Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Elektromos járműipar, hírösszefoglaló - 2016. 47. hét (2016. 11. 14.- 2016. 11. 20.)

2016.11.17

2016 november 17 - Győrben gyártják az Audikhoz az elektromos motorokat

2018 végén, 2019 elején indul az Audi elektromos autók sorozatgyártása Győrben, s ekkor kezdik meg az elektromos motorok előállítását a magyarországi üzemben - mondta el az MTI érdeklődésére Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetője.

audigyor.jpg

Hubert Waltl, a járműipari konszern igazgatótanácsának gyártásért és logisztikáért felelős tagja egy csütörtöki ingolstadti rendezvényen annyit árult el, most alakítják ki az Audi elektromosautó-portfólióját. Az MTI kérdésére,  hogy készülnek-e ilyen járművek majd Győrben, konkrétum említése nélkül úgy válaszolt: a gyárban adottak ehhez a keretfeltételek.

Bővebben 


2016 október 15 - Túl halk az elektromos autó az amerikaiaknak

Zajt kell kelteniük a kis sebességgel, zajtalanul közlekedő elektromos autóknak – rendelte el az Egyesült Államok közlekedés-biztonsági hatósága (NHTSA). A gyalogosok gyakran észre sem veszik a közelítő járműveket, mert nem hallják a hangját.

niss6.jpg

Azt remélik, hogy az intézkedéssel évente mintegy 2.400 balesetnek vehetik elejét. Elsősorban a vakok és gyengén látók panaszkodtak, hogy a hibridautók megjelenésével az addigiaknál többször kerültek balesetveszélyes helyzetbe, mert nem észlelik a csendesen suhanó autókat.

A rendelkezés előírja, hogy előre- és hátramenetben is zajt kell kelteniük az elektromos motorral hajtott, 4,5 tonnánál könnyebb járműveknek. Ezt azonban nem mesterséges motorhanggal kell elérniük, hanem a már eddig is ismert kamionos tolatásjelzőkhöz hasonlóan figyelmeztető csipogással. A hatóság szerint 30 kilométer per órás sebesség felett már a személyautók gumikerekei és a menetszél elég hangos ahhoz, hogy az figyelmeztesse a járókelőket.

Bővebben 


2016 november 18 - Ha így haladunk, űrhajó lesz a Tesla elektromos autójából

Idén augusztusban jelentette be a Tesla a Model S egy frissített változatát, amivel azonnal a világ egyik leggyorsabb szériaautójává léptette elő a modellt. A P100D két és fél másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer/órás tempóra, ami a Porsche 918 Spyder gyorsulási képességével azonos. Pontosabban csak azonos volt, a Tesla ugyanis tovább javít a paraméteren.

tesla.jpg

Elon Musk szokásához híven Twitteren jelentette be a hírt, miszerint az autó legújabb szoftverfrissítésével tovább fog gyorsulni a modell. Ezek alapján most már 2,4 másodperc is elég lesz a 0-100-as tempóhoz, a 400 méteres távolságot pedig 10,6 másodperc alatt éri el.

Igaz, van olyan elektromos autó, ami még ennél is jobb képességekkel bír: a horvátok Rimac Concept One nevű gépe. Az apró bökkenő azonban, hogy ez mintegy 980 ezer dollárba (kb. 265 millió forint) kerül, szemben a Model S 134 ezer dolláros (kb. 36 millió forintos) árával.

Bővebben 


2016 november 15 - Ilyen autót sem csinált még 81 éves történetében a Jaguar

A most induló Los Angeles-i autókiállításon mutatta be a brit – de indiai tulajdonban lévő – prémiummárka nagy méretű elektromos szabadidő-autóját. A kocsi alapvetően a tavaly debütált Jaguar F-Pace struktúráját követi, de a végleges dizájnja azért jelentősen eltér az elektromos változat esetében. A I-Pace-ből a végleges változat majd a vélhetően a Genfi Autószalonon lesz látható először, ezt követően a forgalmazás kezdete 2018-ban lehet esedékes.

jaguar.jpg

A kocsi alatt a gyártó saját fejlesztésű elektromos rendszere kap majd helyet, a hajtásáról két, állandó mágnesű szinkronmotor gondoskodik, amelyek a hajtótengelyekben kapnak helyet. Ennek megfelelően a kocsi összkerék-hajtású. A motorok fejenként 200 lóerősek, az összteljesítmény így elérheti a 400 lóerőt, amely 4,0 másodperc körüli 0–100 km/h-s gyorsulást eredményezhet. 

Bővebben 

 

2016 november 18 - 300 kilométert megy egy feltöltéssel az új elektromos Golf

A Volkswagen nemrég frissítette a Golfot, a sorból az elektromos verzió sem maradt ki. Az autó premierjét a Los Angeles-i Autószalonon tartották, a legnagyobb újdonság a 24,2-ről 35,8 kWh-sra cserélt lítium-ion akkumulátor.

egolf.jpg

A hivatalos mérés (NEDC) szerint 300 kilométerre nőtt a Golf hatótávolságba, a mindennapokban azonban 200 kilométert tart reálisnak a Volkswagen.

Bővebben 


2016 november 18 - Meglepő bejelentés: nagy fába vágja a fejszéjét a Toyota

A hibrid autók kapcsán szinte kivétel nélkül mindenkinek a Toyota Prius jut először az eszébe, nem véletlenül. Ez volt az a modell, ami igazi forradalmárként robbant be a piacra, és azóta az iparági szereplők mind a japán eredményt szeretnék valahogy megvalósítani a saját kocsijukban. Az elektromos autókkal azonban már más a helyzet, ott a Tesla ugrik be az emberek többségének, bár nagyon sok kihívója is igen szép eredményeket tudhat magáénak.

toyota.jpg

A Toyota most úgy döntött, szeretne csatlakozni ehhez a körhöz, így az Autocar beszámolója szerint még idén decemberben elindítja az elektromos autók fejlesztésére létrehozott cégét. A vállalatnak egyelőre nincs neve, és csupán négy alkalmazottja van, azonban egyelőre nincs is szükségük többre, a létszámot ugyanis a Toyota autógyártásban szerzett tapasztalatával egészítik ki. Az első elektromos Toyota a tervek szerint már 2020-ban érkezne, egyetlen feltöltéssel pedig 298 km-t tudnának megtenni.

Bővebben