Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 27. hét (06.30.-07.06.)

2014.07.06

2014. június 30. - Az ABB Smart Centereket és hálózati csatlakozásokat szállít japán erőművekbe

Az ABB Smart Centereket és hálózati csatlakozásokat szállít három, 2MW teljesítményű fotovoltaikus erőműhöz Japánban, ahol a kormány az utóbbi években bőkezű pénzügyi támogatással ösztönzi a megújuló energiákra irányuló befektetéseket, különösképp a napenergia hasznosítását célzó fotovoltaikus (PV) projekteket, köztük a közüzemi besorolású PV telepeket.    

 abbnapelem.jpg

Japánban jelenleg zajlik a villamosenergia-ipar reformja, melynek keretében a szigetország 2016-ra liberalizálja a kiskereskedelmi árampiacot. A liberalizálás célja, hogy a fogyasztók számára több alternatív zöld energiaforrás elérését biztosítsák. A reformhoz kapcsolódó kezdeményezések várhatóan folyamatos lendületet adnak a napenergia-rendszerek további fejlesztésének Japánban, ahol az utóbbi években jelentősen megnőtt a megújuló energia iránti igény.

2014. június 30. - Elektromos Formula 1 a Renault támogatásával

Egy éve kötelezte el magáta  Renault az elektromos Formula E bajnokság mellett, most pedig már a 2014/2015-ös bajnokság két versenyzőjét is bemutatták, Sébastien Buemi és Nicolas Prost személyében. 

A Rnault mind az elektromos autók fejlesztésében, mind a motorsportban komoly névnek számít, így nem meglepő, hogy a francia autógyártó a Formula E versenysorozatban is komoly lehetőségeket lát. És valjuk be, lehet is benne valami, hiszen teljesen újfajta technika, újfajta versenyéről van szó. Ami egész izgalmasan hangzik, érdemes rá odafigyelni.  

renaultformulae.jpg

Az új, tisztán elektromoshajtsú együléses autók versenyének első futama idén szeptember 13-án startol Pekingben, de addig még egy komoly, munkával zsúfolt nyarat kell letudni, a teszteléseket a napokban már megkezdett csapatnak. 

2014. július 1. - Németországban 2020-ra egymillió e-autó üzembe helyezését célozták meg.

Az átállásból az SAP szoftveróriás is kiveszi a részét.Bejelentésük szerint a vállalatuknál minden ötödik cégautóra jogosult elektromos autót fog vezetni. A flotta átállását 2020-ra tervezik, amely 5 ezer e-autó beszerzését jelenti addigra világszerte. Jelenleg 170 ilyen járművet hajtanak a dolgozóik.

A szoftvergyártónak jelenleg 22 ezres vállalati flottája van, amely a cég összesített szén-dioxid kibocsátásának a negyedéért felelős. Ezt szeretnék lecsökkenteni. A meglévő elektromos autókat egyébként már most megújuló forrásból származó árammal töltik, illetve különböző ösztönzőkkel támogatják a munkatársakat, hogy környezetbarát kocsikat válasszanak.

Az átállást saját fejlesztésű rendszerrel is segítenék, amely a célhoz legközelebb eső, megfelelő e-töltőponthoz navigálja a sofőrt, illetve az alkalmazásuk töltési adatokat is mutat az autósnak.

A német kormány is támogatja az e-autót. A németek 2020-ra egymillió ilyen járművet szeretnének az utakon. Áramfelhasználás szempontjából ez a terhelés megegyezne az ország energiafogyasztásának egy százalékával. „Ha Németországban a vállalati flották ötöde árammal működne, akkor a jövőben 2,5 millió e-autó járna az utakon" – mondta Henning Kagermann, a Nemzeti Elektromobilitás Platform vezetője, a szoftvercég korábbi vezére.

Bővebben: http://fn.hir24.hu/energia24/2014/07/01/egyre-tobb-elektromos-cegauto-lesz-az-utakon/

2014. július 2. - 2014 októberében hetven darab elektromos autóval indul új autómegosztási szolgáltatás Grenoble-ban.

 A hároméves időtartamra tervezett programot a város és térsége, az EDF francia energiaszolgáltató vállalat, a Toyota, valamint egy helyi közösségi autómegosztó vállalkozás, a Citélib között létrejött, különleges együttműködési megállapodás teszi lehetővé.

villangrenoble.jpg

Toyota  Autómegosztás kanyarban bedőlő Toyotákkal

A tömegközlekedési hálózat számítástechnikai infrastruktúrájára csatlakoztatott szolgáltatás kiegészíti Grenoble jelenlegi, hasonló célú szolgáltatását, a Citélibet. A szolgáltatás keretében a felhasználók a város egy adott pontján igénybe vehetnek egy kisméretű elektromos járművet, majd azt egy másik helyszínen leadhatják. 

Az alapötlet, hogy az ingázók útjuk első vagy utolsó néhány kilométerét egyéni közlekedési eszközzel tegyék meg, ami rugalmasabbá és gyorsabbá teszi a közlekedést, ezáltal hozzájárulva a forgalmi dugók mérsékléséhez.

Bővebben: http://www.vezess.hu/hirek/automegosztas-kanyarban-bedolo-toyotakkal/53206/

 

2014 július 3. - Eektromos Formula autók London utcáin

Elektromos formula-versenyautók cirkáltak kedden London utcáin: ott tartotta évadnyitó rendezvényét az új Formula E versenyszéria, amelynek valóban lesz futama a brit fővárosban, s amelynek háza táján egyre több F1-es személyiség bukkan fel. A bajnokság rajtjára szeptember közepéig várni kell, ám már az évadnyitó rendezvényre is komoly felhajtást sikerült verbuválnia a széria szervezőinek. Az eseményen felvonult a mezőny színe-java, nyolc együttes ráadásul már a versenyzőit is megnevezte.

Tudhatjuk például, hogy a Formula E versenygépét korábban tesztelő ex-F1-es Jarno Trulli saját csapatot indít, ahol az AutoGP-ben ismert tehetséges olasz pilótanővel, Michela Cerrutival együtt versenyeznek majd, de itt folytatja pályafutását a Forma-1-ben korábban megfordult pilóták közül például Bruno Senna, Karun Chandok, Jaime Alguersuari, Nick Heidfeld Seb Buemi és Lucas di Grassi is.

Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20140702_Elektromos_formulaautok_cirkaltak_London