Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 28. hét (07.07.-07.13.)

2014.07.10

2014 július 7. - Próbán a BMW új elektromos álomautója

A BMW az egyelőre két modellből álló "i" almárkával szállt be a motorizáció megújulásával kapcsolatban máris ádázul dúló villamosítási versenybe. De nem elégedtek meg annyival, hogy hibrid vagy elektromos változatot csinálnak meglévő modellekből (mint például a Merci vagy az Audi), hanem direkt az új hajtásláncokhoz terveztek teljesen új autókat is, az autóiparban úttörőnek számító sorozatgyártású szénszál-erősítéses műanyag utascellával.

bmwi.jpg

Az i3 a praktikus, józan városi autó, ami második lett az idei Év Autója választáson. Az i8 pedig egy 2+2 üléses, 362 lóerős sportkocsi, ami valójában nem is annyira sportkocsi, mint inkább álomautó. Benoit Jacob, az elektromos BMW-ket megalkotó dizájncsapat vezére fogalmazott így.

Milánóba, úgy is mint a dizájn és a divat egyik fővárosába szervezte a BMW az új, szárnyasajtós hibrid sportautó európai bemutatóját. Számos aggodalmam volt azzal kapcsolatban, hogy a háromhengeres, divatos és dizájnos hibrid BMW mennyire tud BMW lenni egyáltalán, de úgy szálltam ki belőle száz kilométer levezetése után, hogy - teljesen.

Link: http://www.vezess.hu/teszt/bmw_i8_menetproba_2014/53312/

2014. július 7. - A Ford az első helyen szerepel az Interbrand ’50 Best Global Green Brands’ éves listáján

A Ford az első helyen szerepel az Interbrand ’50 Best Global Green Brands’ éves listáján: a környezeti lábnyomát folyamatosan, a saját magának felállított, a kötelező előírásokat és a piaci áltagot messze megelőző célkitűzéseket is meghaladó ütemben csökkentő autógyártó magas pontszámot kapott azért, mert üzleti tevékenységeit és teljesítményadatait – különösen a gyártás területén – átlátható módon ismerteti. Az idei első helyezést megelőzően a Ford tavaly a második, 2012-ben pedig a 15 helyen szerepelt a listán.

A Ford az első helyen végzett az Interbrand 2014-es ’50 Best Global Green Brands' éves felmérésében, ami a fenntarthatóság szempontjai szerint rangsorolja a nagyvállalatokat. Az autógyár nemcsak a tavalyi győztest (a Toyotát) utasította maga mögé, hanem olyan vezető cégeket is, mint a Johnson & Johnson, a Coca-Cola és a Microsoft. A Ford előrelátó, környezettudatos szemlélete és fenntartható gyártási folyamatai miatt került az élre, valamint azért, mert üzleti tevékenységeit és információit – különösen a gyártás területén – átlátható módon ismerteti. A Ford erősen összpontosít a vízfelhasználás és a hulladék-kibocsátás csökkentésére, ami a nemrégiben közzétett 15. Éves Fenntarthatósági Jelentésében is nagy hangsúlyt kapott.

greenford.jpg

„Rendkívül megtisztelő, hogy mi bizonyultunk a legjobbnak a 2014-es Best Global Green Brands felmérésen.” - fogalmaz Robert Brown, a Ford fenntarthatóságért, környezetvédelemért és biztonságért felelős alelnöke. „A Fordnál arra törekszünk, hogy a piac legmagasabb minőségű termékeit fejlesszük ki vásárlóink számára, ugyanakkor a lehető leginkább környezettudatos módon állítsuk elő autóinkat – méghozzá világszerte. Ez a díj azt üzeni számunkra, hogy törekvésünk sikeres.”

Az Interbrand ’50 Best Global Green Brands’ listájának összeállítása minden évben 100 ismert márka éves Best Global Brands jelentésének elkészítésével kezdődik. Az éves rangsorban megjelenő márkák egytől egyig globális vállalatok. Az Interbrand kiterjedt fogyasztói kutatásokkal méri fel az adott márkák társadalmi megítélését a fenntartható vagy zöld működés terén, majd pedig összeveti ezt a Deloitte Consulting LLP által begyűjtött és elemzett környezetvédelmi, illetve fenntarthatósági teljesítményadatokkal.

2014 július 8 - A Volvo megoldása erős motor helyett: Twin Engine hibrid

A Twin Engine technika nem más, mint a sokféle változatban létező hibrid összkerék-hajtás egy újabb inkarnációja. A 320 lovas turbós és kompresszoros kétliteres az első kerekeket hajtja, míg a két hátsót egy 80 lovas villanymotor forgatja. Így egyszerre spórolhatják ki az új XC90-ből a drága mechanikus összkerék-hajtást, és egy komolyabb, több hengeres motort. A megoldás hátránya, hogy a 400 lóerő csak akkor jelentkezik, ha az akkumulátor korábban feltöltődhetett, azaz hosszas száguldozásra nem ad módot a rendszer, viszont azt mondják, 40 kilométert tisztán elektromos üzemben is megtehet az autó, és nagyon keveset fogyaszthat, ha óvatosan vezetik.

volvo.jpg

Bővebben: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/07/08/a_volvo_megoldasa_eros_motor_helyett/

2014. július 8. - 31,5 méteres serelvények kaptak engedélyt Svédországban. A dupla pótkocsis szerelvényekkel 30 százalékot lehet lefaragni a CO2 kibocsátásból

A Scania Transport Laboratory nevű vállalat immár hat éve szállítja a Scania alkatrészeket a cég két gyártóegysége, a svédországi Södertälje és a holland Zwolle között, miközben valós körülmények mellett tesztelheti a járműveket, a legújabb fejlesztéseket, valamint folytathat különböző megfigyeléseket.

2008 és 2012 között a Transport Laboratory a megfelelően képzett sofőröknek, a fuvarfeladatra optimálisan specifikált járműveknek és a kisebb átlagsebességnek köszönhetően sikeresen a felére csökkentette autói szén-dioxid kibocsátását. További kutatások folynak abban az irányban, hogy a környezetre ártalmas károsanyagok kibocsátását 20 gramm/ tonna-kilométerre mérsékeljék.

A vállalat 16,5 méter hosszú nyergesvontatóból és félpótkocsiból álló járműszerelvényekkel dolgozik, ami a megengedett legnagyobb hosszúság a legtöbb európai országban. Pótkocsis szerelvényeknél ez az érték 18,75 méter, Svédországban és Finnországban 25,25 méter.

 

scaniakicsi.jpg

„Környezetvédelmi szempontból tagadhatatlanul pozitív hatásai vannak a hosszú járműszerelvényeknek, de sajnos még így is nehéz támogatást szerezni számukra a legtöbb európai országban.” – mondta Erik Ljungberg a Scania vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke. „Ezért igazán fontos, hogy a svéd hatóságok lépéseket tesznek ebbe az irányba. Több évnyi kutatómunkát jelentene, ha ugyanezt a környezetvédelmi hatásfokot a járművek fejlesztésével szeretnénk elérni.”

A Svéd Közlekedési Hatóság döntését megelőzte a Svéd Közlekedési Hivatal vizsgálatsorozata, amelyben azt tesztelték, hogy a 31,5 méter hosszú járművek még hirtelen manőverek esetén sem jelentenek veszélyt a közlekedés többi résztvevője számára.

 „Hosszú távú fuvarfeladatokat ellátó járműveink semmilyen zavart vagy fennakadást nem fognak okozni a közlekedés ritmusában, hiszen könnyen fenn tudjuk velük tartani a 80 km/h sebességet.” – erősítette meg Anders Gustavsson, a Scania Transport Laboratory ügyvezető igazgatója.

2014 július 9 - Újabb Teszt a világ legkülönlegesebb villanyautójáról, a Tesla S-ről

Hagyományos sportkocsival közlekedve megszokta az ember a „Hú, de szép, milyen erős, és mennyivel megy?" típusú kérdéseket. A Tesla Model S viszont nem csak abból a szempontból sokkal extrémebb jármű mondjuk, egy tűzpiros Ferrarinál, hogy abból 100-nál is több fut itthon, míg ebből csak 6-7 darab. De ennél az autónál a lóerőknél és a végsebességnél sokkal komolyabb téma is középpontba kerül: a teljesen füst és zaj nélküli autózás, ami 2014-ben már nem a jövő, hanem a jelen.

tesla.jpg

Indulás előtt a fő kérdés természetesen, hogy tényleg olyan félelmetesen gyorsul-e, mint a legendás tűzpiros sportkocsik. Először is, a Teslát nem elindítom, hanem bekapcsolom. A fékpedálon tartva a lábamat megnyomom a Start/Stop feliratú gombot. A gázra lépve valóban végig csendesen, de – a versenyautókhoz hasonlóan – elképesztően húz az autó, pedig 2,1 tonna az akkumulátorok miatt a jármű összsúlya, de a 422 lóerő és főleg a 600 Nm-nyi maximális forgatónyomaték „felszaggatja alattunk az aszfaltot". (Ha így használjuk, akkor a hivatalosan 400 kilométeres hatótáv lemehet 300-ra is, de spórolós üzemmódban akár 450-et is megy töltés nélkül a kocsi.)

Link: http://fn.hir24.hu/energia24/2014/07/09/vezettuk-a-vilag-legkulonlegesebb-autojat/

2014 július 9. Minimalista villanybicikli összecsukható változatban

A sétálni gyűlölő emberek számára végre itt a megoldás, az URB-E összecsukható elektromos bicikli!

Az ötletet az ingázók problémája adta: miként jussanak el a tömegközlekedéstől a munkahelyükig? Budapesten elég jó a tömegközlekedés, nehéz olyan munkahelyet találni, ahol 500 méteren belül ne lenne egy busz- vagy villamosmegálló, azonban az Egyesült Államokban jóval nagyobb távolságot kell megtennie egy átlagos ingázónak, adott esetben 3-4 kilométert is.

 bicikli.jpg

Nem csoda, hogy az URB-E nevű biciklit egy kaliforniai cég, az Egological Mobility Solutions Inc. készítette el, és már meg is lehet rendelni, ugyanis idén megkezdődik a sorozatgyártás.

 

Bővebben: http://mno.hu/digitalis/elektromos-bicikli-lustaknak-1236286

2014. július 9. -  Az ABB a Shell kizárólagos beszállítója lesz a kisfeszültségű kapcsolóberendezések, a motorvezérlő-központok és a kapcsolódó szolgáltatások terén. 

Az ABB, az energetikai és automatizálási technológiák terén piacvezető cégcsoport, 5 évre szóló, kizárólagos beszerzési megállapodást írt alá a Shell-lel, és ennek köszönhetően a cég világszerte a Shell kizárólagos beszállítója lesz a kisfeszültségű kapcsolóberendezések, a motorvezérlő-központok és a kapcsolódó szolgáltatások terén. 

„Ez a globális megállapodás jól mutatja az ABB elkötelezettségét abban, hogy kiváló minőségű kisfeszültségű megoldásokat és szolgáltatásokat nyújtson, amely plusz értéket kínál az olyan világcégek számára, mint a Shell amelynek prioritásai középpontjában a biztonság, a megbízhatóság és az energiahatékonyság áll” – mondja Tarak Mehta, az ABB kisfeszültség-termékek divízióvezetője.

„Az ABB kapcsolóberendezéseinek konstrukcióját a cég több mint 40 év során szerzett szakmai tapasztalata alapján fejlesztette ki. Szakembereink világszerte berendezések millióit telepítették és helyezték üzembe ügyfeleink számára - nem ritkán a legmostohább üzemi körülmények között. Termékeink megbízhatósága, valamint vevőközpontú szervizfilozófiánk kiemelkedő szerepet játszott ennek a fontos üzletnek az elnyerésében.”        

Az öt évre szóló globális megállapodás – öt éves meghosszabbítási lehetőséggel – kisfeszültségű kapcsoló-berendezések és motorvezérlő-központok értékesítésére, terméktámogatására és szervizére szól az IEC*, valamint a NEMA* szabványokat alkalmazó régiók zöld- és barnamezős létesítményeiben egyaránt.   

Az ABB kisfeszültségű termékek divíziója világszerte a vezető beszállítója az elektromos berendezések, a elosztószekrények, a kapcsolótáblák, az elektronikai és az elektromechanikai készülékek széles skáláján alkalmazott védelmi, vezérlési és mérési megoldásoknak, amelyeket éppúgy használnak a vezető iparágakban, mint a lakossági szektorban is.

 

2014. július 11. - Hibrid Bugatti készül?

Két külön forrásra hivatkozva azt állítja a Reuters, hogy a Volkswagen-csoport ékköve, a Bugatti is fel szeretne szállni a hibrid körhintára. 

A kifutó Veyron utódját benzin-elektromos hajtáslánccal szerelnék fel. A jelenlegi Veyron 1200 lóerős teljesítményét és 431 km/óra végsebességét egyaránt túl kell hogy szárnyalja az utód. A források szerint a 16 hengeres motor (vélhetően továbbfejlesztett kivitelben) megmaradna, ehhez csatlakozna egy vagy több villanymotor; a rendszerteljesítményt 1500 lóerőre becsülik. 

A várható végsebességről még áttételes információink sincsenek, de annak fényében, hogy a (tudomásunk szerint továbbra sem hivatalos) új adatok értelmében már nem a Veyron, hanem az amerikai Hennessey Venom GT a világ leggyorsabb autója, várhatóan jelentős biztonsági ráhagyással fogják megcélozni az utóbbi 435,31 km/óra végsebességét: 440 km/óra átmenetileg bizonyára biztosítaná a Veyron elsőségét, aztán meg meglátják. 

Az Automotive News Europe úgy tudja, már csak mintegy 20 eladatlan példány maradt a Veyronból; amíg az összes el nem kel az 1,2 millió eurós (360 millió Ft) autóból, addig hiába várunk az utódra.

Bővebben: http://www.vezess.hu/hirek/hibrid-lesz-kovetkezo-bugatti/53433/