Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 23. hét (06.02.-06.08.)

2014.06.08

2014. június 4. Az ABB a napelemes inverterek széles skáláját mutatta be a müncheni Intersolar Europe szakkiállításon

Az ABB, az energetikai és automatizálási technológiák terén piacvezető cégcsoport, az iparágon belül a napelemes inverterek egyik legszélesebb termékkínálatát mutatta be a 2014. június 4-e és 6-a között, Münchenben megrendezett Intersolar Europe szakkiállításon. 

Az ABB a napelemes inverterek teljes termékpalettáját vonultatta fel. A füzér-inverterektől a megawattnyi teljesítményű központi inverterekig terjedő termékskálán túl a fotovoltaikus piacra szánt vezérlési és védelmi berendezések, illetve megoldások széles választékát mutatta be.

abb-napelem.jpg

Az Intersolar Europe szakkiállításon kiállított ABB-termékek skálája a lakóépületek napelemes megoldásaiban alkalmazható egyfázisú füzér-inverterektől a több megawattnyi PV (fotovoltaikus) erőművekben alkalmazható, maximum 2 megawatt teljesítményű, kulcsrakész erőművi megoldásokig terjed. 

A hír azért is érdkes, hiszen az egyre nagyobb telejsítményű, könnyen, gyorsan telepíthető napelemfarmok az elektromos autó töltők gyorsabb elterjedéséhez is hozzájárulhatnak. További részletek az ABB weboldalán találhatóak.

 2014. június 4. - Mitsubishi MiEV Evolution III a Pikes Peak-en

Tavalyi versenyautójának továbbfejlesztett változatával áll rajthoz az idei Pikes Peak hegyi felfutó versenyen a Mitsubishi. A MiEV Evolution III megőrizte elődjének főbb komponenseit, a nagykapacitású akkumulátort, és a négy elektromotorból álló összkerékhajtási rendszert, tökéletesítették ugyanakkor az autó menetdinamikai és kanyarvételi képességeit - utóbbi felettébb hasznos egy útvonalon, amelynek 20 kilométerén 156 forduló vár a pilótára. 

mitsu.jpg

A mérnökök csökkentették a konstrukció tömegét; ennek érdekében átdolgozták a csőváz szerkezetét, és módosították az anyagösszetételt. A négy villanymotor összteljesítménye a tavalyi 400 kW-ról (544 LE) 450 kW-ra (612 LE) emelkedett, a tavaly 260 mm széles abroncsokat 330-asok váltották fel. Az új orrkialakítás fokozott leszorítóerőt termel, a kipörgésgátló hatékonyabb erőátvitelről gondoskodik.

 További részletek: http://www.vezess.hu/hirek/mitsubishi-miev-evolution-iii/52619/

2014. június 4 - alumínium-levegő akku az Alcoától: 1800 kilométer egy feltöltéssel?

Zengzetes, de jelenleg még inkább csak figyelemfelkeltésre jó az Alcoa új fejlesztéseivel kapcsolatos kjelentés, mely szerint hamarosan a Toronto-Halifax táv is egy feltöltéssel megtehető lesz egy elektromos autóban. Sőt, ez nem is csak kijelentés: pár villanyautót valóban fel is szerelt a cég a képtelenül nagy hatótávot biztosító új, egyszer használatos alu-akkuval.

Az amerikai alumíniumipari óriás olyan segédakkumulátoron dolgozik, mely ugyan nagyjából évente egyszer cserére szorul majd, és az ólom-sav akkukra emlékeztető módon időnként vízzel való töltögetést is igényel, de a már meglévő konstrukciók lítium-akkumulátorához kapcsolva szükség esetén mindig rendelkezésre áll amolyan energia-backup gyanánt. Állításuk szerint egy 100 kilogrammos alu-levegő akkumulátor akár 3000 kilométer extra kapacitást adhat egy átlagos elektromos autónak.

Az akkuk tulajdonképpen nagy felületű alumínium blokkok, melyek az alumínium oxidációja során felszabaduló energiát hasznosítják. Az oxidáció a levegő oxigéntartalmával valósul meg, de a reakcióhoz szükség van a folyamatosan elfogyó vízre is. Az elhasznált akkumulátort nem lehet "újratölteni", az Alcoa megújuló energiával (vízenergia) működtetett üzemében dolgoznák fel és készítenének új akkut a lemerült alkatrészből.

(CBC)

 2014 június 8. - Kínában önkormányzatok segítik a BYD elektromos autó-gyártót

A BYD, mely egyéb tevékenységei mellett Kína legismertebb és talán legfejlettebb hibrid- és elektromos autó-gyártó vállalata öt éve folyamatosan növeli villanyautói értékesítését és az ezzel kapcsolatos pénzügyi forgalmat portfóliójában, viszont ezidáig csak marginális profitot realizált ebből az üzletágból. Most - ki tudja, milyen lobbierőfeszítések árán - egyes kínai önkormányzatoknál sikerült támogatásokat szerezni villanyautóihoz, például Peking és Sanghaj városának vezetése is a központi állami támogatási rendszeren felüli ösztönzőkkel segít a BYD-en.

Li Yunfei, a BYD belpiacokért felelős igazgatója egy interjúban kifejtette, az idei évben az elektromos autók értékesítési áttörése várható Kínában. Mivel igen erős a külföldi gyártók, például a Kínában fejletlen töltőhálózat önálló fejlesztését is zászlajára töltő Nissan terjeszkedése, a BYD szerint fontos, hogy a hazai gyártók minél előnyösebb pozícióhoz jussanak az éleződő, gazdaságilag a közlekedés átalakulásával várhatóan hosszú évtizedekre meghatározó jelentőségű versenyben mármost, az indulásnál.

(Reuters via WSJ)

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.