Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2014. 22. hét (05.26.-06.01.)

2014.06.01

 2014. május 29. Egymillió Start-Stop rendszer

Több mint egymillió legyártott Start-Stop részegységgel büszkélkedhet a Continental budapesti telephelye. Az egymilliomodik szerkezet elkészültét a kormányzat, valamint az autóipar képviselőivel és a cégcsoport vezetőivel közösen ünnepelte a Continental Automotive Hungary Kft. A jubileumi, illusztris aláírásokkal díszített darabot a Műszaki és Közlekedési Múzeumban állítják majd ki. Az egységet 2010 ősze óta gyártja a világ egyik vezető autóipari beszállítója Magyarországon, jelenleg 188 munkavállaló vesz részt a gyártási folyamatokban.

Túl az egymillión Tudta-e Ön, hogy a Continental Start-Stop rendszere rezsicsökkentő hatású? Fontos ember mondta, biztos így van. 

img_2989.jpg

Mi az a Start-Stop?

A Start-Stop rendszer egy automatikus motorleállító és újraindító rendszer. Előnye, hogy városi forgalomban piros lámpánál, illetve már a lámpához közeledve automatikusan leállítja a motort, amelynek 5-10 százalékos üzemanyag-megtakarítás lehet az eredménye. A rendszer további érdekessége, hogy a Start-Stop funkció során nem az indítómotor lép működésbe, hanem a gépkocsiba épített speciális generátor indítja az motort. 

Mivel a legyártott alkatrész nem egy izgalmas darab - két sorba kötött gigászi kondenzátorról beszélünk - szétnéztünk még az üzemben, érdekesebb munkadarabok után kutatva. Hiszen nemcsak start-stop rendszerek, hanem egyéb motorvezérlő elektronikák is készülnek itt.

Link: http://www.vezess.hu/hirek/tul-egymillion/52484/

 

2014. május 29. Scania – új retarder 

Számtalan kamion rendelkezik kiegészítő fékberendezéssel. A Scania ügyfelei közel két évtizede használhatják a Scania erőteljes, mégis finoman működő hidraulikus retarderét. A rendszer a kényelem és a pihentető vezetés mellett a normál fékrendszer használat révén adódó kopását és így karbantartási igényét is csökkenti. A retarder legújabb változata használaton kívül automatikusan szétkapcsol, amivel üzemanyagot takarít meg. Ráadásul most még nagyobb a teljesítménye, mint korábban.

A Scania retarderek egyik típusa most új változatban (R4100D) létezik, amely automatikusan szétkapcsol és szabadon futó üzemmódra áll át abban az esetben, ha nem aktív. Ezzel csökkenti a hajtáslánc veszteségét, mivel mindkét, a fékezőerőt biztosító olajban futó lapátkerék lekapcsolódik. A tényleges üzemanyag-fogyasztás az útviszonyoktól függ, de átlagban fél százalék megtakarítással lehet számolni.

scania-g410-streamline-euro6_kicsi.jpg

A járművezetőnek semmilyen feladata nincs. Amikor fékerőre van szükség, a szabadonfutó üzemmód megszűnik, az összekapcsolódás azonnal létrejön. Mindamellett, hogy nincs szüksége energiára, a szabadonfutó retarder nagyobb fékerőt biztosít, egészen pontosan 4.100 Nm-t 3.500 Nm helyett, illetve a nagyobb áttételeknek köszönhetően kisebb motorfordulatszámon hatékonyabb fékezést tesz lehetővé.

Az új retarderek a 2015 első negyedévében az ügyfelek számára leszállított járművekben már megtalálhatóak lesznek.

 

2014. május 28. Új versenytárs a tömegközlekedésben - Az AutoHop telekocsi szolgáltatás felhasználóinak száma elérte a 100 ezret

A telekocsizás immár nemcsak Európa nyugati felén népszerű, hanem Magyarországon is egyre inkább alternatívája a sokszor kényelmetlen, vagy éppen elérhetetlen tömegközlekedési megoldásoknak. A piacvezető magyar telekocsi szolgáltató, az AutoHop (korábban Zivi) felhasználóinak száma elérte a 100 ezret és töretlenül növekszik. A 2012-es alapítású cég telekocsi szolgáltatása tavaly óta már Romániában, román nyelven is elérhető és további középeurópai terjeszkedés elébe néz.

Magyarország 3 milliós autóállományából* naponta több százezer személyautó indul útnak, amelyek többségükben öt személyesek. Mivel azonban egy autóban átlagosan csak 1,57 ember* ül, így a fennmaradó helyek óriási kihasználatlan potenciált jelentenek. Az AutoHop szolgáltatása a rendelkezésünkre álló erőforrások jobb kihasználásán alapul: egyszerű online megoldást kínál az adott útvonalon közlekedő, szabad ülőhelyekkel közlekedő autósoknak és a fuvart kereső utasoknak.

A rendszer segítségével megvalósuló utak olcsóbbak, emellett sokszor kényelmesebbek és gyorsabbak is mintha az utas csak a tömegközlekedésre hagyatkozna. A sofőr számára az autó fenntartási és saját utazási költségeinek csökkenése jelent előnyt. Az AutoHop felhasználói online profiljukban számolnak be utazási élményeikről, az utasok és az autósok is publikusan értékehetik egymást, növelhetik online bizalmi indexüket.

Fontos, hogy a kényelmi, valamint anyagi előnyök és a kisebb környezeti terhelés mellett a tömegközlekedésnél informálisabb telekocsi utak új fajta társas élményt is jelentenek a

felhasználóknak. A rendszer egyik rendszeres felhasználója sofőrként az elmúlt 2 évben már több mint 700 ezer forintot spórolt meg autóútjai során, ráadásul új barátokat is szerzett. A külföldi utak majdnem a felét teszik ki az AutoHopon kiajánlott utaknak, így az átlagos úthossz 500 km. Belföldön népszerűek a Budapest és vidéki nagyvárosok közötti utak, a külföldi célpontok között pedig az ausztriai és németországi városok, főként Bécs és München. Havonta jelenleg egyébként 14-15 ezer út valósul meg a rendszerben.