb haszonkulccsal dolgoznak, annak érdekében, hogy több kocsit adhassanak el.

 gyorsan-csokken.jpg

Németországban a tavalyi év végén mintegy 14.700 elektromos autó volt (akkumulátoros és plug-in hibrid), ami 80 százalékos bővülést jelent az előző évhez képest. Ha a növekedés üteme változatlan marad, akkor 2020-ra már 885.000 villanyautó fut majd a német utakon. Ez megközelíti a berlini kormány által 2010-ben kitűzött célt, nevezetesen, hogy 2020-ban egymillió elektromos autót használjanak. Az összes kocsihoz viszonyítva azonban ez nem sok, a Németországban jelenleg használt közel 53 millió járműnek alig több, mint másfél százaléka.

Gátolja az elektromos autók terjedését, hogy kevés a töltőállomás. Németországban most 2.100 van belőlük, pedig a kormány 2020-ra 150 ezret szeretne. Az elektromos autók térnyerésének másik komoly akadálya, hogy a két feltöltés között megtehető út viszonylag rövid, igaz, a fejlesztéseknek köszönhetően folyamatosan hosszabbodik. A 2013-ban értékesített akkumulátoros kocsik átlagosan 190 kilométert tudtak megtenni a következő töltésig, az újabb modellek azonban ezt egyértelműen meghaladják, és várható, hogy a javulás folytatódik.

 
 
 

2014. július 16. - A napenergia-meghajtású Solar Impulse 2 repülő sikeresen tette meg első útját Dél-Svájcban

Sikeresen teljesítette első útját a Solar Impulse 2 Dél-Svájcban, ami mérföldkőnek tekinthető annak a célnak a megvalósításában, hogy a repülőgép kizárólag napenergia-meghajtásra támaszkodva jövőre elsőként kerülje meg a Földet. A pilótáknak arra is fel kell készülniük, hogy hogyan fognak majd megbirkózni az alváshiánnyal és a szélsőséges hőmérséklettel.

<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/yUpyuORoB8o?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

A négymotoros repülőgép, amelyet az ABB is szponzorál, a több mint 2 órás repülőút során 6000 láb (~1800 m) repülési magasságot ért el, ahol Markus Scherdel pilóta tesztelte a gép kezelését, és bejelentette, hogy a küldetés sikeres volt. “Az elektromos energiaellátó- és a meghajtó-rendszer kifogástalanul működött”- mondta Scherdel. 

solarimpulse2.jpg

“A repülési igazgató nagyon elégedett” – jelentette be a Solar Impulse 2 legénysége a saját weblapján azt követően, hogy a repülőgép közép-európai idő szerint reggel 7 óra előtt földet ért. “Nagy pillanat ez mindenkinek, aki részt vett ennek a forradalmian új, napenergiával hajtott repülőnek az építésében.” 

A Solar Impulse team gépének egy kisebb változata tavaly már repült 24 órás üzemmódban, mialatt óceántól-óceánig átrepülte az Egyesült Államokat.

Az A380-as Airbus-énál nagyobb szárnyfesztávú, és több mint 17000 napelemmel felszerelt Solar Impulse 2 közelgő, 2015-re tervezett útja ismét arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a tiszta, megújuló technológiák a gerincét alkothatják a jövő közlekedési és energetikai rendszereinek.    

„A Solar Impulse és az ABB a tiszta energiatechnológiák alkalmazására szeretné motiválni az embereket. Az ABB és a Solar Impulse – közös eredményeink érdekében – olyan kulcsfontosságú technológiai megoldások fejlesztésén fog együttműködni, mint a teljesítményelektronika területe.” - jelentette ki Andre Borschberg, a Solar Impulse társalapítója és vezérigazgatója.

A svájci székhelyű ABB-t globális piacvezető vállalatként tartják számon a megújuló energiaforrások alkalmazásának, a fenntartható közlekedés és az energiahatékonyság fejlesztésének területén. A vállalat a világ második legjelentősebb napelemes invertergyártója és a szélenergia-szektor egyik legnagyobb beszállítója.

A nagy ívű vállalkozás mögött két vállalkozó szellemű férfiú áll: Bertrand Piccard, aki tagja volt annak a csapatnak, amely 1999-ben hőlégballonnal elsőként kerülte meg a Földet leszállás nélkül, és társa Andre Borschberg, aki tavaly az első Solar Impulse repülővel kelt át Amerika felett. Ez a két férfi ül majd a Solar Impulse 2 pilótafülkéjében, amikor a jövőre megkísérlik körülrepülni a Földet.

 

 2014. július 16. - 3 év múlva jöhet a harmadik Tesla modell

 
Eredetileg Model E néven szerette volna piacra dobni a Model S-nél kisebb elektromos sportszedánt Elon Musk, a Tesla Motors tulajdonosa, leginkább azért, mert a közelgő Model X szabadidőjárművel együtt vicces lett volna összeolvasni a három típus nevét. Ezt azonban a Ford állítólag megfúrta, ezért Musk egyszerűen megfordította az E betűt, de hogy a BMW bele ne köthessen a 3-ba, római számokkal fogják írni a nevét - a rendkívül bonyolult okfejtés lényege, hogy a Model S-nél jó fél méterrel rövidebb autót Model III néven fogják forgalmazni. 
 

teslaiii.jpg

A Model III vadonatúj platformra épül, ami tekintve, hogy a Teslánál a padlólemez maga az akkumulátor-tároló, nem meglepő. A négy és félméteres autó a 70-105 ezer dollárba kerülő Model S-el (képeinken) szemben nagyjából 50 ezer dollárba (11 millió Ft) kerül majd; Európában ennél érezhetően magasabb árakra lehet számítani.

 

 2014. július 16. - Az Audi minden fő modelljéből kifejleszt konnektorról tölthető hibridváltozatot

A közeljövőben az A6 hosszított verziójából születik hálózatról tölthető limuzin, amely a kínai piacon lesz kapható. Később az A8 és a Q5 Hybrid elég gyatrán muzsikáló, elsőkerekes hibrid hajtásláncát is leváltja az otthoni konnektorról tankolható változat. Évente legalább egy árammal tankolható modellt dob piacra a német prémiummárka, a kínálat harmadából pár éven belül lesz hibridváltozat is.

hibridaudik.jpg

A szórásba hamar belekerül a leváltás előtt álló Q7. Az elektromos hajtás révén nagy, nehéz és drágán adható autókkal is teljesíthetők a fogyasztáscsökkentési előírások. A konnektorról feltölthető hibridhajtás nélkül a széndioxid-emissziótól, magyarán a fogyasztástól függő büntetőadók ellehetetlenítenék a magas fogyasztású SUV-k gyártását és értékesítését

Bővebben: http://www.vezess.hu/zold/ami-jo-audinak/53555/