Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 26. hét (06.23.-06.29.)

2014.06.29

 2014. június 27. - Hibrid offenzívára készül az Audi

Az Audi legalább négy plug-in hibrid modellel jelentkezhet a közeljövőben. Az A3 Sportback e-tron egy hónapon belül megjelenhet az európai piacon. Míg a kínai indulás a jövő év elejére várható, addig a tengerentúli megjelenést csak 2015 második, harmadik negyedére tervezik. Az Audi plug in hbridje elsősorban a BMW elektromos i3-asának lehet konkurense. A tervek szerint az A3-as után évente jönnek majd az újabb és újabb hibrid Audik, jövőre a Q7-es, egy évvel később az A6-os hosszított változatával, majd az A8-assal próbálják meggyőzni a környezettudatos és tehetős vásárlókat.

odi.jpg

Más gyártókkal ellentétben az Audinál a konnektorrol is tölthető hibridekben látnak nagyobb fantáziát, hiszen ezek a teljesen elektromos autókkal ellentétben akkor sem válnak mozgásképtelenné, ha az akkumulátorok teljesen lemerülnek, a hétköznapokban azonban minden gond nélkül üzemeltethetőek tisztán elektromos üzemben, nulla károsanyag-kibocsátás mellett is. És az Audi szerint az eddig hezitáló vásárlókat pont ezzel lehet meggyőzni.

Az A3 e-tron például tisztán elektromos hajtással 50 kilométer megtételére képes, amely a statisztikák szerint az átlagos, munkába ingázó emberek döntö többségének bőven elegendő egy-két napra.

Az A3-as plug in hibrid változata 150 lóerős 1,4-es benzinmotorral és 102 lóerős villanymotorral lesz felszerelve, amely 300 kilogrammnyi többlettömeget jelent. A telepek telejs feltöltése háztartási körülmények közöt 3 óra 45 percet vesz igénybe, 400 voltos ipari áramról pedig már két és negyed óra alatt feltölthető az autó.

 

Link: http://europe.autonews.com/article/20140627/ANE/140629885/audi-plans-plug-in-hybrid-offensive?cciid=email-ane-blast&r=3882E8241467B6W

 

2014. június 29. - Fogyasztáscsökkentés szuperszámítógéppel 

Ráérek, csak este megy a gépem - mondja Robert Lesnik, megteremtve ezzel egy nagyon érdekes és tanulságos beszélgetés kereteit. Lesnik a Mercedes-Benz külső formatervezési vezetője, aki a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem járműdesign szakirányának hallgatóival dolgozott nemrég Budapesten. Adorján Viktornak, a márka akkori PR-menedzserének valahogy sikerült beletuszkolnia a zsúfolt egyetemi programba egy interjút a szlovén származású formatervezővel, akivel a MOME zugligeti úti campusán beszélgettünk Csordás Gábor kollégámmal az Autó2 Autó és Stílus laptól.

- Mivel kezdik egy új autó tervezését? Az orr az első, esetleg a sziluett?

A nagy dolgokkal kell kezdeni és onnan haladni a részletek felé. Az első az arányok megalkotása, amit 30 méterről is látni. Aki a részletekkel kezdi, az nem lesz kész határidőre. 

- Hogyan érnek el rekordszintű alaktényezőt több típuson is?

Autókiállításokon a más márkáknál dolgozó kollégák is ugyanezt kérdezik tőlünk, mert ebben tényleg nagy az eltérés. A CLA alaktényezője 0,22, az S-osztályé 0,23, míg a B-osztály alapváltozata 0,26-ot tud, ami elképzelhetetlennek tűnt kétterű karosszériával. (A lépcsőshátúak alaktényezője kedvezőbb, mint az egyterűké vagy a csapott hátúaké. Ezért születik sokszor a versenyautó is valamely limuzinból, ld. WTCC C-Élysée. A szerk.) 

merci.jpg

Mi is alkalmazzuk NACA-nyílást. Sokat segít az úgynevezett Air Curtain (kb. légfüggöny) a kerékjáratokban. Olyan hatású, mintha zárt volna a kerékjárat, mint pl. a Citroën DS-en. 

De a legtöbb az új szélcsatornán és a szuperszámítógépeken múlik. Lézerrel beolvassák az agyagmodellt és erre a program finomítási javaslatokat dob ki. A karácsonyi és a húsvéti szünet során is futnak a gépek, heteken át végeznek szimulációkat a formákat variálva. 

Fontos az autók teljes alsó burkolata is. A Volton és az Amperán látható alsó gumiéllel a GM ezt helyettesíti. A Mercedesnél ez esztétikai okokból nem volna elfogadható, de olcsón megvalósítható, ha a költségvetésbe nem fér bele az alsó burkolás.

Link a teljes cikkre: http://www.vezess.hu/magazin/fogyasztascsokkentes-szuperszamitogeppel/53130/

2014 június 29. - Tuning Tesla, brutális teljesítménnyel

Az elektromos autók tuningjánál a szokásos út itt nem járható. Egészen addig, amíg az autózás ezen ágát a Priusok, Leafek és a hozzájuk hasonló gyenge kisautók képviselték ez nem volt probléma. A Tesla csavart nagyot az ügyön, amikor tömeggyártásba vitte nagy teljesítményű elektromos autóit. Már a Roadsterből is láthattunk Brabus-változatot 2008-ban, a Model S-re pedig egymás után jönnek a különféle műhelyek csomagjai. Ezen munkák értelemszerűen nem a teljesítménynövelésről szólnak, a tuning itt más területekre szűkül.

tesla.jpg

A teszten készült képeken ez még nem látszik, de a Saleen Teslája minden eddigi S-nél sportosabb lesz. Az aerodinamikai csomag végigveszi az ilyenkor szokásos kottát, azaz az első lökhárítótól egész a hátsó diffúzorig mindent izmosítanak rajta. Az új elemekkel így már megjelenésében sem üt majd ki egy sor amerikai izomautó között – a gyári 416 lóerős változattal 4,2 másodperc a 0-100-as sprint, így teljesítményben eddig sem maradt szégyenben.

Link a teljes cikkre: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/06/29/jon_az_eddigi_legbrutalisabb_tesla_model_s/

 

2014. június 28. – Grenoble ősztől elektromos közlekedésre vált

Sokat lehet hallani a jövő közlekedéséről, az intelligens városokról, és egyéb olyan újításokról, amelyek az elkövetkező évek során kellemesebbé és kezelhetőbbé hivatottak tenni a városokat és a városi közlekedést. Ma még kevés konkrét, kézzel fogható példával találkozhatunk. Az idei nyári szünidő végén azonban Grenoble-ban és vonzáskörzetében valósággá válik ez az álom, így a francia Alpokban fekvő város a jövő mobilitásának úttörőjévé lép elő. 

2014 októberében hetven darab Toyota i-ROAD és COMS ultra kompakt elektromos gépjárművet, valamint hozzávetőlegesen harminc darab, az EDF csoporthoz tartozó Sodetrel által kifejlesztett és kezelt töltőállomást helyeznek üzembe a városban. A három éves időtartamra tervezett programot a város és térsége, az EDF francia energiaszolgáltató vállalat, a Toyota japán autógyártó vállalat, valamint egy helyi közösségi autómegosztó vállalkozás, a Citélib között létrejött, különleges együttműködési megállapodás teszi lehetővé.  

A tömegközlekedési hálózat számítástechnikai infrastruktúrájára csatlakoztatott, új autómegosztó (car sharing) szolgáltatás kiegészíti Grenoble jelenlegi, hasonló célú szolgáltatását, a Citélibet. A szolgáltatás keretében a felhasználók a város egy adott pontján igénybe vehetnek egy kisméretű elektromos járművet, majd azt egy másik helyszínen leadhatják. A projekt további célja a közösségi közlekedési módozatok (villamosok, buszok, vonatok) és egy újszerű, a hagyományos autóknál kisebb helyigényű, apró elektromos gépjárműveken alapuló, személyes mobilitási rendszer közötti kapcsolatot hivatott népszerűsíteni. Az alapötlet, hogy az ingázók útjuk első vagy utolsó néhány kilométerét egyéni közlekedési eszközzel tegyék meg, ami rugalmasabbá és gyorsabbá teszi a közlekedést, ezáltal hozzájárulva a forgalmi dugók mérsékléséhez, és javítva a városközpontok levegőjének a minőségét. 

coms.jpg

A Citélib by Ha:mo a jelen kihívásaira ad választ – és időt takarít meg.

A legújabb társadalmi trendek és fogyasztói magatartási minták alapján egyértelműen kijelenthető, hogy a fenntartható mobilitás stabilan megvetette a lábát a társadalomban. A kérdés már csak az, hogy milyen gyorsan képes fejlődni a piac. 

A felmérések szerint Európában az átlagos napi ingázás 40-50 percet vesz igénybe. Az ingázók ehhez egyre nagyobb arányban veszik igénybe a tömegközlekedési szolgáltatásokat, ám többségüknek legalább 15 percet kell sétálniuk az utolsó állomástól, hogy elérjék végső úti céljukat. A modern számítástechnikai technológiák a különböző innovatív mobilitási megoldásokkal párosítva egyre inkább teret engednek a rugalmasabb városi közlekedési formák megjelenésének. Kétség kívül ezek fogják adni a jövő intelligens városának az alapkövét.